Χρήστος Κουτρουλιάς, Palmie bistro «Δεν παίρνεις ψήφο εμπιστοσύνης μόνο επειδή είσαι …φθηνός»

Συνέντευξη με τον marketing director της εστιατορικής αλυσίδας.

Μισό αιώνα μετά την ίδρυσή του, ο εστιατορικός όμιλος του Γιώργου Κουτρουλιά βρίσκεται στα άξια χέρια των παιδιών του, της Αλεξίας και του Χρήστου. Ο τελευταίος ασχολείται κυρίως με την ανάπτυξη της αλυσίδας Palmie bistro τα οποία μεγαλώνουν και διευρύνονται με νέα καταστήματα και γαστρονομικές προτάσεις.
Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου. Φωτογραφίες: Palmie bistro

 

Η οικογένεια Κουτρουλιά είναι συνώνυμη της μαζικής εστίασης κι έχει αφήσει τα ίχνη της στη νεώτερη ιστορία της ελληνικής εστιατορικής βιομηχανίας με ορισμένους από τους πιο σημαντικούς χώρους που δημιουργήθηκαν ποτέ. Παράλληλα η οικογένεια έχει μεγάλη δραστηριότητα και στους χώρους διασκέδασης καθώς δημιούργησε και διαχειρίστηκε ορισμένους από τους πιο εμβληματικούς χώρους των τελευταίων χρόνων.

Ο ιδρυτής του ομίλου, ο Ευρυτάνας Γιώργος Κουτρουλιάς, ο οποίος είναι πρόεδρος της  Ένωσης Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων Αθηνών-Αττικής,  έχει  πια οπισθοχωρήσει από την πρώτη γραμμή της ‘μάχης’ εκεί όπου βρίσκονται πλέον τα παιδιά του. Απολαμβάνει σήμερα την καταξίωση του παλαίμαχου σε μια αγορά που δύσκολα δημιουργεί κι ακόμα πιο δύσκολα συντηρεί ‘ήρωες’ με μεγάλη διάρκεια στο χρόνο και παρεμβαίνει κυρίως μέσω εκδοτικών σημειωμάτων του στο εταιρικό περιοδικό του ομίλου.

Ο Χρήστος Κουτρουλιάς, γιος του ιδρυτή, marketing director της εταιρείας και διευθυντής ανάπτυξης των καταστημάτων Palmie bistro ανήκει στη διευθυντική ομάδα που θα προχωρήσει την οικογενειακή επιχείρηση εστιατορίων στον 21ο αιώνα και το Grill τιμώντας την 50χρονη ιστορία της οικογένειάς του και τις προσπάθειες του ιδίου στην τρέχουσα περίοδο, φιλοξενεί στο παρόν τεύχος συνέντευξή του στην οποία ο νεαρός επιχειρηματίας απαντάει σε ερωτήσεις για την εταιρεία του και τον κλάδο.

Μαχητικός όπως οι περισσότεροι επιχειρηματίες που συνδέονται με τη μαζική εστίαση, αλλά και προβληματισμένος από την παρατεταμένη ανασφάλεια της αγοράς και τις επιδράσεις ορισμένων δημόσιων πολιτικών στην επιχειρηματικότητα, δίνει το στίγμα του και κομίζει λίγη αισιοδοξία σε μια αγορά που την έχει τόσο πολύ ανάγκη.

Το νέο Palmie bistro στο The Metro Mall στον Άγιο Δημήτριο, προστέθηκε στην ‘οικογένεια’ μέσα στο 2016, τη χρονιά που ο όμιλος γιόρτασε μισό αιώνα ζωής.

 

Grill | Κύριε Κουτρουλιά, ποια είναι η εικόνα της εταιρείας που δημιούργησε ο πατέρας σας, στην στην  επέτειο του μισού αιώνα από την ίδρυσή της;

