Την ασυνήθιστη επαγγελματική δραστηριότητα της δημιουργίας και παράδοσης πρωινού επέλεξαν δύο κυρίες για την είσοδό τους στο χώρο της εστίασης, μεταφέροντας στην Ελλάδα μια διεθνή τάση που μόλις τώρα αρχίζει να ‘γλυκαίνει’ τους Έλληνες. Η Bonjour Breakfast θα μας ξυπνάει ευχάριστα…
Η Χριστιάνα Πρωϊου και η Χαρά Παλαιού αποφάσισαν πριν από περίπου δύο χρόνια να δημιουργήσουν στο Παλαιό Φάληρο μια επιχείρηση η οποία θα έφτιαχνε απολαυστικά πρωινά και θα τα παρέδιδε – πρωινές ώρες- σε πελάτες που είχαν παραγγείλει από την προηγούμενη ημέρα.
Προερχόμενες από τον ιδιωτικό τομέα, έχοντας ζήσει και οι δύο στο εξωτερικό, είχαν έρθει σε επαφή από χρόνια με μια ιδιαίτερη διατροφική επιλογή και επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της εστίασης, το πρωινό που ετοιμάζεται νωρίς το πρωί και παραδίδεται σε οικίες, επιχειρήσεις ή καταστήματα.
Το Grill επισκέφτηκε την Bonjour Breakfast στην έδρα της στο Π. Φάληρο και συνομίλησε με την Χριστιάνα Πρωϊου για τη νέα αυτή προσπάθεια. «Είμαστε η πρώτη εταιρεία που ασχολείται αποκλειστικά με το πρωινό. Ήταν μια ιδέα που έρχεται από τη Βόρεια Ευρώπη καθώς εκεί, η παράδοση πρωινού στο σπίτι, ειδικά τα Σαββατοκύριακα, είναι μια συνήθεια πολλών χρόνων» μας λέει η Χρ. Πρωϊου η οποία έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στο Βέλγιο.
Πράγματι, το πρωινό εντάσσεται στις διατροφικές συνήθειες του Βορειοευρωπαίου αλλά και ο Έλληνας όπως φαίνεται άρχισε δίνει περισσότερη προσοχή στη διατροφή του τα τελευταία χρόνια διότι η μεσογειακή διατροφή – αν και πολύ καλή- δεν είναι πάντα η πιο δημοφιλής επιλογή για πρωινό.
Η Bonjour Breakfast ξεκίνησε με φουλ γκάμα προϊόντων, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας και το μενού της προσαρμόζεται ανάλογα την εποχή και τις καιρικές συνθήκες. Έτσι, υπάρχουν μενού ανάλογα την εποχή, μενού νηστήσιμα ή εορταστικά, μενού για ειδικές περιστάσεις όπως επέτειοι ή γενέθλια, ειδικά μενού όπως αυτό του Αγίου Βαλεντίνου κ.ά. Η εποχικότητα όμως φαίνεται πως παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού μενού. « Έχουμε ένα εξαιρετικό πρωινό, το Sweet Chocolate, με πάνω από 15 εδέσματα βασισμένα στη σοκολάτα το οποίο όμως αυτή τη στιγμή δεν σερβίρεται λόγω θερμοκρασίας· θα μπει ξανά στο μενού από το φθινόπωρο» μας εξηγεί η Χρ. Πρωϊου.
Οι δύο συνεργάτιδες δεν στηρίχθηκαν σε κάποιο συγκεκριμένο ‘υπόδειγμα’ του εξωτερικού για να δημιουργήσουν την Bonjour Breakfast κι αυτό διότι, όπως μας εξηγεί η συνομιλήτριά μας, οι απαιτήσεις του Βορειοευρωπαίου καταναλωτή είναι πολύ διαφορετικές από αυτές του Έλληνα. « Ο πελάτης στη Βόρεια Ευρώπη θέλει τη ‘βολή’ του: θέλει να του πας ψωμάκια, μαρμελάδα, χυμό, κρουασάν, κάποια αλλαντικά και τυριά και είναι ικανοποιημένος. Αντίθετα, ο Έλληνας θέλει να εντυπωσιαστεί: θέλει περισσότερα πράγματα όπως κέικ και μπισκότα, θέλει η εμφάνιση να είναι ανάλογη της παραγγελίας. Θέλει, όπως λέει ο λαός μας …να χορτάσει και το μάτι του».
