Ποντάρετε στην τεχνολογία με γνώση

Η τεχνολογία έχει… εισβάλει για τα καλά στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, ειδικά από τη στιγμή που οι νέοι καταναλωτές την υιοθέτησαν χωρίς δισταγμό. Μάθετε πως θα μπορέσετε να την αξιοποιήσετε προς όφελός σας.

Αποτελεί κοινό τόπο πως η τεχνολογία με την διαρκή εξέλιξη και διείσδυσή της έχει επεκταθεί σε κάθε επιχειρηματικό τομέα, δίχως από τη διαμορφούμενη πραγματικότητα να εξαιρείται η μαζική εστίαση. Μάλιστα, σήμερα, έχει “αγγίξει” σχεδόν κάθε λειτουργία ενός εστιατορίου, σε σημείο τέτοιο ώστε οι επαγγελματίες του κλάδου να βρίσκονται σε μια διαρκή διαδικασία αναζήτησης εξοπλισμού, ολοκληρωμένων λύσεων και εφαρμογών.

Σκοπός τους να διευκολύνουν την καθημερινότητά τους, αξιοποιώντας προς όφελος της επιχείρησής τους τα νέα δεδομένα που επικρατούν στον κλάδο και εν πολλοίς είναι απόρροια της τεχνολογίας. Βέβαια, σε αυτό το πλαίσιο οι απορίες, τα ερωτήματα, τα προβλήματα, η διαδικασία αναζήτησης κ.ο.κ. είναι αρκούντως αυξημένα και απαιτούν άμεσες απαντήσεις έτσι ώστε να μην χαθούν ευκαιρίες ανάπτυξης που μπορεί να οδηγήσουν σε ευκαιρίες κερδοφορίας.

Σας παρουσιάζουμε, λοιπόν, ορισμένες χρήσιμες επισημάνσεις-απαντήσεις σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τελευταία τους επαγγελματίες του κλάδου της εστίασης.

Έχετε απόλυτο έλεγχο στην social media παρουσία σας

Συχνά-πυκνά μπορεί να διαπιστώσετε πως οι λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε για εταιρικούς σκοπούς έχουν ανεπαρκή έλεγχο σε ότι αφορά το τι μπορούν οι χρήστες να κάνουν post και να “ανεβάζουν”, αδιαφορώντας για την φιλοξενία στον εν λόγω χώρο, το περιεχόμενο, τους σκοπούς που εξυπηρετούν κ.ο.κ. Για αυτό και οφείλετε να εφαρμόζετε έναν συχνό όσο και αυστηρό έλεγχο σχετικά με το τι διακινείται και  αναγράφεται στους social media λογαριασμούς σας. Μην ξεχνάτε πως αποτελούν το… πρόσωπο του εστιατορίου σας προς το (ψηφιακό) κοινό σας.

Αξιοποιήστε τα προκειμένου να προωθήσετε μηνύματα εταιρικής στρατηγικής και επικοινωνίας, για να γνωστοποιήσετε την ύπαρξη νέων προϊόντων, προσφορών, καινούριων συνεργασιών, διαγωνισμών κ.ο.κ. Ιδιαίτερα χρήσιμο θα ήταν εάν καθιερώνατε ένα tab με τους εταιρικούς κανόνες που διέπουν τους social media λογαριασμούς της επιχείρησής σας. Κατ’ αυτό τον τρόπο οι χρήστες γνωρίζουν πως έχουν απέναντί τους μια οργανωμένη προσπάθεια που έχει ξεκάθαρους κανόνες, οι οποίοι και πρέπει να εφαρμόζονται.

Επενδύστε (και) στα δεδομένα και όχι (μόνο) στην τεχνολογία!

Αναμφίβολα, το γεγονός πως από τους χώρους του εστιατορίου σας “περνούν” αναρίθμητοι πελάτες, “γεννά” μια σημαντική ευκαιρία για εσάς μέσω της αξιοποίησης των πάσης φύσεως δεδομένων που προκύπτουν από την εν γένει σχέση συναλλαγής τους με την επιχείρησή σας.

