Παγκόσμια μάχη γιγάντων στο χώρο του καφέ

Deal μεταξύ Nestle και Starbucks, εξαγοράζει τα Costa Gafe η Coca-Cola.

Εντυπωσιακή μάχη γιγάντων στο χώρο του καφέ βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και μερικές ημέρες καθώς δύο κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες με συμφέροντα στο χώρο του καφέ και των ποτών, η Nestle και η Coca-Cola παλεύουν για την κυριαρχία.

 

Η Nestle υπέγραψε deal ύψους 7 δισ. δολαρίων (6,01 δισ. ευρώ) για τη διανομή κι εμπορία των καφέδων της Starbucks ενώ η Coca-Cola αιφνιδίασε με την εξαγορά, έναντι 3,9 δισ. λιρών (4,47 δισ. ευρώ), των καταστημάτων Costa Café.

Οι ‘Ελβετοί’ στο Σιάτλ

Nestlé  και Starbucks κατέληξαν σε μια εντυπωσιακή συμφωνία ύψους 7 δισ. δολαρίων η οποία δίνει το δικαίωμα στην ελβετικών συμφερόντων πολυεθνική να διακινεί, να αντιπροσωπεύει και να εμπορεύεται τα προϊόντα καφέ και τσαγιού που παράγει η Starbucks. Στη συμφωνία περιλαμβάνονται όλοι οι καφέδες των Starbucks ακόμα και οι μερίδες για τις μηχανές καφέ.

Με βάση τη συμφωνία αυτή, εντάσσονται στην ίδια οικογένεια ορισμένα από τα πιο σημαντικά brands στο χώρο του καφέ. Η Nestle είναι παγκοσμίως γνωστή για τις μάρκες Nescafé, Nespresso και Dolce Gusto. Από την άλλη πλευρά η Starbucks διαθέτει μια σειρά μάρκες όπως οι K-Cups, Via Instant, Starbucks Reserve, Teavana κ.ά. Στη συμφωνία δεν περιλαμβάνονται τα ready-to-drink αναψυκτικά της Starbucks τα οποία αντιπροσωπεύονται και διανέμονται από την PepciCo.

Όπως ανέφερε σε δήλωσή του ο Kevin Johnson, διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, με τη συμφωνία αυτή η αμερικανική εταιρεία αποκτάει πρόσβαση στο τεράστιο δίκτυο εστιατορίων με τα οποία συνεργάζεται η Nestle και υπολογίζονται σε περίπου 25.000 παγκοσμίως.

«Αυτή η παγκόσμια συμμαχία στο χώρο του καφέ αποτελεί ένα στρατηγικό ορόσημο για την ανάπτυξη των Starbucks» δήλωσε ο Kevin Johnson. «Φέροντας μαζί τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης καφέ του κόσμου, τη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ποτών του κόσμου και τη μεγαλύτερη βάση εγκατεστημένων μηχανών καφέ – εκτός κι εκτός οικίας- μας βοηθάει να ενισχύσουμε τα Starbucks σε παγκόσμιο επίπεδο δίνοντας παράλληλα μακρόχρονη προστιθέμενη αξία στους μετόχους μας».

Costa coffee στο Donnington Park. © Jonathan Billinger/ Creative Commons Licence.

 

Οι ‘Αμερικανοί’ στο Λονδίνο

Μόλις προχθές (31/8) ανακοινώθηκε η εξαγορά του δικτύου των καταστημάτων Costa Cafe του βρετανικού επιχειρηματικού κολοσσού  Whitbread, από την αμερικανική Coca- Cola έναντι 3,9 δισ. λίρες. Με την κίνηση αυτή η Coca-Cola μπαίνει για τα καλά στο χώρο του καφέ, στον οποίο είχε ελάχιστη παρουσία μέχρι σήμερα.

Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνουν τα διεθνή media,  η κίνηση αυτή της Coca-Cola αποτελεί  επιχειρηματική κίνηση εξασφάλισης του μέλλοντος της υπό το βάρος της μείωσης που έχει υποστεί η κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη παγκοσμίως. «Τα ζεστά ποτά είναι ένας από τους λίγους κλάδους της συνολικής αγοράς των ποτών στον οποίο η Coca-Cola δεν διέθετε μέχρι σήμερα ένα παγκόσμιο brand. Η Costa μας δίνει πρόσβαση σε αυτή την αγορά μέσω μιας ισχυρής πλατφόρμας καφέ» δήλωσε ο James Quincey, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola.

Η Costa Cafe  διαθέτει περισσότερα από 2.400 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και άλλα 1.400 σε πάνω από 30 χώρες. Στην Ελλάδα τα Costa Cafe (τα ανέπτυξε ο Άρης Βωβός) δεν κατάφεραν να επιζήσουν, παρά το γεγονός ότι κάποια στιγμή αριθμούσαν 13 καταστήματα. Κατέρρευσαν το 2012 αφήνοντας χρέη σε προμηθευτές, δημόσιο κι εργαζόμενους.

Τα Costa Cafe είχαν τεθεί προς πώληση εδώ και μήνες αλλά η συμφωνία με την Coca-Cola ολοκληρώθηκε μέσα στον Ιούλιο κι ανακοινώθηκε μόλις χθες. Ο διεθνής οικονομικός Τύπος αναφέρει ότι αν και υπήρχαν κι άλλες προτάσεις (η Nestle ήταν μεταξύ των ενδιαφερόμενων), προτιμήθηκε η Coca-Cola η οποία υποσχέθηκε ότι θα εφαρμόσει πρόγραμμα περεταίρω ανάπτυξης των καταστημάτων.

You might also like