“Μυστικά” των προσφορών περιορισμένου χρόνου στο μενού

Δίχως άλλο οι προσφορές περιορισμένου χρόνου αποτελούν θεμελιώδες μέρος της βιομηχανίας της μαζικής εστίασης. Μάλιστα, μεγάλο μέρος των τελευταίων τις διαθέτει στην… εργαλειοθήκη τους, καταφεύγοντας σε αυτές όταν το κρίνουν απαραίτητο. Το “κλειδί” της επιτυχίας βρίσκεται στο πως τις χρησιμοποιούν και πότε.

Η καταφυγή σε ένα διεθνές παράδειγμα θα σας δώσει την απάντηση: Εδώ και τουλάχιστον 3 δεκαετίες στο μενού των McDonald’s υπάρχει ένα ιδιαίτερα αναμενόμενο πιάτο που δεν είναι άλλο από τα McRib. Η συγκεκριμένη επιλογή προσφέρεται με σποραδικό ρυθμό κατά μήκος των ΗΠΑ σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Μάλιστα, οι οπαδοί των McRib διακρίνονται από τέτοιο βαθμό “φανατισμού” που έχουν δημιουργήσει ένα εξειδικευμένο website μέσω του οποίου επιχειρείται να βοηθήσει ο ένας τον άλλο σχετικά με το που θα μπορέσουν να βρουν το συγκεκριμένο σάντουιτς στις τοποθεσίες των εστιατορίων της αλυσίδας των McDonald’s σε ολόκληρες τις ΗΠΑ!

Θεωρείτε πως μόνο η γεύση αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο που διαφοροποιεί το McRib και το έχει ανάγει σε διαδικασία έκφρασης λατρείας εκ μέρους των καταναλωτών; Ασφαλώς και όχι. Ένα από τα πρωταρχικά κομμάτια της όλης διαδικασίας είναι το αίσθημα της προσδοκίας και της αναμονής. Ανεξαρτήτως του τομέα ή του εν γένει κλάδου όπου δραστηριοποιείται μια επιχείρηση, μια περιορισμένου χρόνου προσφορά είναι σε θέση να βοηθήσει στη “γέννηση” ενδιαφέροντος και της ικανοποίησης των αναγκών όσων πελατών διαβούν το κατώφλι ενός καταστήματος.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται πως μια επιχείρηση που ακολουθεί τη συγκεκριμένη πολιτική καταφέρνει να παράγει “φασαρία” γύρω από το όνομά της, διατηρώντας το brand στην κορυφή του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, αλλά και στο εμπρόσθιο μέρος του μυαλού τους.

Αρκετοί είναι οι πελάτες που αναρωτιούνται για ποιο λόγο δεν εντάσσουν μόνιμα στο μενού τους τα συγκεκριμένα πιάτα. Η απάντηση βρίσκεται στην ακολουθούμενη εμπορική πολιτική. Βλέπετε, μια καλή προσφορά ενός πιάτου για περιορισμένο χρονικό διάστημα είναι σε θέση να δώσει σημαντική ώθηση στο ενδιαφέρον του κοινού, συντηρώντας έναν ενθουσιασμό αναφορικά με την ίδια την επιχείρηση, καθοδηγώντας ακόμη και τις πωλήσεις. Επιπροσθέτως, αποτελεί έναν ενδεδειγμένο τρόπο προκειμένου μια επιχείρηση μαζικής εστίασης να πειραματιστεί με νέα είδη και γευστικές προτάσεις δίχως να αναλάβει κάποια δέσμευση είτε η προσπάθειά της να συνδεθεί με κάποια -τυχόν- αποτυχημένη προσπάθεια

 Προκαλέστε αίσθηση του επείγοντος
Δίχως αμφιβολία υπάρχει εξήγηση για την οποία οι όροι “προλάβετε τώρα!” και “για όσο διάστημα διαρκούν οι προμήθειες” ή “για όσο χρόνο διαρκεί η προσφορά”, ακόμη και στην περίπτωση κατά την οποία έχουν χρησιμοποιηθεί επανειλημμένες φορές κατά το παρελθόν θεωρούμενες και ως marketing κλισέ… Όταν ένα προϊόν δεν διατίθεται διαρκώς για ολόκληρο το χρόνο, αυτομάτως αυξάνει την αξία του, οδηγώντας σε μια (άτυπη) πρόσκληση για δράση. Ένα “κάλεσμα” για την αναζήτηση του συγκεκριμένου πιάτου του μενού και την αγορά του. Υπό αυτό το πρίσμα, η εποχικότητα αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία για τη δημιουργία ζήτησης.