Για παράδειγμα, η υιοθέτηση φορητών συστημάτων πληρωμών, η ανάρτηση online ερωτηματολογίων που σχετίζονται με ποικίλα ζητήματα (από την πρόσφατη εμπειρία τους στους χώρους του εστιατορίου σας μέχρι τις αγοραστικές / καταναλωτικές τους συνήθειες, τα χόμπυ και τα ευρύτερα ενδιαφέροντά τους κ.ά.), η καταγραφή και παρακολούθηση των τάσεων που προκύπτουν με βάση την διαδικασία, τη συχνότητα, την ποσότητα, την αξία των παραγγελιών delivery, η αποστολή direct e-mail κ.ά. κατατείνουν προς ένα συμπέρασμα: Τα δεδομένα που είστε σε θέση να συλλέξετε είναι πραγματικά άπειρα! Το ζήτημα, ωστόσο, που οφείλετε να εξετάσετε είναι με ποιο τρόπο θα μπορέσετε να τα αξιοποιήσετε με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη σας.

Κι αυτό, καθώς πρόκειται για πρωτόλεια, όσο και μη-επεξεργασμένα δεδομένα, τα οποία στο εσωτερικό τους “κρύβουν” πραγματικό πλούτο για κάθε επιχείρηση που έχει αποφασίσει να τα… “διαβάσει”. Με ποιο τρόπο; Στην αγορά υπάρχουν μια σειρά από εξειδικευμένες εφαρμογές λογισμικού που πραγματοποιούν data mining και business intelligence.

Επιπροσθέτως, δεν λείπουν και αξιόλογοι αναλυτές δεδομένων ή ακόμη και επιστήμονες δεδομένων (data scientists), οι οποίοι και γνωρίζουν τρόπους συλλογής, αξιολόγησης, μορφοποίησης και αξιοποίησης των εν λόγω δεδομένων έτσι ώστε να μεταβληθούν και προσφερθούν στους επαγγελματίες της εστίασης ως απτή πληροφόρηση. Τέτοια, που είναι ικανή να τους “δείξει” σημαντικές πτυχές του επιχειρείν όπως το εφαρμόζουν σήμερα, αλλά και το πώς θα πρέπει να κινηθούν στο κοντινό μέλλον ώστε να βρίσκονται μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Μην επαναπαυτείτε (μόνο) στα δεδομένα…

Οι γνώστες του αντικειμένου των δεδομένων ισχυρίζονται πως στον εν λόγω τομέα υφίσταται ένας “χρυσός” κανόνας: Τα δεδομένα αποτελούν και πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ένα (ακόμη) εργαλείο που βοηθά τη διοίκηση ή την ιδιοκτησία μιας επιχείρησης στην προσπάθειά της να λάβει μια αποδοτική για τα συμφέροντά τους απόφαση. Υπό αυτό το πρίσμα δεν θα πρέπει να γίνεται υπερβολική χρήση τους, αλλά ούτε και να υπάρχει μονοδιάστατη προσκόλληση στα πορίσματα που προκύπτουν από την περαιτέρω επεξεργασία τους.

Εξάλλου, όπως ισχυρίζονται αρκετοί επαγγελματίες ανεξαρτήτου κλάδου ή τομέα δραστηριοποίησης: “Νομίζουμε πως χρειαζόμαστε δεδομένα προκειμένου να λάβουμε μια απόφαση, όμως ουσιαστικά αυτό δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Αυτό που θέλουμε είναι πληροφορίες! Βέβαια, οι πλέον αποδοτικές όσο και ακριβείς πληροφορίες προέρχονται από την πραγματοποίηση προσωπικών επαφών και συζητήσεων σε καθημερινή βάση με το σύνολο των εμπλεκομένων σε μια επιχείρηση του κλάδου της μαζικής εστίασης: Από τους υπαλλήλους μέχρι τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες. Η ανθρώπινη επικοινωνία παραμένει αξεπέραστη!”.

Social Media: οφείλετε να εφαρμόζετε συχνό όσο και αυστηρό έλεγχο σχετικά με το τι διακινείται και  αναγράφεται στους  λογαριασμούς σας. 

Η (αν)ασφάλεια των πληρωμών!

Οι τρόποι πληρωμής ανέκαθεν αποτελούσαν ένα δημιουργικό πεδίο για τις επιχειρήσεις, προκειμένου να διευκολύνουν και εν γένει “δελεάσουν” τους πελάτες τους. Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η χρήση των μετρητών τείνει να αποτελέσει μειοψηφικό ρεύμα, ενώ δυναμική ταυτόχρονα είναι η εμφάνιση των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών που ενσωματώνουν τεχνολογία μικροτσιπ, του ηλεκτρονικού πορτοφολιού, ενώ δειλά-δειλά σε διεθνές επίπεδο καθιερώνονται και οι m-πληρωμές.