Χρήστος Κουτρουλιάς | Δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στο εγχώριο επιχειρηματικό γίγνεσθαι τα τελευταία χρόνια, μπορούμε να πούμε ότι είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με την πορεία του Ομίλου μας το 2016. Τα Palmie bistro ανέλαβαν  τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες, σχεδιάζοντας και πραγματοποιώντας εξαιρετικά επιτυχημένες ενέργειες marketing καθ’  όλη τη διάρκεια του χρόνου, με μοναδικά fashion shows, ψυχαγωγικά και πολιτιστικά events, με συμμετοχή στα κορυφαία εκθεσιακά γεγονότα του κλάδου και με σταθερό προσανατολισμό στην ποιότητα των πρώτων υλών, στην άψογη εξυπηρέτηση και στη φιλοξενία. Επιπλέον, πολύ πρόσφατα ανοίξαμε ένα νέο κατάστημα στο The Metro Mall στον Άγιο Δημήτριο, το οποίο έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής και δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας, ενώ μέσα στο χρόνο ανακαινίστηκαν πλήρως τα καταστήματα Palmie bistro στο The Mall Athens και στην πλατεία Κάραβελ.

Υπάρχει σχεδιασμός για άνοιγμα νέων καταστημάτων ;

Αν μας το επιτρέψουν οι συνεχείς φορολογικές ανακατατάξεις, θα επιδιώξουμε περαιτέρω αύξηση των καταστημάτων μας σε διάφορες περιοχές εντός Αττικής και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος. Αρχικός μας στόχος είναι να ανοίξουμε καταστήματα Palmie bistro σε κάθε πόλη της Ελλάδος ενώ την ίδια στιγμή ο  όμιλος έχει αρχίσει να εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο περαιτέρω και άμεσης εξάπλωσης του δικτύου καταστημάτων του στο εξωτερικό, με κύριες υποψήφιες χώρες την Κύπρο, τη Βουλγαρία αλλά και την ευρεία περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Η Ελλάδα υποδέχτηκε φέτος το μεγαλύτερο αριθμό τουριστών στην ιστορία της. Πόσο επηρέασε η εξέλιξη αυτή τη μαζική εστίαση στη χώρα και πόσο επωφεληθήκατε ως όμιλος από το ‘κύμα’ των τουριστών;

Αναμφισβήτητα ο τουρισμός αποτελεί εκπληκτική κινητήριο δύναμη για τη μαζική εστίαση σε μία χώρα με παραδοσιακά καλό φαγητό,όπως είναι η Ελλάδα. Ειδικότερα, στα καταστήματα Palmie bistro σημειώθηκε σημαντική αύξηση των εισόδων τουριστών τον τελευταίο χρόνο, οι οποίοι έδειξαν να έλκονται ιδιαίτερα από τον συνδυασμό των παραδοσιακών ελληνικών γεύσεων του καταλόγου μας, με τους υπερμοντέρνους και απόλυτα εκσυγχρονισμένους και custom oriented χώρους των καταστημάτων μας.

Υπάρχει η εντύπωση ότι η οικονομική κρίση έχει ανοίξει τη μαζική εστίαση σε νέους επιχειρηματίες. Πως αποτιμάτε εσείς αυτή την εξέλιξη;

Ο χώρος της εστίασης ανέκαθεν ήταν από τους πλέον ανταγωνιστικούς.  Έχοντας καταφέρει να επουλώσουμε το τεράστιο πλήγμα που δεχτήκαμε τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της τεράστιας οικονομικής κρίσης, έχουμε αρχίσει πάλι και βλέπουμε  σαφή σημάδια ανάκαμψης και ανάπτυξης. Σίγουρα οι νέοι επιχειρηματίες που κάνουν την εμφάνισή τους πρέπει να προσπαθήσουν ένα βαθμό παραπάνω για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, ειδικά όταν μιλάμε για μία περίοδο που το κοινό ‘δεν χαρίζεται’ σε κανέναν. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, ούτε οι παλιοί θα έπρεπε να επαναπαύονται.

Εσείς τι θα συμβουλεύατε κάποιον που θέλει να επιχειρήσει στη μαζική εστίαση;

Πλέον για να μπορέσει κάποιος να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να αναπτυχθεί, είναι απαραίτητο να οραματίζεται και να σχεδιάζει έξυπνα προϊόντα ή υπηρεσίες, τα οποία κερδίζουν την προσοχή του κοινού, να εκπαιδεύει συνεχώς τους ανθρώπους του, να είναι ευέλικτος στις αποφάσεις και στην επίλυση προβλημάτων, να εφαρμόζει μία δυναμική επικοινωνιακή πολιτική και να μην παρασύρεται από ’φθηνές τακτικές της κρίσης’, οι οποίες θυσιάζουν την ποιότητα στο όνομα μιας πιο προσιτής τιμής. Το κοινό δεν σου δίνει ψήφο εμπιστοσύνης επειδή είσαι φθηνός. Σου δίνει ψήφο εμπιστοσύνης επειδή δικαιολογείς με το σύνολο των υπηρεσιών σου, τα χρήματα που σου δίνει.