 Απευθυνθείτε σε νέους τύπους πελατών
Ουκ ολίγες επιχειρήσεις μαζικής εστίασης… παίζουν το “χαρτί” των περιορισμένου χρόνου προσφορών προκειμένου να απευθυνθούν με ελκυστικό τρόπο σε πελάτες που συνήθως έλκονται από ανταγωνιστικά concept μαζικής εστίασης. Για να είναι κατά το δυνατόν πιο αποτελεσματική η όλη προσπάθεια θα πρέπει να διαθέτει πολλαπλά σημεία επαφής με το κοινό. Είτε σχετίζεται με το ζήτημα της χαμηλής τιμολογιακής πολιτικής, την μεγαλύτερη μερίδα, την ταχύτητα παράδοσης, τα πλούσια συνοδευτικά, την ποιότητα των πρώτων υλών, την διαφορετικότητα της σύνθεσης ή της γεύσης  κ.ο.κ. Όσο πιο πλήρης και σύνθετη ταυτόχρονα είναι η πρότασή σας, τόσο και αυξάνονται οι πιθανότητες να προσελκύσετε μεγαλύτερο πελατειακό κοινό.

Μην περιοριστείτε απλά και μόνο σε ένα προϊόν

Από τη στιγμή που έχετε αποφασίσει να κινηθείτε ενεργά στον τομέα της διάθεσης προϊόντων ή πιάτων για περιορισμένο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε το ζήτημα με ευρύτητα πνεύματος και έχοντας κατά νου πως χρήσιμο θα ήταν να εκμεταλλευτείτε κάθε δυνατή ή πιθανή δυνατότητα προβολής που μπορεί να σας δοθεί. Για αυτό, μην περιμένετε έως ότου δημιουργήσετε και λανσάρετε ένα ολοκληρωμένο πιάτο, καθώς μπορείτε να βρείτε την ευκαιρία να επικοινωνήσετε με το πελατειακό σας κοινό ακόμη και για πιο απλοϊκές κινήσεις.

Παράλληλα, μπορεί να σκεφτείτε να ρισκάρετε ακόμη περισσότερο εισάγοντας στο μενού σας παραπάνω από ένα πιάτο. Μπορεί να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας, το ενδιαφέρον και τις αντιδράσεις του κοινού με εντελώς νέες γεύσεις, που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν θεωρούνται συμπληρωματικές στο υφιστάμενο μενού σας. Αντιθέτως, επιχειρούν να δημιουργήσουν νέες γευστικές οδούς, “πειραματιζόμενοι” με υλικά, προϊόντα, ακόμη και με καινούριο κοινό.

 

Μοναδικότητα: Αποφύγετε την… πεπατημένη στο πιάτο και τον τρόπο με τον οποίο θα το διαμορφώσετε, θα το παρουσιάσετε και θα το προβάλετε. Επενδύστε στη διαφορετικότητα της πρότασής σας. Αυτή (πρέπει να) είναι ο πυρήνας της προβολής που θα τη συνοδεύσει.

 

Αξιοποιήστε το ως πεδίο δοκιμών

Σε περίπτωση που ένα πιάτο περιορισμένης χρονικής διάθεσης καταφέρει να σημειώσει σημαντική επιτυχία σε επίπεδο πωλήσεων, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε να το καθιερώσετε ως σταθερό πιάτο στο μενού σας. Μάλιστα, χρήσιμο θα ήταν να προσπαθήστε να προβάλετε το γεγονός πως η συγκεκριμένη κίνηση είναι το αποτέλεσμα που προέκυψε έπειτα από σχετική απαίτηση εκ μέρους των πελατών. Από τη μια πλευρά δείχνετε πως “ακούτε” τους πελάτες σας και αφετέρου δε αξιοποιείτε την αυξημένη ζήτηση για το εν λόγω προϊόν ή πιάτο.

You might also like