“Απαραίτητη – για όλους- η επένδυση στην πληροφορική”
Συνέντευξη με τον Ισίδωρο Σερέτη της SingularLogic.
Το στέλεχος της SingularLogic απαντάει σε ερωτήσεις του Grill και εξηγεί τα πως και τα γιατί της πληροφορικής στον κλάδο της μαζικής εστίασης.
Gril l| Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι η αγορά της μαζικής εστίασης είναι μηχανοργανωμένη κι έχει ενστερνιστεί τις απαιτήσεις των ανταγωνιστικών καταστημάτων;
Ισίδωρος Σερέτης | Η μηχανοργάνωση των επιχειρήσεων εξαρτάται κατά βάση από την ηλικία, το όραμα και το mentality των ιδιοκτητών. Μια σύγχρονη επιχείρηση, μια επιχείρηση που διοικείται από νέους ανθρώπους που θέλουν να δώσουν μια διαφορετική εμπειρία στους πελάτες τους υιοθετούν μηχανογραφικά συστήματα. Υιοθετούν αυτές τις τεχνολογίες πια όχι για να οργανώσουν τις ίδιες τις επιχειρήσεις αλλά κυρίως τη σχέση με τους πελάτες τους. Ο ρυθμός υιοθέτησης όμως είναι πολύ διαφορετικός από περιοχή σε περιοχή. Και ο λόγος υιοθέτησης είναι διαφορετικός. Σε καθαρά τουριστικές περιοχές που οι πελάτες δεν είναι επαναληπτικοί και οι υπάλληλοι της επιχείρησης είναι εποχικοί και όχι μόνιμοι και σταθεροί, η μηχανογράφηση υιοθετείται για έλεγχο του προσωπικού. Σε highend καταστήματα η μηχανογράφηση επιβάλλεται από marketing ανάγκες. Σε καθαρά οικογενειακά και συνοικιακά καταστήματα η μηχανογράφηση θεωρείται μη απαραίτητη κάτι που στο μέλλον θα καταστήσει την επιχείρηση μη ανταγωνιστική.
Οι πληροφορικάριοι ισχυρίζονται ότι οι ΙΤ λύσεις δεν εξασφαλίζουν μόνο εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης αλλά και κερδοφορία. Τι γνώμη έχετε;
Η τεχνολογία όντως μπορεί να βοηθήσει την κερδοφορία με πολλούς τρόπους. Οι συνήθεις τρόποι είναι
- Μείωση λαθών.
- Εξοικονόμηση χρόνου σε όλα τα στάδια (από παραλαβή πρώτων υλών μέχρι παραγγελιοληψία και προετοιμασία).
- Ευχαριστημένους πελάτες που δημιουργούν επαναληπτικές πωλήσεις
- Πρόληψη ζημιών από κακόβουλους υπαλλήλους.
Η τεχνολογία ακόμα και σε μικρές αλυσίδες μπορεί να λύσει καθημερινά προβλήματα, γιατί σήμερα το προφίλ του καταναλωτή έχει αλλάξει. Ζητά πιο προσωποποιημένη ενημέρωση, διεκδικεί να έχει μια πιο ευχάριστη αγοραστική εμπειρία, έχει ωριμάσει στη χρήση του διαδικτύου, ενώ αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα.
Έτσι όταν o καταναλωτής καλεί μια αλυσίδα που κάνει delivery, τι προτιμά να ακούσει:
- «Όνομα, διεύθυνση και τηλέφωνο παρακαλώ;»
ή - «Καλησπέρα σας κύριε Παπαδόπουλε»;
Τι προτιμά να ακούσει όταν οι γραμμές είναι κατειλημμένες ;
- Ένα παρατεταμένο «του-του-του»
και - «Η κλήση σας είναι σε αναμονή, παρακαλώ μη κλείσετε αν δεν ακούσετε σήμα κατειλημμένου» και μετά από 30’’ να πέσει η γραμμή
ή - Ένα τηλεφωνικό κέντρο που θα κρατήσει τον πελάτη στη γραμμή προσφέροντάς του ίσως και πληροφορίες για το κατάστημα;
Επομένως για λόγους βιωσιμότητας, αλλά και περαιτέρω ανάπτυξης μιας τέτοιας μικρής επιχείρησης καθίσταται απαραίτητη η επένδυση σε συστήματα λιανικής. Εμείς στη SingularLogic διαθέτουμε μια ευρεία γκάμα συστημάτων λιανικής και διαχείρισης πελατών για όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και κύριο γνώμονα τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του καταναλωτή.
Μερικοί επαγγελματίες της εστίασης θεωρούν ότι η ενασχόληση με τα τεχνολογίας είναι μια δύσκολη και χρονοβόρα υπόθεση. Τι απαντάτε σε αυτό;
Η μηχανογράφηση καλείται τουλάχιστον να κάνει τα δύο παρακάτω πράγματα:
- Να εξοικονομήσει παραγωγικό χρόνο.
- Να «διασφαλίσει» την επιχείρηση από λάθη που είτε οδηγούν σε απώλεια χρημάτων λόγω των διαδικασιών είτε σε πρόστιμα.
Όντως κάποιοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η μηχανογράφηση τους έχει επιφέρει επιπλέον βάρος. Και έχουν δίκιο. Διότι:
- Είτε μηχανογράφησαν κάτι που δεν ήταν ανάγκη να μηχανογραφηθεί.
- Είτε μηχανογράφησαν κάτι που ήταν ανάγκη να μηχανογραφηθεί αλλά επέλεξαν λάθος τρόπο.
- Είτε επέλεξαν λάθος σύστημα.
Σε αυτό έχουν ευθύνη και οι εταιρείες που δίνουν συστήματα μηχανογράφησης διότι «επιφορτίζουν» μια επιχείρηση με μηχανογραφικές λύσεις για ανάγκες που στην πραγματικότητα δεν έχουν. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό στη μηχανογράφηση μιας επιχείρησης να είναι απολύτως σαφές το πρόβλημα που θα λύσει.
* Ο Ισίδωρος Σερέτης, είναι Product Μanagement Manager της SingularLogic. Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο 10ο τεύχος του Grill, Ιούνιος 2017.