Αττική: με νέα τουριστική ‘ταυτότητα’

Η Περιφέρεια παρουσίασε τους στόχους της και βίντεο από τη νέα καμπάνια

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης και η ομάδα που τρέχει το πρόγραμμα προβολής και προώθησης της Αττικής ως τουριστικού προορισμού παρουσίασαν πριν μερικές ημέρες τη νέα τουριστική ‘ταυτότητα’ της Περιφέρειας, τους στόχους που θέτει η νέα διοίκηση για τα επόμενα χρόνια καθώς και οπτικοακουστικό υλικό – τρία κεντρικά βίντεο και άλλες οκτώ εκδοχές τους. Ο Γ. Πατούλης θεωρεί ότι η Αττική, η οποία συμπυκνώσει ‘όλη την Ελλάδα’, μπορεί να αποτελέσει έναν ελκυστικό προορισμό και να αναδείξει, νέα, ιδιαίτερα είδη τουρισμού. Αρκεί βέβαια να γίνουν κάποιες αλλαγές στον προσανατολισμό…
Ρεπορτάζ & φωτογραφίες: Θανάσης Αντωνίου

 

«Εργαζόμαστε συστηματικά από την 1η μέρα που αναλάβαμε, για να σχεδιάσουμε εκ νέου την ιδανική ‘Αττική εμπειρία’ για τον διεθνή τουρίστα, αξιοποιώντας το πολυδιάστατο τουριστικό προφίλ της Περιφέρειας.Στόχος μας είναι να προσδώσουμε στην Αττική τον τίτλο της αιώνιας Μητρόπολης του κόσμου, του σύγχρονου κοσμοπολίτικου τουριστικού προορισμού που, διατηρώντας ατόφια τα στοιχεία της αυθεντικότητας της τουριστικής εμπειρίας, προσφέρει πολλαπλές επιλογές σε ποικίλα τουριστικά κοινά 12 μήνες το χρόνο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στην εκδήλωση (αμφιθέατρο Μουσείου της Ακρόπολης), παρουσιάστηκαν σε συνεργασία με την εταιρεία Steficon, σε πρώτη προβολή τα τρία νέα τουριστικά σποτ της Περιφέρειας με τίτλους «Η ανανέωση όρκων», «Η Κουκουβάγια» και «Ο Γλάρος» σε σκηνοθεσία Θ. Παπαδουλάκη και Μ. Ντούζα, στα οποία αποτυπώνεται η φιλοσοφία και η δημιουργική προσέγγιση, πάνω στις οποίες βασίστηκε η στρατηγική για την τουριστική προβολή της Αττικής.

Το βίντεο με τίτλο «Η Ανανέωση Όρκων» σε σκηνοθεσία Θ. Παπαδουλάκη απευθύνεται σε όλα τα ηλικιακά κοινά και παρουσιάζει την Αττική ως μητροπολιτική Περιφέρεια και ως πολυδιάστατο τουριστικό προορισμό με έμφαση στις ενότητες πολιτισμός, γαστρονομία, θάλασσα, νυχτερινή ζωή, shopping και sightseeing.

Το βίντεο με τίτλο «Η Κουκουβάγια» σε σκηνοθεσία Μ. Ντούζα προωθεί και παρουσιάζει την Αττική ως μοναδικό πολιτιστικό τοπίο, αναδεικνύοντας σημαντικά τοπόσημα. Το βίντεο «Ο Γλάρος» σε σκηνοθεσία Θ. Παπαδουλάκη προωθεί τα νησιά του Αργοσαρωνικού μαζί με τα Κύθηρα και Αντικύθηρα.

 

Στόχοι για το 2020

Ο Περιφερειάρχης Αττικής εξειδίκευσε τους στόχους της στρατηγικής της Περιφέρειας, η οποία έχει στο επίκεντρό της, την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Αττικής, χωρίς όμως να γίνει ιδιαίτερα συγκεκριμένος όσο αναφορά το πως θα επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Ειδικότερα στο σχεδιασμό της Περιφέρειας εντάσσονται:

  • H προβολή όλων των σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος,σε συνεργασία με τους 66 Δήμους, βάσει Χωροταξικής Κατανομής Τουριστικού Σχεδιασμού, με στόχο την οργανωμένη γεωγραφική διάχυση των επισκεπτών της Αττικής σε όλες τις περιοχές και την ανάδειξη περιοχών που παραμένουν μέχρι σήμερα τουριστικά αναξιοποίητες.
  • Η επεξεργασία παροχής κινήτρων για προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα του τουρισμού, του πολιτισμού και του αθλητισμού
  • Ο σχεδιασμός του παράκτιου μετώπου της Αττικής και των νήσων βάσει των αρχών της αειφόρου ανάπτυξης, του γαλάζιου τουρισμού και της κυκλικής οικονομίας,και της ανάδειξης του περιβαλλοντικού  πλούτουτου Λεκανοπεδίου.
  • Η μελέτη των προοπτικών αξιοποίησης των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων του Αθήνα 2004 με στόχο τη φιλοξενία μεγάλων αθλητικών γεγονότων και αγώνων, Mega events καθώς και την Φιλοξενία διεθνών αγώνων, τένις, στίβου, ιππασίας, ιστιοπλοΐας και άλλων θαλάσσιων σπορ, που ενδυναμώνουν και περαιτέρω τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
  • Η ανάπτυξη δικτύου συγκοινωνίας με υδροπλάνα στα όρια της Περιφέρειας, δηλαδή συνδέσεις της Αττικής με τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τα Κύθηρα και Αντικύθηρα.
  • Στον πολιτισμό,η υποστήριξη δράσεων για την ανάπτυξη των πολιτιστικών διαδρομών στην Αττική και την δημιουργία δικτύων αρχαιολογικών χώρων και μουσείων παράλληλα με την πραγματοποίηση εκδηλώσεων μεγάλης κλίμακας. Ο κ. Πατούλης επισήμανε ότι θα μελετηθούν έργα προστασίας και ανάδειξης των αστικών ιστορικών κέντρων και κτιρίων της Αθήνας, του Πειραιά, της Κηφισιάς, του Λαυρίου και της Ελευσίνας και σύνδεσής τους  με διάσπαρτα μνημεία και χώρους, και με τους κυρίους ιστορικούς άξονες της Αθήνας, των Μεγάρων και της Αίγινας.
Ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης θέλει να αυξήσει το μέσο ανά τουρίστα έσοδο στην Αττική. Και τις διανυκτερεύσεις ασφαλώς…

 

Ενιαίος Οργανισμός Τουρισμού

Η σημαντικότερη ίσως ανακοίνωση της εκδήλωσης ήταν η δημιουργία ενός Ενιαίου Οργανισμού Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής, που θα προγραμματίζει και θα συντονίζει όλες τις δράσεις, με τη συμμετοχή όλων των Δήμων αλλά και εκπροσώπων των επαγγελματικών φορέων, αλλά και ότι θα δρομολογηθούν δράσεις τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και οργανωμένες εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την προώθηση της τουριστικής συνείδησης και επαγγελματισμού. Δεν προσδιορίστηκε όμως κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ολοκληρωθεί ο Οργανισμός.

Προσδιορίζοντας την στρατηγική για την αύξηση των εισπράξεων και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα για το 2020 – χωρίς επίσης να εξηγήσει το πως θα επιτευχθούν- τόνισε ότι στους στόχους είναι:

  • Αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά 5% (6.100.000 αφίξεις)
  • Αύξηση στις τουριστικές εισπράξεις κατά 10% (2,745 δισ. €)
  • Αύξηση της μέσης διάρκειας παραμονής κατά 4% *(5,7 ημέρες)
  • Αύξηση στις διανυκτερεύσεις κατά 10% (35 εκ. διανυκτερεύσεις)
  • Αύξηση στην κατά κεφαλή δαπάνη/επίσκεψη κατά 5% (450 €)
  • Έμφαση σε ειδικές μορφές τουρισμού που προσελκύουν επισκέπτες με υψηλά εισοδηματικά προφίλ (πχ Ιατρικός, Τουρισμός, Θερμαλισμός, Τουρισμός υγείας και ευεξίας, Τουρισμός Πολυτελείας κ.a)
  • Αύξηση κλινών κατά 2.000 (από 62.800 σε 64.000 ή 2%), με έμφαση σε τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία (από 31.800 σε 33.000 ή 3,7%)

You might also like