Παρέμβαση ΣΕΚ στο ζήτημα των τιμών στα χοιρινά

Κάνει λόγο για 'επιβολή' μεγάλης αύξησης από τους ψητοπώλες

Ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ) με κείμενό του παρεμβαίνει στο δημόσιο διάλογο σχετικά με την αύξηση της τιμής στο σουβλάκι, ως αποτέλεσμα της διεθνούς αύξησης της τιμής στο χοιρινό κρέας όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται οι κρεοπώλες. Ο Σύνδεσμος δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις αιτιάσεις των ψητοπωλών.

 

Η ανακοίνωση του Συνδέσμου ακολουθεί.

« Το τελευταίο διάστημα πολύς λόγος  γίνεται για την αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο των τιμών χοιρινού κρέατος ως αποτέλεσμα  μιας ασθένειας που  έχει προσβάλει τους χοίρους στην Κίνα. Οι ανωτέρω ωστόσο αυξήσεις των τιμών σε διεθνές επίπεδο δεν φαίνεται να επηρεάζουν ουσιαστικά τις τιμές στην εγχώρια κατανάλωση, στο σημείο μάλιστα που τις παρουσιάζουν ορισμένοι.

Αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τα οποία  δείχνουν ότι οι μέσες μηνιαίες τιμές χοιρινού λιανικής από τον Ιανουάριο 2018 έως και τον Απρίλιο. 2019 είναι σχεδόν σταθερές. Σύμφωνα επίσης και με τα στοιχεία του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της  ΕΛΣΤΑΤ, τον τελευταίο μήνα παρατηρείται μία ελαφρά αύξηση στις τιμές λιανικής χοιρινού, της τάξης του 1-2%.

Άλλωστε είναι δεδομένο ότι μέσα στη διάρκεια του έτους οι τιμές του χοιρινού κρέατος παρουσιάζουν ορισμένες διακυμάνσεις, από 1,10 έως 1,45 €/ κιλό ζώντος βάρους, που εξαρτώνται κυρίως από την εποχική ζήτηση. Όταν βέβαια πέφτει η τιμή στο 1,10 δεν βλέπουμε να υπάρχει προσαρμογή προς τα κάτω στη λιανική τιμή.

Από τα ανωτέρω στοιχεία φαίνεται ξεκάθαρα ότι υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ της αύξησης των τιμών χοιρινού κρέατος σε παγκόσμιο επίπεδο και της προσπάθειας ορισμένων να επιβάλλουν  στο Έλληνα καταναλωτή μια πολύ μεγάλη αύξηση της τιμής πώλησης στο παραδοσιακό σουβλάκι.

Σημειώνεται επίσης ότι το 70% του χοίρειου κρέατος που τρώμε στο σουβλάκι είναι εισαγόμενο, αφού η ελληνική παραγωγή καλύπτει ποσοστό μικρότερο του 30% της εγχώριας κατανάλωσης. Ένα μάλιστα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες χοιροτρόφοι είναι οι “ελληνοποιήσεις” εισαγόμενου χοίρειου κρέατος και η συστηματική παραπλάνηση του Έλληνα καταναλωτή.

Το ελληνικό χοίρειο κρέας είναι ανώτερης ποιότητας και αυτό αποτελεί και το κύριο  ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Το ισχυρό χαρτί της ελληνικής χοιροτροφίας αποτελεί η συγκεκριμένη και σταθερή σύνθεση των σιτηρεσίων, η οποία αποτελεί πλέον συνειδητή επιλογή των Ελλήνων χοιροτρόφων, γι’ αυτό  το λόγο  οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειονότητά τους, ζητούν την προμήθεια «ντόπιου» χοιρινού κρέατος.

Η ελληνική χοιροτροφία διαθέτει αξιόλογο δυναµικό και µπορεί µε το κατάλληλο θεσµικό και οικονοµικό πλαίσιο, με τις κατάλληλες και στοχευμένες παρεμβάσεις από την πολιτεία  και κυρίως με το χτύπημα των ελληνοποιήσεων,  μέσα σε δύο χρόνια, το 30% της εγχώριας κάλυψης  να ξεπεράσει το 50% ».

You might also like