Ecotrophelia 2019: πρώτο το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

Καινοτόμα προϊόντα και πολύ κέφι στις ομάδες που διαγωνίστηκαν

Πραγματοποιήθηκε χθες Τρίτη, 25 Ιουνίου, στην Αθήνα, ο Εθνικός Διαγωνισμός Οικολογικών – Καινοτόμων Προϊόντων Διατροφής ECOTROPHELIA 2019. Οι καινοτόμες ιδέες και η δημιουργικότητα των νέων Ελλήνων φοιτητών αναδείχτηκαν για μια ακόμη χρονιά μέσω του Διαγωνισμού, τον οποίο διοργανώνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, από το 2011.  Πρώτευσε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο με τρία εντυπωσιακά προϊόντα στο πλαίσιο μιας συνολικής διατροφικής πρότασης.
Ρεπορτάζ: Θανάσης Αντωνίου. Φωτογραφίες: Θ.Α. & ΣΕΒΤ 

 

Οι συμμετέχουσες ομάδες συναγωνίστηκαν με πάθος και κέρδισαν τις εντυπώσεις της Εθνικής Επιτροπής, για την καινοτομία, την ποιότητα, τα ιδιαίτερα διατροφικά και οικολογικά χαρακτηριστικά των προϊόντων τους. Την πρώτη θέση κατέκτησε η ομάδα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία το φθινόπωρο θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό, που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης “ANUGA” στην Κολωνία της Γερμανίας, στις 6 & 7/10/2019.

Στην τελική φάση του Εθνικού Διαγωνισμού πέρασαν 9 ομάδες φοιτητών από 8 Πανεπιστήμια της χώρας, οι οποίες παρουσίασαν τα προϊόντα τους σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα και ενθουσίασαν το κοινό, τους εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιχειρηματικού κόσμου, αλλά και πλήθος φοιτητών.

Το 1ο βραβείο καθώς και το τιμητικό Βραβείο «Καλύτερο Πλάνο Μάρκετινγκ & Εμπορίας» απονεμήθηκαν στην ομάδα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών / Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής του Ανθρώπου, για το προϊόν «GReatings», ένα γευστικό, οικολογικό, έτοιμο προς μαγείρεμα γεύμα, βασισμένο σε παραδοσιακές ελληνικές συνταγές.

Τρεις εκδοχές των «GReatings», ένα γευστικό, οικολογικό, έτοιμο προς μαγείρεμα γεύμα, βασισμένο σε παραδοσιακές ελληνικές συνταγές.

 

Το 2ο βραβείο δόθηκε στην ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου / Σχολή Χημικών Μηχανικών, για το προϊόν «Coofie», ένα μπισκότο πλούσιο σε ίνες, χωρίς γλουτένη και λακτόζη, που προσφέρει μία νέα γευστική εμπειρία.

Το 3ο βραβείο απέσπασε η ομάδα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου / Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής, για το προϊόν «HOLI BEAN»,  μία πάστα ζυμωμένων φασολιών με ελαιόλαδο, με αντιθρομβωτικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Επιπλέον, τιμητική διάκριση για την «Καλύτερη Παρουσίαση» απονεμήθηκε στην ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου / Τμήμα Διατροφής & Επιστήμης Τροφίμων, για το προϊόν «ROBUSTUS», ένα ενεργειακό ρόφημα με χυμό ροδιού, χαρουπόμελο, εκχυλίσματα φύλλων ελιάς, ασπροθύμαρου, λεβάντας και αιθέριο έλαιο μέντας.

Ο Ευάγγελος Καλούσης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων

 

Δηλώσεις

Κατά την τελετή βράβευσης, ο Ε. Καλούσης, Πρόεδρος του ΣΕΒΤ, εξήρε την προσπάθεια και το αξιόλογο έργο όλων των ομάδων και δήλωσε: «Εδώ και 9 χρόνια, μέσα από τον Διαγωνισμό ECOTROPHELIA αναδεικνύονται η δυναμική και το πάθος της νέας γενιάς για δημιουργία. Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει την προσπάθεια των νέων φοιτητών να προωθήσουν την έρευνα και την καινοτομία, καθώς μπορούν να αποτελέσουν φυτώριο ιδεών αλλά και μία σημαντική “δύναμη” για τον κλάδο μας και την οικονομία της χώρας».

