Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας: Ίδρυση, λειτουργία, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά
Συγγραφέας: Αλέξανδρος Ρίζος
Εκδόσεις: Παπαδόπουλος, 2015
Σελίδες: 310
ISBN: 978-960-569-494-4
Ο Αλέξανδρος Ρίζος είναι ένα από τα κορυφαία στελέχη στον κλάδο της μαζικής εστίασης και της ψυχαγωγίας και εκτός από έμπειρος manager σε μια απαιτητική βιομηχανία, δραστηριοποιείται συστηματικά στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, την εκπαίδευση στελεχών και, εσχάτως, στη συγγραφή επιστημονικών έργων για το επιχειρείν.
Το πρώτο πόνημά του, το παρόν βιβλίο είναι όχι μόνο απόσταγμα εμπειρίας αρκετών χρόνων στην ‘πρώτη γραμμή’ της επαγγελματικής δράσης αλλά και προϊόν εξονυχιστικής μελέτης των διεθνών τάσεων της διατροφής και της διασκέδασης, των θεμελιωδών αξιωμάτων της μαζικής εστίασης και του marketing προϊόντων και υπηρεσιών.
Το αποτέλεσμα είναι το βιβλίο του να διαβάζεται ως ένα πλήρες εγχειρίδιο λειτουργίας επισιτιστικών μονάδων και χώρων ψυχαγωγίας κι ως ένα συναρπαστικό, σύγχρονο, βιβλίο για το marketing, τις ειδικές τεχνικές πωλήσεων αλλά και το management ενός εξαιρετικά ευαίσθητου κλάδου.
Ενώ διατηρεί την κλασική μορφή ενός επιστημονικού, εμβριθούς, εγχειριδίου για τη διοίκηση επιχειρήσεων, εξαιτίας του γοητευτικού αντικειμένου με το οποίο καταπιάνεται – μαζική εστίαση και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ψυχαγωγίας- γίνεται ένα ενδιαφέρον βιβλίο για το συνολικό σύγχρονο επιχειρείν.
Συμπεριφορικά μοντέλα πωλήσεων και προωθημένες τεχνικές marketing αναλύονται εκτενώς και με τη χρήση παραδειγμάτων από τη διεθνή και την ελληνική πραγματικότητα- άλλωστε τα case studies είναι κάτι που χρησιμοποιεί συχνά .
Διατροφικές επιλογές αναλύονται, εκφάνσεις του ανταγωνισμού επεξηγούνται με προσοχή, ενώ μέσα από ιστορικά στοιχεία για την εξέλιξη της συγκεκριμένης βιομηχανίας, ο αναγνώστης μπορεί να σχηματίσει σφαιρική αντίληψη για το τι εστί και πως πρέπει να αντιμετωπίζεται η εστίαση και η ψυχαγωγία. Σε μια χώρα όμως όπως η Ελλάδα, που ζει και στηρίζεται στις δύο αυτές δραστηριότητες, ένα τέτοιο ανάγνωσμα δεν είναι απλώς καλοδεχούμενο αλλά μάλλον επιβεβλημένο για τους ‘παίκτες’ της αγοράς.
Υπάρχουν βέβαια κι ορισμένα ‘δύσκολα’ σημεία στο βιβλίο, τα πιο κομβικά ίσως για όσους θέλουν να επιχειρήσουν στον κλάδο και να διασφαλίσουν ότι δεν θα βρεθούν προ εκπλήξεων ή για όσους βρίσκονται στον κλάδο και θέλουν να αποκρυπτογραφήσουν όσα – ακατάληπτα κι ανεξήγητα μερικές φορές- συμβαίνουν γύρω τους.
Είναι τα σημεία που ο αναγνώστης θα διαβάσει για τεχνικές κοστολόγησης και τιμολόγησης προϊόντος, για προσδιορισμό περιθωρίου κέρδους και για ορθολογική απάντηση σε ξαφνικές αναζωπυρώσεις του ανταγωνισμού· ο συγγραφέας παρέχει πολλά παραδείγματα με μορφή πινάκων ενώ παραπέμπει και στο προσωπικό του blog για πιο ενδελεχή ανάλυση.
Το βιβλίο του Αλ. Ρίζου είμαι μια καλοδεχούμενη επιχειρηματική έκδοση για ένα κλάδο- ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, για μια δραστηριότητα που πέρα από την αναμφισβήτητη μαγεία της κρύβει παγίδες σε όσους προσέρχονται ανενημέρωτοι και προσφέρει ευκαιρίας σε όσους είναι άρτια εξοπλισμένοι. Καταρτισμένοι για την ακρίβεια…