«Ο εστιάτορας πρέπει να γνωρίζει την κατανάλωσή του»
Συζητάμε με τον Κωνσταντίνο Βάμβα, της ομώνυμης εταιρείας εξοπλισμού.
Κατά τη διάρκεια της εαρινής γενικής συνέλευσης των μελών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Εξοπλισμού Μαζικής Εστίασης, βραβεύτηκε για τις εξαγωγικές του επιδόσεις ο Κωνσταντίνος Βάμβας της εταιρείας Bambas Frost η οποία έχει έδρα στο 3ο χιλ. Κοζάνης – Θεσσαλονίκης (ΒΙ.ΠΕ. Κασλά Κοζάνης). Με την ευκαιρία το Grill είχε μαζί του μια συνομιλία για την εταιρεία, τις δραστηριότητες της και την εικόνα της αγοράς.
Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου. Φωτογραφίες: Bambas Frost.
«Η βράβευσή μας δεν έγινε μόνο για την εξαγωγική μας δραστηριότητα αλλά συνολικά για την παρουσία μας στην αγορά, εκτιμώντας ότι βρισκόμαστε στην Κοζάνη που δεν είναι εύκολη περιοχή: δεν έχουμε δρόμους, δεν έχουμε λιμάνι κ.λπ.» μας είπε στη σύντομη συνομιλία μας λίγες ημέρες μετά τη βράβευσή του.
«Η κρίση μας άγγιξε το 2010. Μέχρι το 2014 υπήρχε πρόβλημα το οποίο άλλωστε μας ανάγκασε να αναζητήσουμε αγορές στο εξωτερικό. Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι σήμερα» υποστηρίζει ο βορειοελλαδίτης κατασκευαστής ο οποίος αν και διακρίνει μια ελαφρά ανάκαμψη, εξακολουθεί να περιμένει την ομαλοποίηση της αγοράς.
Επιχειρηματικά ξεκίνησε το 1995 έχοντας ήδη πρότερη εμπειρία ως ψυκτικός. «Το 1995, όταν ξεκινήσαμε, είδαμε ότι υπήρχε έλλειψη στην αγορά, δεν μπορούσες να βρεις εύκολα ψυγείο την εποχή εκείνη η οποία, αν θυμάστε, ήταν μια εποχή έντονης ανάπτυξης στον τουριστικό και εστιατορικό κλάδο» θυμάται ο συνομιλητής μας.
Η Bambas Frost εδραιώθηκε στην αγορά σύντομα και τα τελευταία 20 χρόνια αποτελεί έναν από τους πιο αναγνωρισμένους αλλά και τους πιο ποιοτικούς παίκτες στην αγορά των επαγγελματικών ψυγείων. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία εξάγει σε όλη την Ευρώπη, σε χώρες της Αφρικής, στη Μέση Ανατολή κ.ά. Η Bambas Frost τροφοδοτεί εμπόρους επαγγελματικού εξοπλισμού εμπόρους και δεν ενδιαφέρεται για απευθείας πώληση η οποία απαιτεί μια μεγαλύτερη δομή και ισχυρό τμήμα service.
Ο Κ. Βάμβας είναι ένας από τους επιχειρηματίες εκείνους που προσπαθώντας να αποφύγουν τις οδυνηρές συνέπειες της οικονομικής κρίσης που ξέσπασε στην Ελλάδα το 2009-10, στράφηκαν προς το εξωτερικό. «Η δύσκολη περίοδος των εξαγωγών είναι η αρχή, όταν κάποιος αποφασίσει να βγει έξω, να γνωριστεί με επιχειρηματίες, να τον συνηθίσουν. Εκεί ενδεχομένως να συναντήσει παραξενιές ή ιδιοτροπίες. Αν μπει στην αγορά, τότε θα αρχίσουν να τον ψάχνουν και στόμα με στόμα δημιουργείται μια αλυσίδα» μας εξηγεί ο Κ. Βάμβας.
Η τιμή και το ‘καλό όνομα’
Ζητάμε από τον Κ. Βάμβα να μας εξηγήσει τι πρέπει να προσέχει ένας επιχειρηματίας από το χώρο της μαζικής εστίασης ή του τουρισμού όταν καλείται να επιλέξει εξοπλισμό. «Το πρώτο που απασχολεί τους επαγγελματίες είναι η τιμή και το δεύτερο είναι το ‘καλό όνομα’ του προμηθευτή το οποίο μπορεί να εγγυηθεί την ποιότητα. Εκείνο είναι το σημείο στο οποίο υπερτερούμε εμείς, διότι εδώ και μια 20ετία είμαστε πλήρως αναγνωρισμένοι σε Ελλάδα και εξωτερικό» μας λέει ο επικεφαλής της Bambas Ftost. .
Κλείνουμε τη σύντομη συνομιλία μας ζητώντας του να απαντήσει στις αιτιάσεις ορισμένων επιχειρηματιών ότι η κατανάλωση ρεύματος στο σύγχρονο εστιατόριο είναι ένα πολύ σημαντικό κόστος που δημιουργεί διάφορα προβλήματα.
«Τα δικά μας ψυγεία, αν κι επαγγελματικά είναι χαμηλής κατανάλωσης» μας υπενθυμίζει ο Κ. Βάμβας και συνεχίζει: «Αυτό που πρέπει να προσέχει ο επαγγελματίας είναι οι ανάγκες του. Υπάρχουν ορισμένοι που θέλουν να αγοράσουν έναν ολόκληρο θάλαμο συντήρησης για να βάλουν μέσα δύο τελάρα φρούτα και λαχανικά. Πρέπει ο επιχειρηματίας να γνωρίζει ποια είναι η κατανάλωσή του. Δεν είναι το κόστος της ενέργειας αυτό που απασχολεί στο σημερινό εστιατόριο».