Ανοίξτε την κουζίνα σας στους …πελάτες σας.

Ο θεσμός των ιδιωτικών μαθημάτων σε λειτουργούσες κουζίνες.

Ιδιαίτερα διαδεδομένη είναι στο εξωτερικό η διοργάνωση μαθημάτων μαγειρικής εκ μέρους των ίδιων των εστιατορίων. Ο σκοπός τους κάτι παραπάνω από προφανής: Από την μια πλευρά να ενισχύσουν τους δεσμούς τους με το πελατειακό κοινό και από την άλλη να απευθυνθούν σε καινούριο, δυνητικό κοινό.

 

Προκειμένου να γίνει πραγματικότητα μια τέτοια διοργάνωση σειράς μαγειρικών μαθημάτων απαιτείται η ύπαρξη σχετικών επενδύσεων και δεξιοτήτων. Βέβαια, αυτά, αποτελούν έναν ιδιαίτερα δημοφιλή τρόπο μια επιχείρηση εστίασης να προσεγγίσει, απευθυνθεί και εν τέλει “πείσει νέους πελάτες, αποκομίζοντας πρόσθετα έσοδα, ενδυναμώνοντας την πελατειακή της βάση, εκμεταλλευόμενη επαναλαμβανόμενους πελάτες, προβάλλοντας και την -τυχόν- ύπαρξη εξειδικευμένου χώρου στο κατάστημα όπου μπορούν να διεξαχθούν εταιρικές, ομαδικές ή προσωπικές εκδηλώσεις.

Αναφορικά με το περιεχόμενο των μαθημάτων, καλό θα ήταν να μείνετε προσκολλημένοι σε όσα στοιχεία μπορεί να συνδεθούν με το ίδιο σας το κατάστημα. Εάν, λ.χ. είστε γνωστοί για την σπαλο-μπριζόλα σας ή τα burgers, μην σκεφτείτε να προετοιμάσετε κάποιο μάθημα που θα σχετίζεται με τα… θαλασσινά ή τα ζυμαρικά. Συμπληρωματικά μπορεί, ως βασικό κορμό όμως θα πρέπει να το αποκλείσετε δια ροπάλου.

Τα μαθήματα μαγειρικής σε ένα εστιατόριο αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για το κοινό να καθίσει με προσοχή και να ακούσει απευθείας από τον επικεφαλής μάγειρα όσα θέλει να μάθει, κάνοντας και την σχετική πρακτική επιτόπου! Στοιχείο, που συνήθως συναρπάζει και ενθουσιάζει το κοινό που συμμετέχει. Μάλιστα, εάν η όλη εμπειρία διακρίνεται από μεταδοτικότητα εκ μέρους του μάγειρα-εκπαιδευτή, τότε αυτή η αίσθηση διαχέεται και μεταδίδεται στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα ιδανικό κλίμα εκπαίδευσης.

Ένας “έξυπνος” τρόπος να μάθετε πληροφορίες από πρώτο χέρι σχετικά με το ίδιο σας το εστιατόριο, τις οποίες και θα μπορέστε να αξιοποιήσετε άμεσα είναι να ζητήσετε από τους μαθητές-πελάτες να προετοιμάσουν ή να προτείνουν ένα πιάτο το οποίο είτε δεν διαθέτετε στο μενού σας είτε θα ήθελαν να συμπεριληφθεί σε αυτό.

Προετοιμαστείτε με επαγγελματικό τρόπο

Οι μάγειρες ενός εστιατορίου έχουν έναν ξεκάθαρο ρόλο, να κυριαρχούν και δημιουργούν στην κουζίνα τους. Οπότε, η προσθήκη νέων χαρακτηριστικών και στοιχείων απαιτεί τον κατάλληλο βαθμό εκπαίδευσης. Πόσο, μάλλον, εάν θα πρέπει ταυτόχρονα να μαγειρεύουν, να μιλούν, να απαντούν διαρκώς σε ερωτήσεις και επισημάνσεις και να είναι ευχάριστοι και να προσφέρουν μια…  νότα ψυχαγωγίας.

Κάτι, που απαιτεί πολύωρη προετοιμασία δίχως να αποκλείει την καταφυγή στις συμβουλευτικές υπηρεσίες ενός επαγγελματία του είδους που έχει να κάνει και με τον τομέα της επικοινωνίας. Χρήσιμο θα ήταν να προετοιμάσετε ένα “σφικτό” όσο και περιεκτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο θα έχει λάβει υπόψιν του το χρόνο που απαιτείται για λογαριασμό των συμμετεχόντων πελατών-μαθητών.

Η προετοιμασία θα πρέπει να περιλαμβάνει τόσο το τμήμα της παρουσίασης και των συνταγών όσο και το πρακτικό κομμάτι. Έτσι, λοιπόν, φροντίστε να διαθέτετε το σύνολο των πρώτων υλών, αξεσουάρ, σκευών και μαγειρικών εργαλείων που θα χρειαστείτε, αποφεύγοντας τα φαινόμενα ανοργανωσιάς και αναζήτησής τους την τελευταία στιγμή, αναδύοντας μια κάθε άλλο παρά επαγγελματική εικόνα η οποία μπορεί να πλήξει ακόμη και την ροή της πελατείας προς το κατάστημά σας.

Ένα ιδιαίτερα χρηστικό tip είναι να χρησιμοποιείτε μαγειρικά σκεύη με γυάλινα ή διάφανα καπάκια προκειμένου οι μαθητές σας να μπορούν να βλέπουν τι ακριβώς συμβαίνει με το φαγητό που προετοιμάζεται, αλλά και να νιώσουν ένα μεγαλύτερο βαθμό οικειότητας, νιώθοντας πως βρίσκονται στην κουζίνα του σπιτιού τους.

Συνεργασίες με προμηθευτές και παραγωγούς

Μια ακόμη πτυχή που θα μπορούσατε να εξετάσετε και η οποία μπορεί να σας αποφέρει πολλαπλά κέρδη είναι το “πάντρεμα” με κάποιον προμηθευτή ή διανομέα σας είτε η άμεση συμμετοχή ενός παραγωγού με τον οποίο συνεργάζεστε, ακόμη και σε αποκλειστική βάση. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ενισχύετε περαιτέρω την σχέση με τον άμεσο συνεργάτη σας, προβάλετε τα προϊόντα τους σε ένα νέο κοινό, προσθέτετε ποικιλία στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ενώ ενδεχομένως να μοιραστείτε μέρος των εξόδων ή ακόμη και να ζητήσετε μια πιο προνομιακή σχέση σε εμπορικό ή οικονομικό επίπεδο.

Το κοινό που συνήθως συμμετέχει σε αυτού του είδους τα μαθήματα έχει έρθει για να μάθει και πολύ λιγότερο προκειμένου να ψυχαγωγηθεί. Οπότε, καλό θα ήταν να το έχετε κατά νου έτσι ώστε να αποφύγετε εξεζητημένες ενέργειες ή συνταγές, “πινελιές” που δεν ταιριάζουν με την κοινή λογική και άλλες δημιουργικές… ακροβασίες. Ακολουθήστε την οδό της απλότητας και της -κατά το δυνατόν- πιο πιστής εφαρμογής των συνταγών. Μην μπείτε σε διαδικασίες που θα μπερδέψουν περισσότερο παρά θα διαφωτίσουν το κοινό σας. Π.Μ.

Δημοσιεύτηκε στο 4ο τεύχος του Grill, Μάρτιος 2016.

You might also like