Σόλο: Ο Νορβηγ-άκης που μαθαίνει τους Έλληνες να ζυθοποιούν

Στελέχη της μικροζυθοποιίας από την Κρήτη μιλούν στο Grill.

Η Mικροζυθοποία Σόλο, μια από τις ποιοτικότερες εταιρείες του κλάδου, είναι το δημιούργημα του Kjetil Jikiun, ενός Νορβηγού συνταξιούχου της πολιτικής αεροπορίας και μιας μικρής ομάδας νεαρών Ελλήνων συνεργατών του. Τα ζυθο-κατορθώματά τους  έχουν ήδη κάνει αίσθηση και οι ποιοτικές craft μπίρες που παράγουν, διανέμονται στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

O Κωστής Σταυρακάκης, υπεύθυνος επικοινωνίας και ο Nικόλας Λουκάκης, γενικός διευθυντής, αμφότεροι στελέχη της Σόλο απαντούν σε ερωτήσεις του Grill και περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο η μικροζυθοποιία από την Κρήτη βάζει πλώρη να κατακτήσει όλο τον κόσμο, δημιουργώντας μερικές σταθερές ετικέτες και ορισμένες εποχιακές.

Grill | Πως ελπίζετε ότι θα καθιερώσετε μια premium ελληνική μπίρα μέσα στην κρίση;

Κωστής Σταυρακάκης | Καταρχήν εστιάζουμε στην ποιότητα πιστεύοντας πως ένα ανώτερης ποιότητας προιόν θα βρει αργά ή γρήγορα το δρόμο του τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Σε αυτό, σίγουρα βοηθάει το γεγονός πως η Κρήτη και γενικότερα η Ελλάδα αποτελούν ένα δημοφιλή τουριστικό προορισμό με δυνατό brand name και καλή φήμη όσον αφορά στα αγροδιατροφικά προιόντα. Από εκεί και πέρα, ο ζυθοποιός μας Kjetil Jikiun χαίρει ήδη διεθνούς αναγνώρισης με ευρύ δίκτυο συνεργασιών πράγμα το οποίο σίγουρα αποτελεί μια καλή βάση για τη διάδοση των προιόντων μας σε διεθνές επίπεδο. Πέρα από αυτά, μην ξεχνάμε πως διανύουμε περίοδο άνθισης της ελληνικής μικροζυθοποιίας, όπου η craft μπίρα χαίρει ολοένα και μεγαλύτερης εκτίμησης από το ελληνικό κοινό, ένα κοινό το οποίο οφείλουμε από πλευρά μας, τόσο μεμονωμένα όσο και συνολικά σαν κλάδος, να το μυήσουμε στην κατανάλωση και φιλοσοφία της.

Που μπορεί να βρει κάποιος τη μπίρα σας στη μαζική εστίαση;

Κωστής Σταυρακάκης | Οι μπίρες μας κυκλοφορούν σε διαφόρων τύπων σημεία εστίασης, από καφενεία- μεζεδοπωλεία, ψητοπωλεία, burger-ράδικα και ταβέρνες μέχρι all day bars, bar restaurants, Κρητικά και gourmet  εστιατόρια. Στόχος μας είναι να βρισκόμαστε οπουδήποτε υπάρχει ανάγκη να συνοδεύσει κάποιος το  φαγητό του με καλή μπίρα ή να συνοδεύσει μια καλή μπίρα με το φαγητό του.

O ζυθοποιός Kjetil Jikiun χαίρει ήδη διεθνούς αναγνώρισης με ευρύ δίκτυο συνεργασιών.

 

Πως εκτιμάτε ότι θα βοηθήσει η αύξηση του τουρισμού τη μπίρα συνολικά και τις δικές σας ειδικά;

Κωστής Σταυρακάκης | Ο τουρισμός σίγουρα βοηθά, τόσο σε επίπεδο αύξησης της κατανάλωσης κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδους όσο και σε επίπεδο διάδοσης της φήμης των ελληνικών ζύθων στο εξωτερικό. Ο τουρισμός  λειτουργεί σαν τονωτική ένεση όσον αφορά την ζήτηση καθώς το τουριστικό κοινό είναι αφενός πολύ εξοικειωμένο με την κατανάλωση της craft μπίρας και αφετέρου, όντας σε διακοπές, απολαμβάνει τις ιδανικές συνθήκες για την κατανάλωση της. Πέρα όμως από αυτό, η σύνδεση της κατανάλωσης των ελληνικών ζύθων με την εμπειρία των διακοπών σε μια όμορφη χώρα σαν την Ελλάδα, δεν μπορεί παρά να βοηθά το να κερδίσουν οι ελληνικές μπίρες μια θέση στην καρδιά των καταναλωτών του εξωτερικού.

Διαθέτει όμως η Κρήτη τουρισμό επιπέδου που να μπορεί να ‘τιμήσει’ μια εξαιρετική μπίρα;

Κωστής Σταυρακάκης Ι Η Κρήτη είναι ένας ιδιαίτερα αγαπητός τουριστικός προορισμός ειδικά για τους Βορειοευρωπαίους που ως γνωστόν, ασχέτως κοινωνικοοικονομικού επιπέδου, εκτιμούν την craft μπίρα και επιδίδονται στην κατανάλωση της.

 

Το γεγονός ότι είστε σε ένα νησί, τι επιπτώσεις έχει στο κόστος της παρασκευής και τι στο κόστος της μεταφοράς και τοποθέτησης των προϊόντων σας στη λιανική ή την εστίαση;

Nικόλας Λουκάκης Ι  Αδιαμφισβήτητα το γεγονός πως βρισκόμαστε σε νησί αποτελεί ενδεχομένως μειονέκτημα σε σχέση με τη διανομή οποιουδήποτε προϊόντος. Παρ’ όλα αυτά μέσω συνεργασιών στην υπόλοιπη Ελλάδα έχουμε καταφέρει και βρισκόμαστε σε πολλά σημεία πανελλαδικά αλλά και στο εξωτερικό και απ’ ότι φαίνεται το δίκτυο μας διευρύνεται ραγδαίως. Όσο αφορά το κόστος παραγωγής δεν διαφοροποιείται από τη παρασκεύη ανάλογων προϊόντων στην ελληνική επικράτεια.

Δημοσιεύτηκε στο 9ο τεύχος του Grill, Απρίλιος 2017.

 

You might also like