Στο πελατολόγιο της Bonjour Breakfast βρίσκονται πλέον και αρκετές εταιρείες στις οποίες προσφέρονται office branch bag και mini catering branch από τις 8 μέχρι 12 το πρωί· έχει συμβεί όμως να παραδώσουν πρωινό στις δύο το μεσημέρι. «Μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μας είναι το εταιρικό ή προσωπικό δώρο» μας λέει η Χρ. Πρωϊου και μας εξηγεί ότι « το δώρο στην περίπτωσή μας είναι ένα πλήρες πρωινό. Το πρωινό Special Day, για παράδειγμα, προσφέρεται ως δώρο καθώς το συνοδεύουν πορσελάνες και τσαγερά τα οποία, αξίζει να το επισημάνουμε αυτό, παραμένουν στον πελάτη, δεν επιστρέφονται…».
Πως ‘δουλεύει’ το πρωινό delivery
- Στην κουζίνα της Bonjour Breakfast βρίσκονται από τα ξημερώματα οι δύο ιδιοκτήτριες ενώ για την παράδοση υπάρχει ομάδα συνεργατών.
- Οι δύο ιδιοκτήτριες δημιουργούν όλα όσα περιλαμβάνει το μενού, εκτός από ορισμένα προϊόντα, όπως η μπακέτα, που προμηθεύονται από τρίτους.
- Η προετοιμασία του πρωινού είναι η πιο δύσκολη διαδικασία από αυτές με τις οποίες ήρθαν αντιμέτωπες.
- Οι παραγγελίες στην Bonjour Breakfast λαμβάνονται μέχρι το μεσημέρι της προηγούμενης ημέρας από την παράδοση.
- Αν και ορισμένοι Έλληνες παραγγέλνουν μέσω site, τηλεφωνούν στη συνέχεια για να επιβεβαιώσουν ότι η παραγγελία ελήφθη!
- Πολλοί πελάτες έρχονται στο κατάστημα για να δουν από κοντά τα γουστόζικα υλικά συσκευασίας και τα υπέροχα μικροαντικείμενα που χρησιμοποιούνται.
- H Nestle στα δημητριακά και η Creta Farms στα αλλαντικά είναι μεταξύ των προμηθευτών της εταιρείας.
- Το εύρος των τιμών κυμαίνεται από 15 ευρώ μέχρι και 155 ευρώ (καλάθι πικ νικ πλήρως εξοπλισμένο) σε customized κουτιά, πανεράκια, καλάθια κ.ά.
Ρωτήσαμε την Χρ. Πρωϊου πως διαχειρίζεται ορισμένες τροφές οι οποίες θέλουν ιδιαίτερη αντιμετώπιση και δεν συνηθίζονται στο delivery. « Με τα τηγανητά αυγά και το μπέικον υπάρχει πράγματι ένα θέμα διότι σε ορισμένες περιπτώσεις η απόσταση που πρέπει να μεταφερθεί το πρωινό είναι μεγάλη, σε κάποια μακρινά προάστια της Αθήνας για παράδειγμα, με αποτέλεσμα το προϊόν λόγω χρόνου να μην φτάνει στην κατάσταση που εμείς το ετοιμάζουμε» μας εξήγησε. Στις περιπτώσεις αυτές οι δύο μαγείρισσες προτείνουν ομελέτες, βραστά αυγά κ.ά.
Το ολοένα και πιο αυξημένο πελατολόγιο από το χώρο των επιχειρήσεων ήταν αναμενόμενο να στρέψει μέρος της δραστηριότητά της Bonjour Breakfast στις εκδηλώσεις, μια αγορά που ενδιαφέρει πολύ τις δύο συνεργάτισσες. «Πρόσφατα αναλάβαμε μια πολύ σημαντική εκδήλωση στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων στο Metropolitan EXPO στο Αεροδρόμιο για λογαριασμό εταιρείας που συμμετείχε ως εκθέτης με cat;erring καθ’ όλη τη διάρκεια μιας ολόκληρης εκθεσιακής μέρας, ενώ διοργανώσαμε και μια δεξίωση εκεί με finger food…» μας πληροφόρησε.
Στην ερώτησή μας για το αν θα την ενδιέφερε το ‘πέρασμα’ στη δημιουργία ενός καταστήματος λιανικής, αν και συμφώνησε ότι κάτι τέτοιο «θα ταίριαζε» στο προφίλ της επιχείρησης κι ενδεχομένως να τη βοηθούσε και λειτουργικά, είναι κάτι που δεν βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητές τους.
Δημοσιεύτηκε στο 6ο τεύχος του Grill, Σεπτέμβριος 2016.