Ένα από τα βασικότερα ζητήματα που απασχολούν τόσο τους πελάτες όσο και τις ίδιες τις επιχειρήσεις είναι ο βαθμός της ασφάλειας αυτών των πληρωμών. Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η τεχνολογικές εξελίξεις και τα αντίστοιχα επιτεύγματα… καλπάζουν, επιτρέποντας στους πάσης φύσεως εγκληματίες να αναζητούν τρωτά σημεία ώστε να προσποριστούν με τα ανάλογα οφέλη. Απαιτείται διαρκή εγρήγορση, συνεχή ενημέρωση, κατά γράμμα εφαρμογή και τήρηση των πρωτοκόλλων και διαδικασιών ασφαλείας, καθώς επίσης και χρήση του ανάλογου εξοπλισμού (hardware και λογισμικού) ΙΤ ασφαλείας.

 Αποδοτικές οι εφαρμογές τύπου “shopertainment”!

Με την ασύρματη πραγματικότητα να εξαπλώνεται ταχύτατα και τις φορητές συσκευές να έχουν… εισβάλει στην καθημερινότητά μας, οι mobile εφαρμογές καθίστανται ζωτικής σημασίας για το σύγχρονο επιχειρείν.

Δύο είναι τα “κλειδιά” της επιτυχίας τους όταν εφαρμόζονται στον τομέα της μαζικής εστίασης: Προσωποποίηση και εντοπισμός, Εξάλλου, δεν υπάρχουν πολλά πράγματα ή αντικείμενα τα οποία είναι περισσότερο προσωπικά για τον καθένα μας από το κινητό τηλέφωνο. Για αυτό και απαιτείται δημιουργείτε σημεία επαφής και συσχέτισης με τους χρήστες προκειμένου να… διεισδύσετε και να καθιερωθείτε στην καθημερινότητά τους.

Πρόκειται για τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο να “γνωρίσετε” τους πελάτες σας, να τους θυμάστε και αναγνωρίζετε σε κάθε μελλοντική επικοινωνία ή επαφή μαζί τους, να διαμορφώνετε περιεχόμενο που θεωρείται σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους, να τους προωθήσετε εξειδικευμένες ή ακόμη και απόλυτα προσωποποιημένες προσφορές κ.ο.κ.

 

Δεδομένα: δεν θα πρέπει να γίνεται υπερβολική χρήση τους, αλλά ούτε και να υπάρχει μονοδιάστατη προσκόλληση στα πορίσματα που προκύπτουν από την  επεξεργασία τους.

Η γνώση διευκολύνει καταστάσεις

Στην περίπτωση κατά την οποία έχετε κληθεί να υλοποιήσετε ένα project με τεχνολογική κατεύθυνση, σίγουρα θα έχετε γίνει μάρτυρες του γεγονότος ότι πολλές φορές η εγκατάσταση, υλοποίηση ή σύνδεση ενός συστήματος ή ακόμη και μιας εφαρμογής με κάποια που ήδη υφίσταται αποδεικνύεται αδύνατη. Γιατί;

Σε ορισμένες περιπτώσεις φταίει η ασυμβατότητα μεταξύ των συσκευών, η ύπαρξη διαφορετικών πρωτοκόλλων λειτουργίας και σύνδεσης κ.ά. Κάθε αντίστοιχο project πρέπει να αντιμετωπίζεται μεμονωμένα, ενώ θα πρέπει να διακρίνεται από ξεκάθαρο σχεδιασμό και την θέσπιση συγκεκριμένων στόχων και επιδιώξεων. Στοιχεία τα οποία είναι σαφώς πιο εύκολα να προκύψουν στην περίπτωση κατά την οποία επαφίεστε σε έναν εξειδικευμένο προγραμματιστή ή μηχανικό-γνώστη πληροφοριακών συστημάτων.

Κι αυτό, καθώς θα αναλάβει να… μεταφράσει με εύληπτο τρόπο τις ανάγκες σε πάσης φύσεως πληροφοριακό εξοπλισμό, αναλαμβάνοντας να λειάνει ή επιλύσει οποιαδήποτε ζητήματα ασυμβατότητας ή τυχόν μη ομαλής λειτουργίας, εξοικονομώντας χρόνο και χρήματα. Παράλληλα, εξαιτίας της βαθιάς γνώσης των εν λόγω επαγγελματιών αναφορικά με το τι ισχύει και το κυριότερο τι πρόκειται να ακολουθήσει, προετοιμάζοντας την επιχείρησή σας.Π.Μ.

Δημοσιεύτηκε στο 5ο τεύχος του Grill, Ιούνιος 2016. Φωτογραφία: Πάνος Δεβετζής.

You might also like