O γύρος στο μικροσκόπιο, η επιστήμη σε πρώτο πλάνο

Το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο Διαχείρισης Γύρου στην Αθήνα.

Η Μέγας Γύρος διοργάνωσε το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο Διαχείρισης Γύρου στις 20/2/ 2017.  Στο Συνέδριο, στο οποίο παραβρέθηκαν υψηλόβαθμα τραπεζικά στελέχη, 100 επιχειρηματίες του κλάδου, προμηθευτές, εκπρόσωποι του  ΕΦΕΤ  και των media, παρουσιάστηκε πρωτότυπη έρευνα για τη διαχείριση του γύρου  που εκπόνησε η Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του ΤΕΙ Αθήνας.

Βασικός άξονας του συνεδρίου στο Hilton ήταν η ασφαλής διαχείριση του παραδοσιακού μας προϊόντος, του γύρου και η ανάπτυξη του κλάδου. To συνέδριο, που παρακολούθησαν στελέχη των Alpha Bank και Eurobank,  ξεκίνησε με χαιρετισμό του Νικόλαου Λούστα διευθύνοντα σύμβουλου της Μέγας Γύρος, ο οποίος παρουσίασε τα σχέδια της εταιρείας που συμπλήρωσε 10 χρόνια ζωής.

Αμέσως μετά, ο διευθυντής πωλήσεων της Μέγας Γύρος Αντώνης Χατζηδιαμαντής  έκανε μια παρουσίαση της εξέλιξής της σε παραγωγικό, γεωγραφικό κι εμπορικό επίπεδο, καταδεικνύοντας τη δυναμική του κλάδου παγκοσμίως.

Για τη θέση του αλουμινίου στην διατροφή μας, μίλησε στο κοινό ο ανεξάρτητος συνεργάτης Δρ. Λεωνίδας Κυριαζής κι εξήγησε πως μια συνήθεια που είναι ενταγμένη στην καθημερινότητα μας μπορεί να έχει τόσες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας.

Η διευθυντήρια Ποιοτικού Έλεγχου της Μέγας Γύρος Κορίνα Μουμτζίδου υπογράμμισε το πόσο σημαντικό είναι να τηρούνται τα συστήματα διασφάλισης ποιότητας στα καταστήματα έτσι ώστε να προσφέρεται στον καταναλωτή ασφαλές και ποιοτικό προϊόν, δίνοντας έτσι το έναυσμα για  το κεντρικό θέμα του συνεδρίου, την έρευνα για την ορθή διαχείριση του γύρου.

Μελέτη του ΤΕΙ

Η  παρουσίαση της μελέτης έγινε από την Επίκουρη Καθηγήτρια Δρ. Δήμητρα Χούχουλα από το Ερευνητικό Εργαστήριο Ασφάλειας Τροφίμων και Ποτών στη Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του ΤΕΙ Αθήνας. Η έρευνα διήρκεσε ένα χρόνο και κατά τη διάρκειά της μελετήθηκαν 50 υπερψυγμένοι γύροι από την Μέγας Γύρος αλλά και 50 νωποί από την αγορά, σε διάφορες παραλλαγές κιλών και συνθηκών διαχείρισης.

Πρωτότυπη κι ενδιαφέρουσα η έρευνα που εκπόνησε η Επίκουρη Καθηγήτρια Δρ. Δήμητρα Χούχουλα από το Εργαστήριο Ασφάλειας Τροφίμων και Ποτών στη Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του ΤΕΙ Αθήνας.

 

Η έρευνα εστίασε το ενδιαφέρον της στις μικροβιολογικές και θερμοκρασιακές μεταβολές κατά τη διάρκεια της έψησης του γύρου (νωπού και υπερψυγμένου) καθώς και στη μικροβιολογική κατάσταση. Έγιναν παραπάνω 1.000 μικροβιολογικές αναλύσεις, στις οποίες αναλύθηκαν τα μικροβιολογικά φόρτια σε διαφορετικές συνθήκες παρασκευής και έψησης.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στον υπερψυγμένο γύρο το εσωτερικό του παραμένει σε χαμηλές θερμοκρασίες για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που ψήνεται, ενώ ο νωπός παραμένει σε υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του, για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (από τις 8 ώρες, τις 7 βρίσκεται σε ζώνες υψηλού κινδύνου) που ψήνεται.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι την ώρα που ο φλοιός στο νωπό προϊόν βρίσκεται στους 85 βαθμούς και είναι έτοιμο προς σερβίρισμα, 8 χιλιοστά πιο μέσα το προϊόν βρίσκεται στους 45 βαθμούς. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Μέγας Γύρος, «Η έρευνα θέλησε να εξελίξει τον κλάδο δημιουργώντας έναν οδηγό ασφαλούς διαχείρισης για καλύτερο και γευστικότερο τελικό προϊόν».

Στην συνέχεια μίλησαν η διευθύντρια marketing Πόπη Τρακάδα και ο  Chef Δημήτρης Σκαρμούτσος Brand Αmbassador της εταιρείας. Αμφότεροι παρουσίασαν τις τάσεις της παγκόσμιας αγοράς, την εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά κατά την τρέχουσα περίοδο και στάθηκαν στην ανάγκη δημιουργίας προστιθέμενης αξίας στο προϊόν έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στην εξέλιξη των καταστημάτων και των υψηλών υπηρεσιών που προσφέρονται πλέον από αυτά.

O Chef Δημήτρης Σκαρμούτσος Brand Αmbassador της Μέγας Γύρος.

 

Μετά το πέρας των τοποθετήσεων ακολούθησε διάλογος ανάμεσα σε επιχειρηματίες της μαζικής εστίασης που είχαν προσκληθεί και τους ομιλητές, στον οποίο διατυπώθηκαν οι θέσεις μέρους της ελληνικής αγοράς που κρίνει μεν αναγκαία τη μετάβαση του ψητοπωλείου και φυσικά του γύρου σε ένα νέο, ποιοτικά ανώτερο status, εξακολουθεί όμως να αντιμετωπίζει αντικειμενικά προβλήματα που καθυστερούν τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό.

Οι παρευρισκόμενοι αναγνώρισαν τη σπουδαιότητα τέτοιων επιστημονικών ημερίδων – εφόσον αυτές περιλαμβάνουν και επιστημονικές ανακοινώσεις- και εξέφρασαν τη διάθεσή τους να μετατραπεί το συγκεκριμένο συνέδριο σε ετήσιο θεσμό.

H διευθύντρια marketing της Μέγας Γύρος Πόπη Τρακάδα, υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό για την έντονη εξωστρέφεια της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.

 

Δημοσιεύτηκε στο 9ο τεύχος του Grill, Απρίλιος 2017. Φωτογραφίες: Θανάσης Αντωνίου.

You might also like