Μεγαλώνει η παγκόσμια εστιατορική αγορά
Παγκόσμια έρευνα της Technomic για την Coca Cola.
Η παγκόσμια αγορά υπηρεσιών διατροφής εξακολουθεί να αυξάνεται, αν και οι ρυθμοί της παρουσιάζουν κάποια ‘κόπωση’, την ίδια στιγμή που η πιο προβεβλημένη από τις επιμέρους αγορές, η αμερικανική, βρίσκεται σε μικρή ύφεση.
Αυτό είναι το κύριο εύρημα έρευνας για τον παγκόσμιο κλάδο της μαζικής εστίασης η οποία παραγγέλθηκε από την Coca-Cola στην Technomic και παρουσιάστηκε στο Global Restaurant Leadership Conference που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2017 σε διεθνή έκθεση- συνέδριο στο Ντουμπάι. Οι παγκόσμιες πωλήσεις στον κλάδο αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό 5,6%, ενώ στις ΗΠΑ το αντίστοιχο ποσοστό είναι 3,4%.
Η Technomic προσδιόρισε το τρέχον μέγεθος της διεθνούς αγοράς εστιατορίων –συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ- σε 3 τρισ. δολάρια, εκ των οποίων η αμερικανική αγορά συνεισφέρει περίπου 872 δισ. δολάρια. Σχεδόν τα δύο τρίτα του ποσού αυτού, παράγεται από εστιατόρια, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται κατά κύριο λόγο από λεγόμενες μη εμπορικές εγκαταστάσεις (στρατιωτικά και νοσοκομειακά catering, σίτιση στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης κ.ά.).
Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι οι Η.Π.Α. παραμένουν η μεγαλύτερη αγορά εστιατορίων στον κόσμο, υπερβαίνοντας και την τεράστια Κίνα (624 δισ. δολάρια). Ωστόσο, η Technomic σημείωσε ότι τα έσοδα από τα εστιατόρια στην Κίνα αυξάνονται με ρυθμό 10,9% ετησίως, το υψηλότερο στον κόσμο και σύντομα θα πλησιάσουν τις ΗΠΑ. Η Κίνα διαθέτει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο αριθμό εστιατορίων στον κόσμο: περίπου 9 εκατ.
Οι κύριες τάσεις των τελευταίων χρόνων όπως το delivery και το takeout, συνεχίζουν να αναπτύσσονται παγκοσμίως και στα περισσότερα σημεία του πλανήτη είναι η κυρίαρχη εστιατορική επιλογή- με χαρακτηριστική εξαίρεση τη Γαλλία όπου το φαγητό στο εστιατόριο αποτελεί εθνική κουλτούρα.
Τέλος, το 69% των ερωτηθέντων στην έρευνα θεωρούν ότι τα ζητήματα υγείας είναι εκείνα που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές του σύγχρονου καταναλωτή στις ώριμες αγορές του κόσμου ενώ το 44% των ερωτηθέντων συνδέει το ‘υγιεινό’ με το ‘φυσικό’, θεωρώντας ταυτόσημες τις δύο έννοιες.