Domino’s: Η ψηφιακή μετάλλαξη ενός γίγαντα της πίτσας

Η Devin Games εξηγεί πως η εταιρεία αξιοποιεί τα ψηφιακά μέσα

Η Devin Games είναι διευθύντρια διεθνών λειτουργιών της Domino’s και υπεύθυνη για την Ευρώπη. Στόχος της είναι, μεταξύ άλλων, να διαδώσει και στην ήπειρό μας το σύστημα οργάνωσης λειτουργίας που έχει θεσπίσει εδώ και μια δεκαετία και υιοθετεί με αφοσίωση η πολυεθνική εταιρεία. Το σύστημα τέθηκε σε λειτουργία το 2009  και συνοψίζεται στο επιχείρημα: «Η Dominos είναι μια ψηφιακή εταιρεία η οποία πουλάει και πίτσες».

 

Κατάγεται από οικογένεια εστιατόρων- ιδιοκτητών καταστήματος Domino’s και  ξεκίνησε τα πρώτα επαγγελματικά βήματά της στο κατάστημα των γονιών της. Η καριέρα της Devin Games, η οποία βρέθηκε στην Ελλάδα και μίλησε στο συνέδριο της εταιρείας e-skills,  συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια της Domino’s να αφήσει πίσω της τους εξωτερικούς συνεργάτες ψηφιακής τεχνολογίας  και να δημιουργήσει ένα in house τμήμα το οποίο σήμερα αριθμεί πάνω από 500 developers στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μίσιγκαν.

Η ίδια συμμετείχε στο πέρασμα της εταιρείας στη νέα ψηφιακή εποχή όπου το Internet έχει τον πρώτο λόγο. «Η πρώτη on line παραγγελία ήταν μια εντυπωσιακή εμπειρία για μένα» σχολιάζει ενθουσιασμένη όταν θυμάται εκείνη την εποχή.

Αλλαγή πορείας

Το 2010, ο διευθύνων σύμβουλος J. Patrick Doyle και η διοίκηση της Domino’s, αναγνώρισαν ότι ο κολοσσός της εστίασης αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα που έπρεπε να επιλυθούν. Η μεγάλης κλίμακας αλλαγή που υιοθετήθηκε, είχε σαν αποτέλεσμα η εταιρεία να επενδύσει τεράστια ποσά στον ψηφιακό κόσμο και να ξεκινήσει μια φρενήρη ανάπτυξη στο χώρο των on line πωλήσεων οι οποίες σύντομα έφτασαν το 1 δισ. δολάρια. Η Devin Games θυμάται εκείνη την εποχή: «Την ημέρα του Super Ball το 2010, η εταιρεία δεχόταν 1.000 ψηφιακές παραγγελίες το λεπτό λίγο πριν ξεκινήσει ο τελικός. Ήταν απερίγραπτο!».

Η Domino’s είχε απόλυτο δίκιο που επένδυσε στην ψηφιακή τεχνολογία για τη διεκπεραίωση του delivery καθώς  οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια αγορά της τάξης των 39 δισ. ευρώ το 2121 έναντι μόλις 12 δισ. δολάρια το 2011.

Όπως ενημέρωσε το κοινό η Devin Games, η Domino’s είναι μέσα σε όλες τις τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί τελευταία και ειδικά τρεις από τις πλέον θεαματικές: α) την augmented reality με τη δημιουργία της υπηρεσίας Pizza Chef όπου ο πελάτης ‘φτιάχνει’ ψηφιακά και βλέπει στην οθόνη του την πίτσα της αρεσκείας του δίνοντας κατόπιν ψηφιακά την εντολή για το άμεσο ψήσιμό της, β) το conversational commerce με τη χρήση του ρομπότ DOM το οποίο επικοινωνεί με τους πελάτες σαν να ήταν ένα φιλικό τους πρόσωπο και γ) την τεχνολογία fortressing  που αφορά στην εξάπλωση της ψηφιακής τεχνολογίας μέσα από τη διείσδυσή της σε κάθε γειτονιά του κόσμου.

Η Devin Games διευθύντρια διεθνών λειτουργιών της Domino’s και υπεύθυνη για την ψηφιακή ανάπτυξη στην Ευρώπη, στο βήμα του συνεδρίου στο OTE Academy.

 

Πετυχαίνουν οι θαρραλέοι

«Δεν κάνουμε πράγματα για να φανούμε …cool αλλά για να προσελκύσουμε πελάτες σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε» υποστηρίζει το νεαρό στέλεχος της πολυεθνικής. Η D. Games ως γνήσια απόγονος του αμερικανικού πιονέρικου, ακατάβλητου, πνεύματος, δεν φοβάται την πιθανή αποτυχία που, στατιστικά πάντα, εμφανίζεται σε τέτοιες αλλαγές . «Υπάρχει πάντα η περίπτωση της αποτυχίας αλλά δεν πρέπει να μας φοβίζει. Γιατί υπάρχει πάντα η δυνατότητα να συνεχίσεις. Και πρέπει να είσαι θαρραλέος αν θέλεις να είσαι ο πρώτος» μας εξηγεί.

Πως αντέδρασε όμως σε αυτή την επιλογή της Domino’s η βάση των συνεργατών της που αναπτύσσουν με franchise τα καταστήματά της; Σύμφωνα με την Devin Games, οι περίπου 10.000 franchisees της εταιρείας, άνθρωποι διαλεγμένοι, με ενθουσιασμό γι΄ αυτό που κάνουν και σχεδόν κατά 100% προερχόμενοι από τα σπλάχνα της εταιρείας στην οποία έχουν εργαστεί σε υπαλληλικές θέσεις στο παρελθόν, φαίνεται πως συμμερίζονται τη στροφή της εταιρείας.

«Πρέπει να καταλαβαίνεις τις ανησυχίες των συνεργατών αλλά πρέπει να τους δίνεις και το επίσημο πλαίσιο στο οποίο είναι υποχρεωμένοι να κινηθούν» σχολιάζει με αυστηρότητα η διευθύντρια λειτουργιών της Domino’s.

Αναγνωρίζει όμως ότι είναι δύσκολο η νέα φιλοσοφία της εταιρείας να γίνει άμεσα αντιληπτή απ’  όλους: «Θυμάμαι παιδί να παίρνω παραγγελίες στο κατάστημα του πατέρα μου γράφοντάς τες σε χαρτί. Όταν έδειξα αργότερα στον πατέρα μου την ψηφιακή παραγγελειοληψία, έπαθε την πλάκα του!» σχολίασε χαμογελώντας.


Domino’s στην Ελλάδα: δεν συνεργάζεται με πλατφόρμες ηλεκτρονικής παραγγελειοληψίας, καθώς αξιοποιεί την τεχνογνωσία της μητρικής. Υιοθέτησε την ψηφιακή παραγγελία το 2004, τα molile apps το 2012 ενώ το 2016 έγινε το πρώτο drone delivery.

You might also like