COVID-19 Effect| Αγγλία: Η εστίαση δίνει τη μάχη της

Πρώτες αντιδράσεις/κινήσεις των εστιατορικών ομίλων απέναντι στην κρίση

Σε κατάσταση σοκ έχει περιέλθει η μαζική εστίαση στη Μεγάλη Βρετανία καθώς μπαίνει πλέον στην τρίτη εβδομάδα των πρωτοφανών περιορισμών και οι επιχειρηματίες του κλάδου αναζητούν ή θέτουν σε εφαρμογή μέτρα που από τη μια συγκρατούν την ελεύθερη πτώση του τζίρου τους ή, σε όσες έχουν κλείσει τα καταστήματα τους αποσκοπούν στην ανακούφιση των εργαζομένων που χάνουν τις δουλειές τους.

 

Η βρετανική κυβέρνηση προώθησε νομοθεσία σύμφωνα με την οποία μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις – που έχουν αναστείλει πλήρως τη λειτουργία τους εξαιτίας της πανδημίας-  χρηματοδοτούνται με ποσά που κυμαίνονται από 10.000 μέχρι και πάνω από 15.000 λίρες, χρηματοδότηση που θα δοθεί με βάση τον τζίρο των επιχειρήσεων και την πραγματική αγοραστική αξία τους. Μέσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και χιλιάδες επιχειρήσεις εστίασης. Παρόλα αυτά, περίπου  3.650 επιχειρήσεις εστίασης, μπαρ, παμπ, μικρά ξενοδοχεία και μικρά καταστήματα λιανικής, βρίσκονται εκτός της ομπρέλας προστασίας, γεγονός που έχει δημιουργήσει ήδη μια μικρή ‘γκρίνια’ για τις αλγοριθμικές αστοχίες της νομοθεσίας.

Την ίδια στιγμή, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις εστίασης και οι όμιλοι με παρουσία σε όλη τη χώρα, προσπαθούν να αντιμετωπίζουν την κατάσταση, τη στιγμή μάλιστα που ορισμένες από αυτές είχαν ήδη προβλήματα πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.

Μια από τις πιο χαρακτηριστικές βρετανικές αλυσίδες μπέργκερ με εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, η Honest Burgers, ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει ένα νέο εργοδοτικό σχήμα στο οποίο θα επιτρέπεται στους εργαζομένους της που έχουν μείνει χωρίς δουλειά, καθώς όλα τα καταστήματα έκλεισαν, να αναζητήσουν αλλού δουλειά για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση.

Κλειστά και τα 37 καταστήματα της αλυσίδας Honest Burgers. Οι εργαζόμενοι μπορούν – για όσο διαρκέσει η κρίση- να δουλέψουν σε άλλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις που αυτό το διάστημα ζητάνε προσωπικό.

 

Η εταιρεία έχει κλείσει και τα 37 καταστήματά της στη χώρα, αλλά φρόντισε να συνεργαστεί με δύο σημαντικές λιανεμπορικές αλυσίδες, τις Asda και Co-op και δύο ψηφιακούς λιανέμπορους, τους Amazon και Care UK, οι οποίοι μπορούν να απασχολήσουν τους εργαζομένους της εταιρείας αυτό το διάστημα που όλες οι εταιρείες λιανεμπορίου στην Αγγλία αναζητούν έκτακτο προσωπικό. Οι εργαζόμενοι αυτοί δεν θα αξιοποιήσουν τις πρόνοιες του βρετανικού κράτους.

O εστιατορικός όμιλος The Restaurant Group, στον οποίο ανήκει η αλυσίδα Wagamama (ασιατική/ιαπωνική κουζίνα) αλλά και τα εστιατόρια Frankie & Benny’s (αμερικανο-ιταλική κουζίνα), Coast to Coast (αμερικανική κουζίνα/ μπέργκερ) και Chiquito (μεξικάνικη κουζίνα), έχει κλείσει τα καταστήματά του και ανακοίνωσε ότι τα στελέχη αποδέχτηκαν μειώσεις των μισθών τους από 20 μέχρι 40% για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, ενώ παραιτήθηκαν από τα bonus που τους αναλογούσαν για το 2019.

Ο όμιλος αντιμετώπιζε ήδη αρκετά προβλήματα στην προ κορωνοϊού εποχή και όπως είχε ανακοινωθεί σε επαγγελματικά media της Μεγάλης Βρετανίας, σκόπευε να κλείσει περίπου 90 από τα 650 καταστήματα που διαθέτει. Η πιο επίφοβη από τις αλυσίδες του ομίλου είναι η Chiquito, με δυναμικό 79 καταστημάτων στη Μεγάλη Βρετανία την οποία εξαγόρασε μόλις το 2018 έναντι 15 εκατ. λιρών.

Οι εργαζόμενοι στα εστιατόρια Frankie & Benny’s αποχαιρετούν – για την ώρα- τους πελάτες τους.

 

Στα ύψη οι εθνικές κουζίνες- και η κινεζική!

Σε άλλο μήκος κύματος, οι παραγγελίες ινδικού φαγητού στην Αγγλία στη Μεγάλη Βρετανία έχουν υπερδιπλασιαστεί  από την αρχή της πανδημίας, σύμφωνα με το Flipdish, το online σύστημα παραγγελιών για εστιατόρια και πιάτα. Ορισμένα εστιατόρια, όπως το Tuk Tuk Indian Street Food στο Εδιμβούργο, καταγράφουν αύξηση των παραγγελιών της τάξης του 1.300%. Πολύ καλά πάνε και οι άλλες εθνικές κουζίνες, καθώς οι παραγγελίες παραγγελίες κινεζικών και ταϊλανδέζικων πιάτων, αυξήθηκαν κατά 23% και  73% αντίστοιχα. Τα καταστήματα fish and chips είδαν αύξηση πωλήσεων κατά 74%, ενώ η ζήτηση πίτσας αυξήθηκε κατά 13% σε μία εβδομάδα.

Εντυπωσιακή ανάπτυξη έχει συνολικά και η αγορά του  take away (35%) στη χώρα κατά τη διάρκεια της κρίσης. Αυτό συνδέεται από ορισμένους αναλυτές της βρετανικής αγοράς με το γεγονός ότι ήδη εδώ και περίπου τρία χρόνια, αρκετά εστιατόρια στην Μεγάλη Βρετανία καταργούν οριστικά τις σάλες τους και δουλεύουν μόνο με διανομή και παραλαβή παραγγελιών στο κατάστημα. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες, η αύξηση τέτοιων καταστημάτων μόνο μέσα στο 2019 ήταν της τάξης του 270%.

Κλειστά και τα καταστήματα Coast to Coast.

You might also like