«Η μηχανοργάνωση είναι ‘ειλικρινής’ και ξεκάθαρη»

Συνέντευξη με την Σταυρούλα Παπαδοπούλου της Προ-Γνώση.

Με πτυχίο μαθηματικού και μεταπτυχιακό στο μάρκετινγκ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, η Σταυρούλα Παπαδοπούλου είναι μια επαγγελματίας στον κλάδο της πληροφορικής που κατασκευάζει λογισμικό και υλοποιεί εφαρμογές οι οποίες στηρίζονται, ελέγχονται κι αποδίδονται με …αριθμούς.
Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου. Φωτογραφίες: Prognosi.

 

Από το 2001 με τον Γιάννη Παϊζη διοικούν την εταιρεία Προ-Γνώση η οποία κατασκευάζει και εφαρμόζει λύσεις μηχανοργάνωσης και διαθέτει σήμερα ένα ευρύ πελατολόγιο 850 και πλέον επιχειρήσεων  στον κλάδο της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αγγλία, Κατάρ, Κύπρος).

Ζητάμε από την κ. Παπαδοπούλου να μας σχολιάσει στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας και δείχνουν ότι από το 2015, όταν επιβλήθηκαν τα capital controls στην ελληνική αγορά, παρατηρήθηκε υπερδιπλασιασμός από 6% το 2014 σε 13% το 2016 του ποσοστού των πληρωμών με κάρτες, σε σχέση με τη συνολική καταναλωτική δαπάνη.

«Η χρήση της κάρτας επιβάλλει ένα ποσοστό κρατήσεων στον επιχειρηματία κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη στα συνολικά κέρδη του. Αλλά, η χρήση της κάρτας δεν έχει να κάνει τόσο με την ίδια τη μηχανοργάνωση όπως επίσης η μηχανοργάνωση δεν σχετίζεται με το γεγονός ότι το κράτος θέλει να γνωρίζει τις εισπράξεις κάθε επιχείρησης. Η μηχανοργάνωση έχει να κάνει με τον επιχειρηματία » μας λέει εμφατικά.

Για την ίδια, η μηχανοργάνωση έχει ένα πολύ πιο σημαντικό σκοπό: επιτρέπει στον επιχειρηματία να βλέπει καθημερινά πως ακριβώς δουλεύει η επιχείρησή του, που χωλαίνει, τι πρέπει να διορθώσει. «Ο αριθμός είναι πολύ ‘σκληρός’, είναι τόσος, όσος είναι κι όχι διαφορετικός. Αν πέρυσι την Πρωτομαγιά ο τζίρος μιας επιχειρήσεις ήταν π.χ. 1.00 ευρώ και φέτος είναι 1.200, αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την επιχείρηση που πρέπει να αναλυθεί, όπως επίσης σημαντικό θα ήταν αν έδειχνε ότι ο τζίρος φέτος ήταν …800 ευρώ» σχολιάζει.

Οι αιτιάσεις της αγοράς

Η Στ. Παπαδοπούλου έχει αντιμετωπίσει πολλές φορές μέχρι σήμερα επιχειρηματίες που (της) αντιτείνουν ότι είναι «μέσα στην επιχείρηση» και «βλέπουν και καταλαβαίνουν τι κάνει το κατάστημα», εκφράσεις που συχνά, αν όχι πάντα, ‘αποκρύπτουν την αλήθεια. «Είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κανείς, αν δεν δει καταγεγραμμένους αριθμούς και δεν τεθούν συγκεκριμένοι στόχοι» μας λέει και επιμένει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών της δεν είχε απόλυτα ορθή εικόνα της κατάστασης, πριν την εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος. «Ξέρετε, είναι σαν τα κιλά.  Όλοι νομίζουμε ότι στις γιορτές πήραμε ένα- δύο κιλά, η ζυγαριά όμως συνήθως δείχνει περισσότερα» μας λέει χαμογελώντας…

Κατά την ίδια λογική, η μηχανοργάνωση δεν σχετίζεται μόνο με την εξυπηρέτηση του πελάτη, κάτι που η ίδια θεωρεί ως δεδομένο σε κάθε επιχείρηση μαζικής εστίασης: η παραγγελιοληψία, η γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση, η σωστή έκδοση λογαριασμού θεωρούνται εκ των ουκ άνευ για τη σύγχρονη πληροφορική η οποία, όπως εκτιμάει η συνομιλήτριά μας, πηγαίνει πλέον ένα βήμα παραπέρα.

«Σήμερα, καλύπτουμε πια στην ανάγκη του επιχειρηματία να έχει ορθή εικόνα της επιχείρησής του και να μπορεί, ανά πάσα στιγμή, να κάνει διορθωτικές κινήσεις. Αυτό δε, μπορεί να γίνει πολύ εύκολα πλέον. Δεν αναφέρομαι στην ανάγκη του επιχειρηματία να απογράψει το σύνολο της αποθήκης του» μας λέει. Και μας δίνει το απλό παράδειγμα διαχείρισης ενός καφέ.