Ο Σπ. Κίντζιος, Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών τόνισε τη σημασία της καινοτομίας και της έρευνας και δήλωσε υπερήφανος «για τη συνεχή διάκριση ομάδων του ΓΠΑ στον διαγωνισμό ECOTROPHELIA». Επιπλέον ανέφερε ότι «το ΓΠΑ θα σταθεί αρωγός τόσο στους αποφοίτους του όσο και ευρύτερα, μέσα και από τη λειτουργία του νεοϊδρυθέντος Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Κέντρου το οποίο φιλοδοξούμε σύντομα να μετατραπεί σε θερμοκοιτίδα νεοφυών επιχειρήσεων των αποφοίτων μας και πολλών άλλων δυναμικών και φιλόδοξων νέων επιστημόνων, καθώς  και κόμβο διασύνδεσης της έρευνας με την επιχειρηματική κοινότητα».

 Ο Καθ. Χ. Σκιάνης, Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Στρατηγικό πρόταγμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι η ανάπτυξη συνεργασιών με σημαντικές Ελληνικές εταιρίες τροφίμων με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και λύσεων από τους φοιτητές μας, όπως αναδεικνύονται μέσα από την αδιάλειπτη συμμετοχή και τη βράβευσή τους στον φοιτητικό διαγωνισμό ECOTROPHELIA».

Οι τρεις νικήτριες ομάδες του Γεωπονικού, του Μετσόβιου και του  Χαροκόπειου.

 

Ο Κ. Μαγουλάς, Κοσμήτορας της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ανέφερε ότι το ΕΜΠ αναγνωρίζει και στηρίζει έμπρακτα τον θεσμό με τη συστηματική συμμετοχή ομάδων φοιτητών της Σχολής, οι οποίες έχουν διακριθεί σε εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο. «Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον ΣΕΒΤ για την πρωτοβουλία διοργάνωσης του διαγωνισμού αυτού, που αποτελεί κίνητρο και έμπνευση για τους φοιτητές των ελληνικών ΑΕΙ, για να αναδείξουν τις καινοτόμες ιδέες τους, συνδυάζοντας όλες τις γνώσεις και δεξιότητές τους, για τη δημιουργία νέων προϊόντων διατροφής καθολικά οικολογικών, σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που ξεκινά από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός νέου τροφίμου και περιλαμβάνει τη διαδικασία παραγωγής του, τη συσκευασία και όλα τα στάδια μέχρι και την προώθησή του στις αγορές».

Γεώργιος Μπόσκου, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθήνας

«Συμμετέχουμε για τέταρτη χρονιά ως Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και πήραμε το τρίτο βραβείο. Όλα τα προϊόντα που παρουσιάσαμε αυτά τα χρόνια έρχονται από ιδέες των ίδιων των φοιτητών κι εμείς οι καθηγητές κάνουμε το coaching προκειμένου να υλοποιήσουν τα παιδιά την ιδέα τους. Φέτος οι φοιτητές μας είχαν μια ιδέα για ένα προϊόν ζύμωσης, μια ιδέα που τη δανείστηκαν από ένα προϊόν από την Ιαπωνία, εκεί γίνεται με σόγια, εδώ το κάνανε με ελληνικό φασόλι· δοκιμάσαμε και με άλλα όσπρια αλλά το ελληνικό φασόλι είχε το καλύτερο αποτέλεσμα. Μετά τη ζύμωση, προστέθηκε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, πάπρικα, αλάτι, σκόρδο και πιπέρι για να πάρει το προϊόν έναν ωραίο Μεσογειακό χαρακτήρα.

Είναι μια πάστα αλειφόμενη την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος ως αλοιφή για παξιμαδάκι/ κρακεράκι, σε ένα σάντουιτς για παιδιά όπου μπορούμε να αλείψουμε τις δύο πλευρές μέσα και να μην βάλουμε αλλαντικό διότι το προϊόν δίνει γεύση αλλαντικού, μπορεί να προστεθεί σε πίτσα χωρίς να χρειάζεται να βάλουμε σαλάμι κι επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για σάλτσες για κοτόπουλο, ψάρι, κρέας ή μακαρόνια. Έτσι τουλάχιστον μας πρότειναν οι σεφ που δοκίμασαν το προϊόν.

Συνηθίζω να λέω στους φοιτητές οτι  ‘ο διαγωνισμός είναι μια εμπειρία και σημασία δεν έχει το βραβείο’. Αλλά το να βρίσκεσαι σε αυτή τη ‘Γιουροβίζιον των Τροφίμων’ ανάμεσα σε εκπροσώπους μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων. Ο διαγωνισμός έχει μεγάλο ανταγωνισμό, το επίπεδο όλων των συμμετοχών είναι υψηλό. Υπάρχουν προϊόντα που αν και δεν βραβεύτηκαν, βρήκαν εμπορική ‘διέξοδο’  και αυτός είναι τελικά ο σκοπός της προσπάθειας. Φιλοδοξούμε με το προϊόν μας να συμμετάσχουμε σε επιστημονικά συνέδρια, να πραγματοποιήσουμε διεθνείς δημοσιεύσεις κ.ά.».

You might also like