Βραβεία «Made in Greece 2019»

Η μεγάλη γιορτή της παραγωγής στην Ελλάδα- και το 'αντίο' του Γεώργιου Αυλωνίτη

Σε μια λαμπρή τελετή, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία πλήθους παρευρισκομένων, βραβεύθηκαν εταιρείες από όλο το φάσμα της ελληνικής βιομηχανικής και αγροτικής παραγωγής, στο πλαίσιο της φετινής εκδήλωσης «Made in Greece Awards 2019», που έχει από το 2013 καταξιωθεί ως η μεγάλη γιορτή της παραγωγής. Τραγικό γεγονός, ο θάνατος του εμπνευστή των βραβείων καθηγητή Γεώργιου Αυλωνίτη, λίγο μετά την έναρξη της απονομής.

 

Η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ), διοργανώτρια των βραβείων, ανέδειξε και επιβράβευσε παραγωγικές επιχειρήσεις,  που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις στη δημιουργία και διάθεση προϊόντων. Βασικά κριτήρια αξιολόγησης, αριστείας και επιβράβευσης ήταν η ποιότητα, η καινοτομία, η διαφοροποίηση, οι στοχευμένες αγορές, τα διεθνή δίκτυα διανομών, η ισχυρή επωνυμία και η απασχόληση εγχώριων παραγωγικών συντελεστών.

Στα έξι χρόνια του θεσμού αυτού, έχουν διακριθεί πάνω από 120 κορυφαίες επιχειρήσεις, στην πλειονότητά τους ελληνικές, για τις οποίες η ποιότητα, η καινοτομία, η εξωστρέφεια και η δύναμη των επωνυμιών τους πρωτοστατούν στην ανάπτυξη και στην ευημερία τους. Την τελετή απονομής βραβείων συντόνισε ο γενικός γραμματέας της ΕΛΑΜ, Προκόπης Θεοδωρίδης, αναπληρωτής καθηγητής Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Πατρών, διευθυντής Μεταπτυχιακού Προγράμματος «MBA Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων».  Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι πολιτικών φορέων, καθώς και πλήθος επιχειρηματιών, στελεχών και εκπροσώπων του Τύπου.

Ο καθηγητής Γεώργιος Αυλωνίτης, μετά από μια συγκλονιστική εναρκτήρια ομιλία του στην τελετή των βραβείων ένιωσε αδιαθεσία και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου δυστυχώς και «έφυγε» από τη ζωή. Τόνισε για μία ακόμη φορά την αξία του μάρκετινγκ στην επιχειρηματικότητα και την αυτονόητη σύνδεσή του με την καινοτομία και εξωστρέφεια και τη δύναμη που προσδίδει στο «Made in Greece». Ο καθηγητής Γεώργιος Αυλωνίτης «έφυγε» στις επάλξεις, εκεί που αφιέρωσε τις προσπάθειές του: στην ανάπτυξη και διάδοση του επιστημονικού μάρκετινγκ και στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Στη μακρά και διακεκριμένη σταδιοδρομία του, δίδαξε και ενέπνευσε χιλιάδες φοιτητές, που έγιναν στελέχη, επαγγελματίες, επιχειρηματίες, ερευνητές, καθηγητές…

16 Δεκεμβρίου 2019. Ο καθηγητής Γεώργιος Αυλωνίτης, για τελευταία φορά σε ένα βήμα, μιλάει γι΄αυτό που αγάπησε τόσο πολύ στη ζωή του και δίδαξε με πάθος: το μάρκετινγκ.

 

Το λόγο έλαβε ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας, διευθυντής Μεταπτυχιακού Προγράμματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας και του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος Δ.Σ. της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ. Ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας τόνισε ότι η παραγωγή αποτυπώνει την υπόσταση και την ταυτότητα μιας χώρας: τους φυσικούς και οικονομικούς πόρους, τις προσπάθειες των εργαζομένων, τις πρωτοβουλίες όσων επιχειρούν, τις προτεραιότητες όσων αποφασίζουν, τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας και το σύνολο του υλικού πολιτισμού.

Αναφέρθηκε στη δυναμική Ελλάδα που δεν σταμάτησε να παράγει και να προσπαθεί σε πείσμα των καιρών και να προάγει το Made In Greece διεθνώς. Επεσήμανε ότι δεν αρκεί απλώς να αυξήσουμε τις παραγωγικές ικανότητες της εθνικής οικονομίας. Χρειαζόμαστε παράλληλα ισχυρότερη ζήτηση για τα προϊόντα μας και περισσότερους πελάτες που τα προτιμούν από τον διεθνή ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει μάρκες με διεθνή αναγνώριση και ανάπτυξη της εγχώριας και διεθνούς ζήτησης για την ελληνική παραγωγή.

Στην συνέχεια, ο Προκόπης Θεοδωρίδης, γενικός γραμματέας της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, αναφέρθηκε στο διαδικαστικό κομμάτι της εκδήλωσης με τη δημιουργία επιτροπών που εξασφαλίζουν το αδιάβλητο της διαδικασίας και ανέφερε χαρακτηριστικά πως «ό,τι πρωτοδημιουργήθηκε αυτά τα χρόνια της κρίσης, ό,τι εδραιώθηκε, ό,τι πορεύθηκε με σταθερότητα, ήρθε η ώρα να διοικηθεί σε ένα καλύτερο οικονομικό περιβάλλον και να συμβάλει με καλύτερους όρους στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

Τέλος, στο πλαίσιο των χαιρετισμών, το λόγο έλαβε ο Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης, υφυπουργός Εξωτερικών, ο οποίος εξήρε την πρωτοβουλία της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ να συμβάλει στην ανάδειξη της αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής, συνεχάρη τους βραβευόμενους και υπογράμμισε τη σημασία της παραγωγικής βάσης για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.

You might also like