«Ο επιχειρηματίας που πουλάει διαφόρων ειδών καφέ, το μόνο που χρειάζεται να μετρήσει, σε ημερήσια βάση, είναι τα ποτηράκια του καφέ. Απογραφή το πρωί για κάθε είδος ποτηριού καφέ και απογραφή πάλι το επόμενο πρωί- δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο».

Η ίδια ισχυρίζεται ότι ένας σύγχρονος επιχειρηματίας είναι προτιμότερο να παρακολουθεί συγκεκριμένους δείκτες στην επιχείρησή του – και τα ποτηράκια του καφέ είναι ένας τέτοιος δείκτης- χωρίς να χρειάζεται να απογράψει π.χ. τον καφέ και τη ζάχαρη, μονάδες που πολλές φορές διαφοροποιούνται στην καθημερινή χρήση με το χέρι.

Ζητάμε από την Στ. Παπαδοπούλου να μας προσδιορίσει ποια από τις εφαρμογές της Προ-Γνώση είναι αυτή που ζητείται περισσότερο αυτό το διάστημα. «Λόγω της περιόδου, αυτό που ζητείται είναι το Mobile Manager: είναι η δυνατότητα του επιχειρηματία να έχει real time πρόσβαση σε δεδομένα της επιχείρησής του, όπου κι αν είναι ο ίδιος. Για παράδειγμα, σε ένα ψητοπωλείο μπορεί να δει εύκολα αν υπάρχουν και πόσες είναι οι ‘κόκκινες’ παραγγελίες, αυτές δηλαδή που έχουν ξεπεράσει π.χ. τα 20 λεπτά αναμονής που έχει τεθεί ως όριο» μας εξηγεί.

Μέσω του Mobile Manager, ο επιχειρηματίας, έχει όλη την εικόνα του καταστήματος, χωρίς να ‘ενοχλεί’ το σύστημα. «Είναι ένα παράλληλο σύστημα, ένα είδος cloud και μπορεί μάλιστα να μην είναι καν σε γνώση του προσωπικού του».

Μηχανοργάνωση: καθαρή ματιά στην επιχείρηση

Η επικεφαλής της Προ- Γνώση θεωρεί ότι το σημαντικό στοιχείο σε κάθε απόπειρα μηχανοργάνωσης στο χώρο της μαζικής εστίασης είναι η σταθερή συνεργασία πελάτη και παρόχου, η ουσιαστική μηχανοργάνωση, σταθερό προϊόν όχι με την έννοια του feature.

Τι γίνεται όμως με τους επιχειρηματίες που θεωρούν ότι η μηχανοργάνωση πρέπει να ξεκινήσει όταν οι ίδιοι ανοίξουν ένα …δεύτερο κατάστημα; Η έμπειρη επαγγελματίας έχει ασφαλώς αντιμετωπίσει αρκετές τέτοιες περιπτώσεις, θεωρεί όμως ότι  η αγορά στις μέρες μας  εγκαταλείπει κι αυτή τη …δικαιολογία.

«Μερικές φορές καταλήγω στο συμπέρασμα ότι η μηχανοργάνωση στις ελληνικές επιχειρήσεις έχει να κάνει με τον τρόπο που σκεπτόμαστε, με πώς βλέπει ο Έλληνας τα πράγματα και, ξέρετε, μερικές φορές οι Έλληνες δεν θέλουν να βλέπουν τα πράγματα καθαρά. Δεν έχει να κάνει με το αν διαθέτει κανείς μικρή ή μεγάλη επιχείρηση. Τον δυσκολεύει η ειλικρίνεια» μας λέει.

Μέμφεται μάλιστα τους επιχειρηματίες που δεν αποδίδουν στη μηχανοργάνωση την αύξηση του κύκλου εργασιών και των κερδών τους, εξέλιξη η οποία οφείλεται – σε πολλές περιπτώσεις- στην υιοθέτηση και λειτουργία ενός σύγχρονου συστήματος μηχανοργάνωσης.

Σταυρούλα Παπαδοπούλου:  Το υβριδικό σύστημα  της Prognosi

Το σύστημα της Pro-gnosi είναι «υβριδικό»: Οι καθημερινές λειτουργίες του συστήματος γίνονται στο κατάστημα, χωρίς χρήση του ίντερνετ, όμως άλλα κομμάτια, όπως η αποθήκευση των δεδομένων μπορεί να γίνεται στο κατάστημα ή στο cloud ή σε άλλο server εκτός καταστήματος. Επιπλέον, ο επιχειρηματίας έχει άμεση πρόσβαση και σε πραγματικό χρόνο στα δεδομένα του συστήματος στο κατάστημα, μέσω του πρωτοποριακού μηχανισμού που έχουμε αναπτύξει, το Mobile manager. Έτσι, γίνεται συγκερασμός των θετικών σημείων της μιας και της άλλης τεχνολογίας.

 

You might also like