Μπίρα: μικρά σημεία πώλησης, μεγάλη η αξία τους

Στοιχεία της ελληνικής αγοράς από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Σημαντικά στοιχεία των καταναλωτικών τάσεων για την αγορά μπίρας παρουσίασε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στο Convenience Retailing Conference 2019. Σύμφωνα μα αυτά, τα μικρά σημεία πώλησης λιανικού εμπορίου παραμένουν πολύ σημαντικά στην συνολική κατανάλωση της κατηγορίας.

 

Τα σημαντικότερα στοιχεία των καταναλωτικών τάσεων για την αγορά μπίρας παρουσίασε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στο Convenience Retailing Conference 2019, που πραγματοποιήθηκε  πρόσφατα στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza, με την παρουσία στελεχών λιανεμπορίου και προμηθευτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μικρών σημείων πώλησης.

O Βασίλης Φιλίππου, Insights & Innovation Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα στοιχεία που προσδιορίζουν τη συγκεκριμένη τυπολογία καταστημάτων (μέγεθος, εμπορευόμενα είδη κλπ.) και στον εκτιμώμενο αριθμό των σημείων που δύναται να καταμετρηθούν, τα οποία ανέρχονται σε 30.400 καταστήματα.

Εκτός αυτών, ωστόσο, υπάρχει μια πληθώρα «αχαρτογράφητων» ακόμα καταστημάτων (π.χ. εποχιακά καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, κάβες, καταστήματα σε πρατήρια βενζίνης, αυτόματα μηχανήματα κλπ.), τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να θεωρηθούν convenience stores και η συνεισφορά τους στις πωλήσεις κάποιων κατηγοριών είναι σημαντική.

O Βασίλης Φιλίππου, Insights & Innovation Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στο βήμα του Convenience Retailing Conference 2019.

 

Ειδικότερα, για την αγορά της μπίρας, ο Β. Φιλίππου ανέφερε ότι από τις συνολικές  πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα το ποσοστό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%. Σημαντικό ρόλο στη δυναμική αυτών των καταστημάτων – ιδίως των εποχιακών – διαδραματίζει ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός των τουριστών.

Οι καταναλωτές που επιλέγουν το convenience trade για την κατηγορία της μπίρας είναι συνήθως νεότεροι σε ηλικία (έως 35 ετών), με βασικά κριτήρια επιλογής αγοράς την εγγύτητα της τοποθεσίας του σημεία και την «κατάλληλη θερμοκρασία» του προϊόντος. Η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει μπίρα από τα μικρά σημεία για άμεση κατανάλωση, είτε με φίλους είτε με την οικογένειά τους, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά το ότι η μπίρα είναι το κατεξοχήν ποτό της παρέας και συντροφικότητας ενηλίκων.

Ο Β. Φιλίππου τόνισε, τέλος, την ανάγκη για εξορθολογισμό και βελτίωση του κωδικολογίου της μπίρας στα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, ώστε οι καταναλωτές να βρίσκουν εύκολα αυτό ακριβώς που ψάχνουν, προσθέτοντας έτσι έναν επιπλέον λόγο για να τα επισκεφτεί κάποιος και αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τον τζίρο τους και την κατανάλωση.

You might also like