Ξεκίνησε ο “Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας”

Τι αλλάζει για ιδιοκτήτες κι εργαζόμενους στην εστίαση

Ξεκίνησε σήμερα, Πέμπτη 11 Ιουνίου, η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στην Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας και στην οδό Ηρώδου Αττικού και σταδιακά αναμένεται να αναπτυχθεί το πλήρες σχέδιο της παρούσας δημοτικής αρχής. Όπως ήταν αναμενόμενο, μερίδα των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της Αθήνας καθώς και πολίτες που διέρχονται καθημερινά, ανησυχούν για τις επιπτώσεις των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Ο Δήμος πάντως έσπευσε να ‘απαντήσεις’ στις ανησυχίες με μια εκτενή επιστολή.

 

Η επιστολή του Δήμου, μέσω ερωταπαντήσεων προσπαθεί να εξηγήσει ποια θα είναι η νέα πραγματικότητα. Ακολουθούν μερικές από τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις που αφορούν στη μαζική εστίαση.

Ακολουθούν 32 ερωτήσεις και απαντήσεις για τον Μεγάλο Περίπατο

  1. Τι σημαίνει για όσους έχουν ΙΧ αυτοκίνητο και κατεβαίνουν στην Αθήνα η έναρξη του δοκιμαστικού προγράμματος του Μεγάλου Περιπάτου;

ΔΕΝ κλείνει το κέντρο. Το κέντρο δεν θα κλείσει ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης, άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να κλείσει ούτε κατά την δοκιμαστική εφαρμογή του, ούτε κατά τη διάρκεια των έργων. Αντιθέτως, από τη δοκιμαστική εφαρμογή του, θα αρχίσει να αποδίδεται ο δημόσιος χώρος και η περίοδος αυτής της εφαρμογής αποτελεί και την πρώτη επαφή μας με το έργο. Ένα έργο ζωντανό που τίθεται σε διαβούλευση στην πράξη γιατί είναι πιλοτικό.

  1. Υπάρχουν οδοί που κλείνουν πλήρως στην κυκλοφορία;

Καμία οδός δεν είναι κλειστή καθολικά στην κυκλοφορία. Μετατρέπεται η χρήση ορισμένων οδών από τις οποίες δεν θα επιτρέπεται η διέλευση. Αντιθέτως, έχουν πρόσβαση σε αυτές όλοι εκείνοι που τις έχουν ως προορισμό για συγκεκριμένη εργασία ή την κατοικία τους.  Στόχος του έργου είναι ο περιορισμός της διαμπερούς κυκλοφορίας (κυκλοφορία χωρίς προέλευση ή/και προορισμό) στο Εμπορικό Τρίγωνο και στην Πλάκα, η οποία αναμένεται να ανακατανεμηθεί χωρίς ουσιαστική επιβάρυνση στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής. Στις παρακάτω οδούς και περιοχές προτεραιότητας πεζών και ποδηλατών θα έχουμε περιορισμούς στην  πρόσβαση των ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Η νέα μορφή της Πανεπιστημίου: λιγότερες λωρίδες κυκλοφορίας, περισσότερα μέσα μαζικής μετακίνησης, ποδηλατόδρομος.

 

Οδοί Προτεραιότητας Πεζών και Ποδηλατών

  • Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Αμαλίας έως τη Λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 700μ.
  • Οδός Ηρώδου Αττικού στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 630μ.
  • Οδός Αθηνάς στο σύνολό της από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ.
  • Οδός Ερμού στο τμήμα από την Οδό Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, συνολικού μήκους 540μ.
  • Οδός Μητροπόλεως στο σύνολό της από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου συνολικού μήκους 600μ.
  • Οδός Αιόλου στο τμήμα από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Ερμού συνολικού μήκους 40μ.
  • Οδός Ρήγα Φεραίου στο σύνολό της από τη οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150μ.
Θα δυσκολέψει ή θα διευκολυνθεί η δραστηριότητα του delivery στο κέντρο της Αθήνας. Ο Δήμος θεωρεί οτι παρά το όριο των 20 χλμ. στην κίνηση, οι άδειοι δρόμοι θα κάνουν πιο εύκολη τη διανομή. Οψόμεθα…

 

Περιοχές Προτεραιότητας Πεζών και Ποδηλατών

  • Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς – Πλατεία Ομονοίας – Σταδίου – Πλατεία Συντάγματος – Μητροπόλεως.

Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων επιτρέπεται στις οδούς: Πεσμαζόγλου – Σοφοκλέους – Ευριπίδου – Αγ.Θεοδώρων – Δραγατσανίου – Παπαρρηγοπούλου – Π.Π.Γερμανού – Αριστείδου – Χρήστου Λαδά – Πλατεία Καρύτση (μεταξύ Χρ. Λαδά και Παρνασσού) – Παρνασσού – Καρ.Σερβίας (από πλ. Συντάγματος έως Βουλής) – Βουλής (από Καρ.Σερβίας έως Κολοκοτρώνη) – Κολοκοτρώνη (από Βουλής έως Σταδίου)

  • Περιοχή της Πλάκας που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αγίων Ασωμάτων – Αποστόλου Παύλου – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας – Φιλελλήνων.

Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων επιτρέπεται στις οδούς: Ξενοφώντος – Νίκης (μεταξύ Φιλελλήνων και Απόλλωνος) – Απόλλωνος (από Νίκης έως Σκούφου) – Σκούφου – Ναυάρχου Νικοδήμου (από Σκούφου έως Φιλελλήνων).

  1. Ποιες κατηγορίες οχημάτων μπορούν να κινούνται στις οδούς και περιοχές που εφαρμόζονται περιορισμοί για τα ΙΧ οχήματα;
  • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • Οχήματα μονίμων κατοίκων
  • Οχήματα ατόμων με Αναπηρίες
  • Ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς
  • Οχήματα από και προς τους χώρους στάθμευσης
  • Οχήματα εξυπηρέτησης Ξενοδοχείων
  • Ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών
  • Οχήματα τροφοδοσίας και αποστολών Εμπορικών Καταστημάτων
  • Οχήματα ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης
  • Πελάτες Εμπορικών Καταστημάτων με βαριά προϊόντα
  • Οχήματα Έκτακτης Ανάγκης
  • Οχήματα Δημόσιων Υπηρεσιών και Τραπεζών
  • Οχήματα εξυπηρέτησης Δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας για τις ανάγκες της συγκεκριμένης περιοχής που κινούνται

Με λίγα λόγια, όπως είναι αντιληπτό, ακόμη και σε εκείνες τις οδούς που περιορίζεται η κυκλοφορία των ΙΧ, δεν υπάρχει πολίτης που να μην μπορεί να εξυπηρετηθεί.

 

ΚΕΝΤΡΟ: ΝΕΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΣΤΙΑΣΗΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Τι θα γίνει με τους εργαζομένους σε καταστήματα και επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός του ιστορικού τρίγωνου και των άλλων περιοχών όπου θα υπάρχουν περιορισμοί. Που θα βάζουν τα αυτοκίνητα τους;

Δεν επέρχεται καμία αλλαγή. Τόσο πριν όσο και μετά τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις,  η στάθμευση εντός του Εμπορικού Τριγώνου, επιτρέπεται μόνο για κατοίκους και για τους επισκέπτες με μέγιστη διάρκεια παραμονής τις τρεις ώρες. Οι εργαζόμενοι εξακολουθούν όπως ισχύει και σήμερα να μπορούν να φτάνουν στη δουλειά τους αξιοποιώντας το πυκνό δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της περιοχής καθώς και να σταθμεύουν σε χώρους στάθμευσης εκτός οδού.

Πως θα εξυπηρετούνται η τροφοδοσία και οι αποστολές εμπορευμάτων των εμπορικών καταστημάτων των περιοχών αυτών.

Τα οχήματα τροφοδοσίας και αποστολών των εμπορικών καταστημάτων των περιοχών αυτών μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα, όπως και σήμερα, με βάση τα ισχύοντα ωράρια εξυπηρέτησης. Για τον έλεγχο των οχημάτων αυτών προβλέπονται ειδικές απλές διαδικασίες.

Μήπως οι νέοι πεζόδρομοι καταληφθούν από τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων;

Με βάση το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που ετοιμάζεται, δεν αλλάζει τίποτε στις χρήσεις γης από ότι ισχύει σήμερα. Αντιθέτως, από τον δημόσιο χώρο που απελευθερώνεται, διευκολύνεται η μετακίνηση των πεζών. Ο Δήμος Αθηναίων με διαρκείς ελέγχους θα διασφαλίσει απόλυτα τη σωστή τήρηση των κανόνων που ισχύουν για τα τραπεζοκαθίσματα.

Τι θα γίνει με τις μοτοσυκλέτες και ιδιαίτερα εκείνες των ταχυμεταφορών και των διανομών καταστημάτων εστίασης;

Οι ΙΧ μοτοσυκλέτες δεν θα μπορούν να εισέρχονται στις εν λόγω περιοχές εάν δεν ανήκουν σε κάποια από τις κατηγορίες. Οι μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα των ταχυμεταφορών και των διανομών καταστημάτων εστίασης μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά, θα πρέπει όμως να σέβονται το νέο όριο ταχύτητας των 20χμ/ώρα, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν ταυτόχρονα με ασφάλεια και άνεση οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Οι εταιρείες ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης ενθαρρύνονται να αντικαταστήσουν τις μοτοσυκλέτες που θα κινούνται στις εν λόγω περιοχές με ποδήλατα συμβατικά ή ηλεκτρικά ή ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

You might also like