Πρώτη αποτίμηση του ‘Μεγάλου Περιπάτου’ στην Αθήνα

Τέσσερις επιχειρηματίες του κέντρου αποτιμούν την πρώτη περίοδο της παρέμβασης

Συμπληρώθηκαν δύο μήνες από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών και λοιπών ρυθμίσεων στο κέντρο της πρωτεύουσας  με τον τίτλο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας‘. Το Grill συνομίλησε με τέσσερις επιχειρηματίες του κέντρου της Αθήνας οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην εστίαση και καταγράφει τις εντυπώσεις τους. Αξίζει να σημειώσουμε οτι οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν λίγες ημέρες πριν τις πρώτες διορθωτικές παρεμβάσεις του Δήμου Αθηναίων κι αποδεικνύουν οτι οι θέσεις των εστιατόρων ήταν πέρα για πέρα σωστές- κι ευτυχώς οι δημόσιες αρχές τις υιοθέτησαν- μέχρι ενός σημείου.

 

Σε γενικές γραμμές η πρώτη πιλοτική περίοδος εφαρμογής των παρεμβάσεων του Δήμου Αθηναίων ανάδειξε ορισμένες βεβιασμένες αποφάσεις και λάθη στις εκτιμήσεις των υπευθύνων και το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο να αναθεωρηθούν κάποιες παρεμβάσεις που επρόκειτο να γίνουν στην Πλάκα αλλά και να αλλάξουν κάποιες από τις ρυθμίσεις στην Πανεπιστημίου που δημιούργησαν έντονο πρόβλημα στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων.

Γιώργος Αναγνώστου, Κυβέλη & Μπούφαλος  

«Κάτι ανάλογο ζήσαμε πριν από πέντε χρόνια με την ανάπλαση στην Πλατεία Αγίου Γεωργίου στην Κυψέλη. Αν υπάρχει η προοπτική να ομορφύνει η γειτονιά του, τότε ένα εστιατόριο μπορεί να αντέξει τα έργα τέσσερις ή πέντε μήνες, ίσως κι ένα χρόνο, υπό φυσιολογικές συνθήκες. Όχι όμως υπό τις παρούσες συνθήκες. Ως ιδέα θεωρώ θετική την πεζοδρόμηση στο κέντρο. Όταν όμως υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, προετοιμασία και εναλλακτικές λύσεις. Στην περίπτωση αυτή έγινε λίγο άναρχα, λίγο επικοινωνιακά. Δεν προχωράς σε κάτι τέτοιο μετά την καραντίνα, είναι παρανοϊκό μια περιοχή που έχει πληγεί να δέχεται κι άλλο βάρος. Δεν είναι δυνατόν να μποτιλιάρει η κίνηση επειδή υπάρχουν τρεις άδειες λωρίδες πεζών σε έναν πεζόδρομο που ξεκινάει από το πουθενά και καταλήγει στο …πουθενά».


Ιωάννης Δημητρίου, Chomolungma

«Θεωρώ ότι θα αναβαθμίσει την πόλη και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Θα γίνει πιο φιλική η πόλη για τους πεζούς, τα παιδιά, το ποδήλατο κ.ά. Όσο αφορά την επίδραση στη μαζική εστίαση δεν θεωρώ ότι θα έχουμε δραματικές αλλαγές κι αυτό διότι ο Περίπατος θα φέρει μείωση της κίνησης μέχρι να ολοκληρωθεί, θα φέρει στη συνέχεια μια αύξηση της επισκεψιμότητας απ’ όσους θέλουν να κάνουν τον περίπατό τους στο κέντρο, αλλά στη συνέχεια θα δημιουργήσει άπειρα νέα πόστα. Άνθρωποι που έχουν επενδύσει σε ένα καλό πόστο, θα πρέπει να ανταγωνιστούν αυτούς του θα εμφανιστούν σε πολλά νέα πόστα στο κέντρο».


Χρήστος Σαλαμόζης, Str.Eaters  

«Αυτή τη στιγμή η κατάσταση στο κέντρο δεν είναι καλή. Η πρόσβαση στο κέντρο γινόταν πάντα είτε με το αυτοκίνητο είτε με τα μέσα συγκοινωνίας. Όταν η δημοτική αστυνομία γράφει συνεχώς και τους πάντες – ακόμα και κατά τη διάρκεια της πανδημίας- οι πολίτες δεν τολμούν να πάρουν τα αυτοκίνητά τους. Πάρκινγκ υπάρχουν για τους ‘μόνιμους κατοίκους’. Βέβαια, ‘μόνιμοι κάτοικοι’ …δεν υπάρχουν, απλώς κάποιοι έχουν εξασφαλίσει εδώ και χρόνια κάποιες κάρτες που τους είχαν δοθεί από άλλους μηχανισμούς… Από την άλλη η συγκοινωνία προκαλεί το φόβο στους ανθρώπους. Αυτό το διάστημα, καθώς έχει μπει το καλοκαίρι είναι πολλοί αυτοί που εγκαταλείπουν το κέντρο για καλοκαιρινούς προορισμούς όπως τα νότια προάστια. Η προσέλευση στο κέντρο είναι δύσκολη».


Γιώργος Τσιλιγκίρης, Τηλέμαχος Athens

«Η ιδέα είναι εξαιρετική και σίγουρα θα ωφελήσει τον κόσμο που θα απολαμβάνει αυτό που ο δήμαρχος έχει σχεδιάσει ως ‘περίπατο. Σίγουρα όμως δεν ήταν η κατάλληλη εποχή για να ξεκινήσει ένα έργο το οποίο θα διαλύσει ακόμα περισσότερο τις ήδη διαλυμένες επιχειρήσεις του κέντρου. Αποτρέπει την άνοδο πολιτών στο κέντρο και ήδη έχω ακούσει πολλά αρνητικά σχόλια, ακόμα κι από εκείνους που σκόπευσαν να έρθουν με ταξί γιατί με το αυτοκίνητο είναι ακόμα πιο δύσκολο. Έπρεπε να περάσει όλη αυτή η αναστάτωση με τον κορωνοϊό και να εφαρμοστεί αργότερα. Εκεί που πήρε να πάρει μπροστά το κέντρο, ήρθε το μέτρο».


Κεντρική φωτογραφία:© Χάρης Γκίκας (zougla.gr)

You might also like