Αισιοδοξούν οι Έλληνες αποσταγματοποιοί

Η νέα νομοθεσία, θα περιορίσει το χύμα και θ΄ απογειώσει τη νόμιμη αγορά

Αισιόδοξοι είναι οι Έλληνες αποσταγματοποιοί οι οποίοι συμμετείχαν χθες 19 Ιανουαρίου στην εκδήλωση γευσιγνωσίας «Ελληνικό Απόσταγμα» 2020, στην Αίγλη του Ζαππείου. Αισιοδοξούν όχι μόνο διότι τα υψηλής ποιότητας προϊόντα τους γίνονται όλο και πιο γνωστά στο ελληνικό και διεθνές κοινό- και η προσέλευση στη συγκεκριμένη εκδήλωση το απέδειξε- αλλά και διότι μια νέα νομοθεσία έρχεται να ενισχύσει όλους αυτούς που νόμιμα παράγουν και διακινούν τα επώνυμα προϊόντα τους και είναι συνεπείς στις φορολογικές υποχρεώσεις τους.

 

Το υπουργείο Ανάπτυξης ανήγγειλε πριν από λίγες ημέρες νέους και αυστηρότερους ελέγχους στα χύμα ‘τσίπουρο’ και ‘τσικουδιά’, που δεσπόζουν στην αγορά. Αν και το θέμα της παράτυπης και παράνομης, χύδην διακίνησης προϊόντων απόσταξης είναι παλιό και γνωστό, η ανακοίνωση του υπουργείου το προσεγγίζει αυτή τη φορά μάλλον με διαφορετικό τρόπο.

Αναφερόμενο στους  Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών διευκρινίζει πως τα μη τυποποιημένα προϊόντα απόσταξης ‘διήμερων’ παραγωγών, εφόσον διατίθενται στον καταναλωτή σε χώρους εστίασης και κάβες επιβάλλεται να φέρουν την ένδειξη «Προϊόν Απόσταξης Μικρών Αποσταγματοποιών» και μόνο αυτή, μαζί με το όνομα του παραγωγού.

Άλλη αναγραφή στα έγγραφα διακίνησης και εμπορίας τους, ακόμα και στους τιμοκαταλόγους χώρων εστίασης, απαγορεύεται. Δηλαδή οι εξαιρετικά σημαντικές για τη χώρα ονομασίες «τσίπουρο» και «τσικουδιά» είναι αποκλειστικό προνόμιο των εμφιαλωμένων, τυποποιημένων προϊόντων που προέρχονται από τα συστηματικά, οργανωμένα αποσταγματοποιεία της χώρας. Προκειμένου να τηρηθεί το θεσμικό πλαίσιο, η εν λόγω Γ.Γ., σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωσή της, εντάσσει στο ετήσιο επιχειρησιακό πλάνο ελέγχου και εποπτείας τής αγοράς όλα τα σημεία που εμπλέκονται στη διακίνηση και πώληση αποσταγμάτων.

Όλα δείχνουν πως αυτή τη φορά υπάρχει η βούληση να εφαρμοστεί η υπάρχουσα νομοθεσία. Σε δηλώσεις του στη ΕΡΤ, ο Πάνος Σταμπουλίδης, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή τόνισε:«Ή θα προστατέψουμε στη χώρα το εμπορικό σήμα και αυτό ισχύει για το τσίπουρο ή ο καθένας θα παίρνει μία άδεια απλή, με πρόσχημα την ιδία κατανάλωση και θα διαθέτει προϊόντα στην αγορά τα οποία είναι no name. Θα προστατέψουμε το εθνικό προϊόν που είναι το τσίπουρο και η τσικουδιά! Εμείς αυτό που θέλουμε να κάνουμε και θα το κάνουμε, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν αντιδράσεις, είναι να εφαρμόσουμε μια νομοθεσία που προστατεύει το επώνυμο παραγωγικό ελληνικό προϊόν, όπως είναι το τσίπουρο και η τσικουδιά, προϊόντα γεωγραφικής προέλευσης, αποτέλεσμα μάχης που έδωσε η κυβέρνηση και πέτυχε στην Ευρώπη».

Ωστόσο, για όσους ‘διήμερους’ το επιθυμούν, ο Πάνος Σταμπουλίδης είπε: «θεωρώ πως ήρθε η ώρα όσοι παράγουν ποσότητες για να ενισχύουν το εισόδημά τους να προχωρήσουν στην επόμενη φάση εκσυγχρονισμού και να τυποποιήσουν ένα προϊόν που θα φέρει συνολικά τις ενδείξεις που απαιτούνται από τη νομοθεσία».

Στη χθεσινή εκδήλωση παρουσιάστηκαν περίπου 100 τέτοια προϊόντα υψηλής ποιότητας τα οποία παράγουν  παράγουν οι 22 συστηματικοί αποσταγματοποιοί που συμμετείχαν, προϊόντα που όπως σημειώνει η διοργάνωτρια εταιρεία Vinetum «ουδεμία σχέση έχουν με εκείνα των ‘διήμερων’ παραγωγών, δηλαδή με τα «Προϊόντα Απόσταξης Μικρών Αποσταγματοποιών», όπως θα έπρεπε εδώ και χρόνια να λέγονται. Εξάλλου, για αυτά δεν είναι καν υποχρεωτική η αμπελοοινική προέλευση, όπως για ‘τσίπουρο’ και ‘τσικουδιά’».

You might also like