Τα Starbucks εξαγοράζουν συνεργάτες τους στην Κίνα
Μετά τη McDonald’s, η οποία αποφάσισε να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της με τους τοπικούς συνεργάτες της, την κοινοπραξία δηλαδή που εκμεταλλεύεται τα εστιατόριά της στην Κίνα, άλλη μια αμερικανική αλυσίδα, η Starbucks αυτή τη φορά, σε μια κίνηση κάπως διαφορετική, αποφάσισε να πατήσει ‘και με τα δύο πόδια’ στην αχανή αγορά της ασιατικής χώρας.
Η Κίνα είναι μια κρίσιμη αγορά για πολλές εταιρείες εστιατορίων που επιθυμούν να επεκταθούν παγκοσμίως, χάρη στον τεράστιο πληθυσμό της και την ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία της. Ωστόσο, η Starbucks πηγαίνει σε μια διαφορετική κατεύθυνση από άλλες πολυεθνικές επιχειρήσεις γρήγορης εξυπηρέτησης· παίρνει τον έλεγχο των εστιατορίων της εκεί.
Φέτος το καλοκαίρι, η Starbucks Corp. ανακοίνωσε το μεγαλύτερο μεμονωμένο deal που έκανε στην ιστορία της: συμφώνησε να αγοράσει το εναπομείναν 50% της κοινοπραξίας, κίνηση που της δίνει πλέον το απόλυτο έλεγχο στα περίπου 1.300 καταστήματα της φίρμας στην Κίνα.
Το ύψος της συμφωνίας ανέρχεται σε περίπου 1,3 δισ. δολάρια. Θυμίζουμε ότι το αντίστοιχο deal της McDonald’s είχε αξία πάνω από 2 δισ. δολάρια, σημάδια και τα δύο του πόσο πολύ πιστεύουν οι Αμερικανοί στην κινεζική αγορά, παρά τους ‘λεονταρισμούς’ του Προέδρου Τράμπ.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην Κίνα λειτουργούν και άλλα 1.500 Starbucks που αναπτύχθηκαν μέσω franchise· οι Αμερικανοί θέλουν να ανεβάσουν το συνολικό αριθμό των καταστημάτων από τα 2.800 σήμερα στα 5.000 μέχρι το 2021.