Έτοιμος ο ΣΕΒΙΤΕΛ για τις συσκευασίες ελαιολάδου στην εστίαση

Η εφαρμογή του νόμου θα προκαλέσει αυξημένη ζήτηση στα εστιατόρια.

Σε πλήρη ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη αυξημένη ζήτηση για μη επαναγεμιζόμενες μικρές συσκευασίες ελαιολάδου από τους χώρους μαζικής εστίασης είναι οι επιχειρήσεις μέλη του ΣΕΒΙΤΕΛ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου), αλλά και οι περισσότερες από τις 600 αναγνωρισμένες από το ΥπΑΑΤ επιχειρήσεις τυποποίησης ελαιολάδου.

 

Η χρήση σφραγισμένης μη επαναγεμιζόμενης συσκευασίας ελαιολάδου που προορίζεται για χρήση από τους καταναλωτές στους χώρους μαζικής εστίασης, αποτελεί απαίτηση πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης, η οποία αρχίζει να ισχύει από 1/1/2018,

Συγκεκριμένα στην πρόσφατη Υπουργική Απόφαση αριθμ. 91354/ 24 Αυγούστου 2017 (ΦΕΚ Β’ 2983/ 30.8.2017), του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, σχετικά με τους Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. προβλέπεται (άρθρα 42 & 71) ότι στον κάθε καταναλωτή θα σερβίρεται σφραγισμένη, μη επαναγεμιζόμενη συσκευασία ελαιολάδου,  ανεξάρτητα από την ποσότητα που θα χρησιμοποιηθεί, αφού ανοιχθεί.

Ως εκ τούτου μία συσκευασία εφόσον ανοιχθεί θα πρέπει, είτε:

–  να χρησιμοποιηθεί στο σύνολό της,

–  να την πάρει μαζί του ο καταναλωτής,

–  να επιστρέψει για χρήση στη κουζίνα, σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιηθεί
πλήρως και δεν την πάρει μαζί του ο καταναλωτής.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γ. Αντωνιάδης, σε πρόσφατη κοινή εκδήλωση με την ΓΣΕΒΕΕ και την ΠΟΕΣΕ, στην οποία παρουσιάστηκε η νέα νομοθεσία για το ελαιόλαδο στη μαζική εστίαση. Η ελαιουργική βιομηχανία δηλώνει έτοιμη να καλύψει τη ζήτηση που θα προκύψει σε μικρές, μη επαναγεμιζόμενες συσκευασίες.

 

Είναι σημαντικό το γεγονός ότι τόσο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), όσο και οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης έχουν αγκαλιάσει το μέτρο, ως μια προσπάθεια:

  • βελτίωσης, προστασίας και ανάδειξης της ποιότητας του ελληνικού ελαιολάδου,
  • μεγαλύτερης διαφάνειας και νομιμότητας στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς, και
  • ακόμα πιο διασφαλισμένης προστασίας της υγείας και των συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού.

Όπως αναφέρει ο ΣΕΒΙΤΕΛ σε επιστολή του, “ Είναι σημαντικό η ενημέρωση να φτάσει σε όλες τις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ελλάδας, καθώς αποτελεί νομική υποχρέωση και η συμβολή των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο θέμα αυτό είναι όπως πάντα σημαντική”.

You might also like