Τακτικές γοητείας & προσέλκυση προσωπικού
Έξι συμβουλές για τη διακράτηση ταλέντου κι εργαζομένων
Όσο μύθος είναι η εντύπωση ότι υπάρχει έλλειψη αξιόλογων σεφ εξαιτίας των μη ελκυστικών συνθηκών στις επαγγελματικές κουζίνες, άλλο τόσο μύθος είναι οτι ο κλάδος ‘μυρίζει μπαρούτι’ και θυμίζει …εμπόλεμη ζώνη. Δεν υπάρχουν συνθήκες σκλαβιάς στις σύγχρονες κουζίνες και η –πραγματική- έλλειψη προσωπικού είναι το αποτέλεσμα πολλών, σύνθετων και σε πολλές περιπτώσεις αόρατων συνισταμένων.
Σε κάθε περίπτωση όμως, υπάρχουν ορισμένες ‘τεχνικές’ που θα μπορούσαν να βελτιώσουν αισθητά την κατάσταση που επικρατεί στα άδυτα των σύγχρονων μονάδων εστίασης. Τις κωδικοποίησε το επαγγελματικό site Kitchen Rebel.
Α. Παίξτε ‘όμορφα’: Οι ‘Εφιάλτες της κουζίνας’ έχουν τελειώσει- το εννοούμε. [Σημ. Kitchen Nightmares- αναφορά στο διάσημο τηλεοπτικό σόου του Gordon Ramsay] . Οι νέοι επαγγελματίες της εστίασης αντιμετωπίζουν τον κόσμο σαν το ‘σπίτι’ τους και δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν το χρόνο τους με το να εργάζονται κάπου που τους κάνει δυσαρεστημένους όλη την ώρα. Δημιουργήστε ένα ευχάριστο περιβάλλον εργασίας και επιχειρήστε να δείχνετε την εκτίμησή σας στους εργαζόμενους. Κρατήστε τον κόσμο σας σε εγρήγορση, αντιδράστε με ευελιξία στις προκλήσεις και φροντίστε την ομάδα σας – βοηθά στην ευημερία όλου του καταστήματος.
Β. Τονίστε την παρουσία σας: πρέπει να είστε ‘ορατοί’ με κάθε ευκαιρία, σε εκδηλώσεις, σε γαστρονομικά φεστιβάλ, σε events που πραγματοποιούνται εντός κι εκτός διαδικτύου.
Γ. Συνδεθείτε ψηφιακά: Η ψηφιοποίηση είναι εδώ και ο κόσμος της γαστρονομίας δεν αποτελεί εξαίρεση. Οι εφαρμογές υψηλής ποιότητας μπορούν να κάνουν τη ζωή σας πολύ πιο εύκολη. Η επένδυση σε εφαρμογές όπως τα ψηφιακά συστήματα ταμειακών μηχανών μπορεί πραγματικά να αποσβεστεί. Οι συσκευές δικτύωσης (για μαγείρεμα, πλύσιμο ή ψύξη) γίνονται όλο και πιο σημαντικές. Παραδείγματα περιλαμβάνουν το Connected Wash από την Winterhalter, το Connected Cooking της Rational κ.ά.
Δ. Κρατήστε δυνάμεις: Τα ευφυή συστήματα διαχείρισης κουζίνας και οι ‘έξυπνες’ συσκευές εκτός από καλύτερη οργάνωση και ενεργειακή αποδοτικότητα εξασφαλίζουν χρόνο με διάφορους τρόπους, κι ο χρόνος είναι πολύτιμο κεφάλαιο.
Ε. Παροχές & κίνητρα εργαζομένων: Οι άνθρωποι θέλουν να νιώθουν επιθυμητοί. Να είστε λοιπόν γενναιόδωροι. Δεν θα ήθελε ο σεφ σας να παρευρεθεί στην επόμενη μεγάλη, διεθνή εμπορική έκθεση; Οι επαγγελματίες που εκτιμούν την προσωπική ανάπτυξη και θέλουν να αναπτύξουν τη σταδιοδρομία τους θα εκτιμήσουν την εύρεση (και τη χρηματοδότηση) ευκαιριών συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης για αυτούς. Αλλά και το προσωπικό στη σάλα σας, χρειάζεται λίγο ‘χρόνο για μένα’ τουλάχιστον τόσο πολύ όσο οι πελάτες σας. Δεν θα ήταν ωραίο αν μπορούσαν να περάσουν μια μέρα σε ένα spa- μια στο τόσο;
ΣΤ. Εργαζόμενοι- ‘πρεσβευτές’: Η καλύτερη διαφήμιση που θα μπορούσατε να ζητήσετε μπορεί να διενεργηθεί μέσω των εργαζομένων σας. Ποιος άλλος θα μπορούσε να εκθειάσει την εργασία στην κουζίνα σας από έναν υφιστάμενο εργαζόμενό σας; Δημιουργείστε ένα λογαριασμό στο Instagram για την κουζίνα σας, κάτι όμως ενθουσιώδες και διασκεδαστικό.
Κεντρική φωτογραφία: U.S. Navy photo/Petty Officer 1st Class Jennifer Hudson.