Τα πολλά πρόσωπα της διανομής φαγητού στις ΗΠΑ
Νέες διαστάσεις λαμβάνει στις ΗΠΑ η πολιτική της διανομής φαγητού από τις μεγάλες αλυσίδες οι οποίες επεξεργάζονται τρόπους προσέγγισης των καταναλωτών. Αν και το delivery είναι μια ήδη δοκιμασμένη πρακτική, οι αμερικανικές αλυσίδες εστίασης αναζητούν συνεχώς ‘αφορμές’ για επικοινωνία με τον καταναλωτή. Όσο πιο κοντά του, τόσο το καλύτερο για τις πωλήσεις τους.
Η αλυσίδα Panera Bread επέκτεινε τις ώρες της υπηρεσίας παράδοσης για μικρές παραγγελίες και παραδίδει πλέον και πρωινό, μια κίνηση που προκαλεί αγωνία σε ανταγωνιστές όπως η McDonald’s, Starbucks και Dunkin’ Donuts. Η απόφαση της εταιρείας θα υλοποιηθεί αρχικά σε 381 καφέ σε 231 πόλεις των ΗΠΑ μεταξύ των οποίων το Σικάγο, το Ντάλας, η Μινεάπολις, το Σαιντ Λούις και το Νάσβιλ. Άλλα 30 καταστήματα θα προστεθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Η ελάχιστη παραγγελία είναι πέντε δολάρια, ενώ οι πελάτες χρεώνονται με τέλος παράδοσης που προφανώς ποικίλλει ανάλογα με την τοποθεσία, όπως ποικίλλουν και οι ώρες που είναι διαθέσιμη η υπηρεσία. Η παράδοση είναι διαθέσιμη εντός οκτώ λεπτών με το αυτοκίνητο στις πόλεις που συμμετέχουν ενώ οι παραγγελίες θα διατίθενται από εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα και την ιστοσελίδα της Panera.
Η αλυσίδα καφέ, η οποία υπήρξε μια από τις πρώτες εταιρείες που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο του delivery, μέχρι σήμερα προσέφερε πρωινό σε πελάτες που είχαν δοθεί τουλάχιστον μια ημέρα πριν και αφορούσαν μεγάλα ποσά (π.χ. πρωινά εταιρειών, ειδικών συσκέψεων ή εκδηλώσεων).
Η επέκταση της παράδοσης μικρών αυθημερόν παραγγελιών θα επιτρέψει στην Panera Bread να αξιοποιήσει εργαζόμενους της επιχείρησης κι όχι υπηρεσίες τρίτων (third-party services) για να παραδίδει γεύματα σε σπίτια και γραφεία των καταναλωτών στις περισσότερες πόλεις. Περίπου 20.000 άτομα έχουν προσληφθεί από την Panera τους τελευταίους μήνες ακριβώς για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών της κάτι που την κάνει ήδη να διαφέρει από πολλές άλλες αλυσίδες που χρησιμοποιούν συνεργεία τρίτων για τις παραδόσεις τους. «Από τη στιγμή που λανσάραμε το πρωινό οι πελάτες μας δεν παύουν να ρωτάνε τι σκοπεύουμε να προσθέσουμε και πως θα το κάνουμε καλύτερο. Όσοι θέλουν μια πιο εύκολη παράδοση αλλά κι ένα πλούσιο πρωινό» δήλωσε με αφορμή το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας ο Blaine Hurst, διευθύνων σύμβουλος της Panera’s CEO.
Η Cinnabon, η γνωστή εταιρεία γλυκισμάτων με βάση την κανένα που αναπτύσσεται κυρίως σε εμπορικά κέντρα και σταθμούς επιβατικών μεταφορών κι έχει παρουσία και στη χώρα μας, προσθέτει την υπηρεσία παράδοσης σε μια ασυνήθιστη μορφή. Οι πελάτες της μπορούν να παραγγείλουν μεγάλες συσκευασίες των προϊόντων της αλυσίδας για δωρεάν παράδοση την επόμενη μέρα σε οποιαδήποτε διεύθυνση. Η αλυσίδα στοιχηματίζει ότι η υπηρεσία θα χρησιμοποιηθεί από τους καταναλωτές ως δώρο στην εορταστική περίοδο σε συγγενείς ή οι φίλους.
Η προσφορά περιλαμβάνει 16 BonBites στην τιμή των 39,99 δολαρίων, έξι Classic Cinnabon Rolls στα 4299 δολάρια και 15 MiniBon Cinnamon Rolls στην τιμή των 49,99 δολαρίων. Η αλυσίδα δεν έχει κάνει γνωστό τον τρόπο αποστολής των πακέτων στα σπίτια ή τα γραφεία των παραληπτών.
Η Applebee’s λάνσαρε πρόσφατα μια νέα προσφορά σύμφωνα με την οποία παραδίδει χωρίς καμία επιπλέον χρέωση παραγγελίες άνω των 30 δολαρίων μέσω της πλατφόρμας DoorDash, κάθε Δευτέρα καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής NFL περιόδου. Η προσφορά προορίζεται να προσελκύσει φανατικούς τηλεθεατές που παρακολουθούν τη δημοφιλή εκπομπή “Monday Night Football στο ESPN.
Τέλος, μια αμερικανική αλυσίδα έτοιμου φαγητού αποφάσισε πρόσφατα να αξιοποιήσει μια μέρα που σε γενικές γραμμές δεν ενδείκνυται για delivery: την Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Η αλυσίδα Honey Butter Fried Chicken με έδρα το Σικάγο εξυπηρέτησε και φέτος, όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια τη συγκεκριμένη βραδιά τους πελάτες της με ένα τυποποιημένο μενού, το οποίο όμως μπορούσε να διανεμηθεί μέχρι και σε 100 άτομα. Το φετινό μενού αξίας 50 δολαρίων, το οποίο έφτασε στα σπίτια όσων το είχαν παραγγείλει σε μια ιδιαίτερη εορταστική συσκευασία, περιλάμβανε 4 κομμάτια τηγανιτό κοτόπουλο με σάλτσα τρούφας- μελιού, μακαρόνια με αρωματισμένο μπέϊκον, λιωμένο τυρί και καραμελωμένα κρεμμύδια, πατατοκεφτέδες με σάλτσα σαφράν και σοκολατένια μπάουνινγκ με άρωμα σαμπάνιας. Η ελάχιστη παραγγελία ήταν για δύο άτομα.
Εξαγορές …πελατών
Την ώρα που οι εξελίξεις τρέχουν όσο αφορά την πολιτική των εταιρειών, στο μέτωπο του delivery η μάχη για την επικράτηση συνεχίζεται. Στα μέσα Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε η κίνηση ενός σημαντικού παίκτη στο χώρο του ordering και του delivery platform να εξαγοράσει έναν ανταγωνιστή του. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία Waitr Holdings ανακοίνωσε την εξαγορά της Bite Squad από τη Μινεάπολη έναντι 321,3 εκατ. δολαρίων. Με την κίνηση αυτή η πρώτη θα αντιπροσωπεύεται πλέον σε 500 αμερικανικές πόλεις. Η Bite Squad ήταν ένα δυναμικό start up που είχε ξεκινήσει μόλις πριν μια εξαετία και είχε αναπτύξει σχέσεις με περίπου 10.000 εστιατόρια εξυπηρετώντας σχεδόν 890.000 πελάτες.
Κεντρική φωτογραφία: ©Ildar Sagdejev/ Creative Commons