 

To Western Hamburger, ένα χαρακτηριστικό πιάτο του Palmie bistro.

 

Σας απασχολεί η στροφή της ελληνικής αγοράς στο γύρο, το σουβλάκι και το μπέργκερ; Το θεωρείτε κάτι πρόσκαιρο;

Δεν θεωρούμε ότι έχει γίνει η στροφή που περιγράφετε γιατί απλούστατα οι παραπάνω επιλογές ήταν ανέκαθεν δημοφιλείς στους κόλπους των Ελλήνων καταναλωτών. Το σουβλάκι αποτελεί διαχρονική αξία για Έλληνες και ξένους. Όσο για το μπέργκερ, αποτελεί μία ξενόφερτη μεν επιρροή η οποία όμως έχει ενσωματωθεί πλέον πλήρως στο ελληνικό φαγητό.

Πως ανταποκρίνεστε εσείς ως κουζίνα σε αυτές τις εξελίξεις ;

Ο Όμιλος Palmie bistro συμπεριλαμβάνει εδώ και καιρό στον κατάλογό του παραλλαγές των δύο αυτών επιλογών, μαζί με όλα τα υπόλοιπα πιάτα του.

Υπάρχει κάποια διατροφική πρόταση/ επιλογή που θα θέλετε να δείτε να αναπτύσσεται στην ελληνική μαζική εστίαση;

Όπως ανέφερα και παραπάνω, αυτό που  κάνουμε τα τελευταία χρόνια είναι να δημιουργούμε πιάτα τα οποία συνδυάζουν παραδοσιακά ελληνικά στοιχεία με εκείνα της ευρωπαϊκής κουζίνας. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε ότι καλύπτουμε μία ευρύτερη γκάμα προτιμήσεων, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρουμε κάτι  διαφορετικό για τα ελληνικά δεδομένα, για το οποίο μας ξεχωρίζει και μας επιλέγει ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού μας.

Η σαλάτα Prince ένα από τα δημοφιλή πιάτα του Palmie bistro.

 

Πως κρίνετε την πολιτική του ελληνικού κράτους στα θέματα εστίασης; Σχολιάστε μας π.χ. την αύξηση του ΦΠΑ.

Το ελληνικό κράτος δέχεται τρομερές πιέσεις από εξωτερικούς παράγοντες, ως εκ τούτου προσπαθεί να εφαρμόσει όλα τα πιθανά μέτρα προκειμένου να βγει από το αδιέξοδο. Ο χώρος της μαζικής εστίασης δεν θα μπορούσε να μένει ανεπηρέαστος από αυτή την κατάσταση, καθώς η δυναμική του στην Ελλάδα είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή. Τα τελευταία χρόνια έχουμε ήδη δεχτεί δύο φορές αύξηση ΦΠΑ, ενώ είχαμε ένα σύντομο διάλειμμα με μείωσή του  πριν φτάσουμε στο τωρινό εκ νέου αυξημένο status του. Καταλαβαίνετε ότι όλες αυτές οι αλλαγές όχι μόνο δεν ευνοούν την ανάπτυξη του κλάδου μας, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις την επιβραδύνουν δραματικά.

Οπότε, τι μπορούμε να περιμένουμε για το μέλλον κύριε Κουτρουλιά;

Θα κλείσω θετικά, λέγοντας ότι οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης που είναι οργανωμένες, ποιοτικές και πάνω απ’ όλα σέβονται τον τελικό καταναλωτή και τις ανάγκες του, μπορούν κάλλιστα να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν παρά το δυσβάσταχτο ΦΠΑ ή άλλες αντίστοιχες  κρατικές αποφάσεις.

Κεντρική φωτογραφία: ο  Χρήστος Κουτρουλιάς, γιος του Γιώργου Κουτρουλιά,  ιδρυτή του Ομίλου, έχει αναλάβει σήμερα την ανάπτυξη των Palmie bistro. Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο 9ο τεύχος του Grill, Απρίλιος 2017. 

You might also like