Witec: Λειτουργικές ΙΤ λύσεις για τη μαζική εστίαση

Ο Roberto Scotton, γενικός διευθυντής της Witec μας μιλάει για πληροφορική και εστίαση.

Ο Ελληνοιταλός Roberto Scotton, γενικός διευθυντής της Witec, βρίσκεται στην αγορά εδώ και πάνω από 25 χρόνια  και εξυπηρετεί επιχειρήσεις μαζικής εστίασης με συστήματα ασύρματης παραγγελειοληψίας. Συζητάμε μαζί του για το πρόσφατο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της εστίασης, από την πλευρά της τεχνολογίας.
Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

 

Ξεκίνησε ως διευθυντής πωλήσεων στην εταιρεία ασύρματης παραγγελιοληψίας CEI SYSTEMS στην Ιταλία μετά τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο του Τορίνο. Το 1993 είδε ότι η ελληνική αγορά παρείχε την ευκαιρία για δραστηριοποίηση στο συγκεκριμένο κλάδο κι έτσι, ίδρυσε τη δική του εταιρεία, η οποία, αρχικά έγινε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των μηχανημάτων της ιταλικής εταιρείας στην οποία μέχρι τότε εργαζόταν. Ξεκίνησε εγκαθιστώντας το πρώτο σύστημα σε ιταλικό εστιατόριο της Ρόδου και στη συνέχεια εισήλθε στην αγορά της Αθήνας.

«Στην Ελλάδα το 1993 δεν υπήρχε εγκατεστημένο ούτε ένα σύστημα. Επισκεπτόμουν καταστήματα εστίασης για επίδειξη με τα βαλιτσάκια μου κι όλοι αναρωτιούνταν τι ήταν αυτό που προσπαθούσα να πουλήσω. Μια από της απαντήσεις που μου έδιναν η περισσότεροΙ πελάτες ήταν ‘αυτά δεν είναι για εμάς είναι για την Ευρώπη μόνο’. Μετά το 1995 η εικόνα  άρχισε να αλλάζει καθώς εμπιστεύτηκαν τη συγκεκριμένη λύση ή το πρόσωπό μου – δεν ξέρω τι από τα δύο- κάποιοι πελάτες. Το σύστημα μπήκε σε ένα εστιατόριο στη Μικρολίμανο, μετά πήγαμε Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη κ.ό.κ.» θυμάται ο R. Scotton.

Τα Palmie Bistro, τα La Pasteria ήταν μερικά από τα πρώτα που υιοθέτησαν το σύστημα της Witec. Σήμερα το πελατολόγιο της Witec ανέρχεται σε περίπου 1.500 επιχειρήσεις: εστιατόρια, ταβέρνες, εστιατόρια-μπαρ, αναψυκτήρια, ζαχαροπλαστεία κ.ά.

Το βραβευμένο μπεργκεράδικο The Big Kahuna έχει εγκαταστήσει συστήματα της Witec.

 

Ζητάμε από τον R. Scotton να μας περιγράψει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της λύσης που προτείνει. «Αυτό που πρέπει να εξετάσει ο επαγγελματίας στο χώρο της εστίασης είναι το τι πραγματικά μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη λύση. Προσφέρει έλεγχο του καταστήματος και των απωλειών, καλύτερο service, μείωση προσωπικού, αξιοπιστία, ενώ δίνει μια άλλη εικόνα προς τα έξω για το κατάστημα που την υιοθετεί» μας λέει και μας εξηγεί ότι η απόσβεση ενός τέτοιου συστήματος γίνεται συνδυάζοντας διάφορες παραμέτρους που είναι σημαντικές για τον επιχειρηματία «Αν το προσωπικό το δουλέψει σωστά, το σύστημα είναι λειτουργικό κι ο τζίρος του καταστήματος αυξάνεται, ενώ ο σερβιτόρος μετατρέπεται στην ουσία σε ‘πωλητή’ της επιχείρησης» μας λέει ο R. Scotton.

Ο συνομιλητής μας θεωρεί αναμενόμενη την ανάπτυξη του κλάδου από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, εκτιμάει όμως ότι η αγορά έχει ‘χαλάσει’ όχι μόνο λόγω κρίσης αλλά και έλλειψης παιδείας. «Η παιδεία στις επιχειρηματικές αποφάσεις έχει μείνει πίσω κι εξακολουθεί να εξετάζει, ως μόνο ή πρώτο ζήτημα, την τιμή του συστήματος. H αγορά έχει ‘χάσει’, από τις εταιρείες που δεν διαθέτουν after sales service και ενθαρρύνουν τον πελάτη να επιλέγει μόνο με βάση την τιμή», μας λέει.

Ο Ελληνοιταλός επιχειρηματίας θεωρεί ότι υπάρχουν αξιόλογες εταιρείες και λογισμικά και από το εξωτερικό, αλλά η διαφορά εντοπίζεται στο  after sales service. Το service, και μάλιστα το πολύ άμεσο service, που προσφέρει η εταιρεία του, κάνει την διαφορά και παίζει το ρόλο του σε περιπτώσεις απρόβλεπτων γεγονότων ή ανθρώπινων λαθών. «Αν κάποια στιγμή, υπάρξει πρόβλημα σε ένα κατάμεστο κατάστημα, από π.χ. την πτώση της τάσης του ρεύματος, θα χρειαστεί η άμεση βοήθεια του εξωτερικού συνεργάτη για να λύσει το πρόβλημα» σχολιάζει ο R. Scotton.

Για το συνομιλητή μας, η ορθή χρήση του συστήματος δεν έχει να κάνει με την ηλικία: «κάποτε σε ένα εστιατόριο της Μυκόνου στο ‘Ελιά’, το σύστημα το δούλευε η μητέρα του επιχειρηματία ο οποίος ήταν νέος, στην ηλικία μου τότε. Είναι θέμα χαρακτήρα, παιδείας και διάθεσης» μας λέει.

Η Witec θέλοντας να πρωτοπορεί και βλέποντας τη μελλοντική ανάγκη της αγοράς όσο αφορά ένα καλύτερο επίπεδο και εκπαίδευση του προσωπικού στην εστίαση, προσφέρει πλέον και εξειδικευμένα σεμινάρια για το προσωπικό του καταστήματος προσθέτοντας υπεράξια στις υπηρεσίες της.  Πληροφορίες:https://www.witec.gr/ekpedeusi-prosopikou-gia-katastima-estiasis/

You might also like