«Έχει έρθει η εποχή να αλλάξει η Αθήνα»

Η αρχιτεκτόνισσα Κωνσταντίνα Μπάστα φτιάχνει υπέροχα καταστήματα

Επικεφαλής μιας καθετοποιημένης εταιρείας που παρέχει ευρύ φάσμα αρχιτεκτονικών και κατασκευαστικών υπηρεσιών στην αγορά της εστίασης (κι όχι μόνο), η Κωνσταντίνα Μπάστα ήξερε από …πάντα ότι θα γίνει αρχιτεκτόνισσα, δεν φανταζόταν όμως ότι η καριέρα της θα ξεκινούσε από τη Θεσσαλονίκη της τέχνης και της μαζικής εστίασης και θα συνεχιζόταν, με πολλαπλάσια ένταση στην Αθήνα των πολλών ευκαιριών, του έντονου ανταγωνισμού και των υψηλών απαιτήσεων. Σήμερα συμπληρώνει 20 χρόνια στην πρώτη (αρχιτεκτονική) γραμμή πυρός.
Συνέντευξη: Θανάσης Αντωνίου. Φωτογραφίες: Θ.Α. & Basta Team

 

Διαβαίνοντας την ογκώδη μεταλλική πόρτα της εταιρείας Basta Team, λίγο κάτω από την Κωνσταντινουπόλεως, στον Κεραμικό, η πρώτη εντύπωση που νιώθει κανείς είναι ότι μπαίνει σε κάποιο από τα νέα θέατρα που έχουν κατακλύσει τελευταία την Αθήνα, αυτά με την industrial αισθητική, τους ανισόπεδους χώρους και τις εντυπωσιακές εικαστικές παρεμβάσεις στους γυμνούς τοίχους.

Περνάμε την πόρτα ενός αρχιτεκτονικού γραφείου το οποίο παρέχει πληθώρα υπηρεσιών σε πελάτες από τους κλάδους της αρτοποιίας και της ζαχαροπλαστικής, της μαζικής εστίασης, των ξενοδοχείων, του catering, των χώρων φιλοξενίας εκδηλώσεων αλλά και της μεταποίησης τροφίμων. Μας υποδέχεται η Κωνσταντίνα Μπάστα, η αρχιτεκτόνισσα που διευθύνει την Basta Team.

Έχει σπουδάσει στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου και είχε την πρώτη επαφή της με την καλλιτεχνική δημιουργία στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας. Μάλιστα, έργα της από εκείνη την καλλιτεχνική περίοδο της νιότης εκτίθενται στους χώρους του γραφείου, υπενθυμίζοντας το ‘ένδοξο’ καλλιτεχνικό παρελθόν της στο οποίο η Κ. Μπάστα ελπίζει, όπως μας εκμυστηρεύτηκε, πως κάποια στιγμή θα επιστρέψει.

Απέναντί μας έχουμε μια γυναίκα- επιχειρηματία η οποία ισορροπεί ανάμεσα στην τέχνη και την τεχνική, ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και την κατασκευή, ανάμεσα στη δημιουργία και τη λειτουργικότητα, ανάμεσα στις επιθυμίες των πελατών της και τους περιορισμούς των οικοδομών, των υλικών και των νόμων. Εδώ και 20 χρόνια βρίσκεται στο τιμόνι της Basta Team, αφού πρώτα διέγραψε μια μικρή αλλά πολύ ενδιαφέρουσα πορεία ως στέλεχος επιχειρήσεων και δίνει πνοή στα επαγγελματικά όνειρα των πελατών της.

Ταυτόχρονα δίνει χρώμα στην πόλη και προωθεί την υπόθεση εστίαση με ένα υπέροχο, απολύτως δικό της τρόπο. Μάλιστα αυτό το διάστημα βρίσκεται σε συζητήσεις με το Δήμο Αθηναίων και ιδιωτικές επιχειρήσεις για την υλοποίηση ενός προγράμματος καλλωπισμού της Αθήνας. Ας την ακούσουμε.

Το ιστορικό οβελιστήριο ‘Λειβαδιά’ στο κέντρο της Αθήνας. Φωτογραφία: Basta Team.

 

Θεσσαλονίκη: μεγάλο ‘σχολείο’

«Είμαι αρχιτεκτόνισσα, δεν ήθελα να κάνω κάτι άλλο στη ζωή μου, ήταν ένα όνειρο που είχα από μικρή. Ο πατέρας μου είχε κατάστημα με ρούχα κι η μητέρα μου ήταν μια από τις καλύτερες μοδίστρες της εποχής της, ίσως γι’ αυτό η δουλειά μου είχε κι έχει πάντα αναφορά στο χώρο του ρούχου. Αγαπούσα τη ζωγραφική, τη γλυπτική και τη διακόσμηση, αλλά επέλεξα την αρχιτεκτονική. Σπούδασα στη Θεσσαλονίκη, μια ‘καλλιτεχνική’ πόλη όπου παράλληλα με τις σπουδές μου δραστηριοποιήθηκα στο χώρο της έκδοσης βιβλίων, εργάστηκα σε περιοδικά της πόλης, μπλέχτηκα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, συμμετείχα με έργο μου στη Biennale και βραβεύτηκα, ενώ έχω κάνει σκηνικά και κοστούμια για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Μετά τις σπουδές εργάστηκα στη Θεσσαλονίκη σε αρχιτεκτονικό γραφείο που αναλάμβανε δημόσια έργα όπου βίωσα τη διαδικασία της πίεσης για την υλοποίηση και παράδοση έργων μέσα σε προθεσμίες. Το 1993 εργάστηκα για το κορυφαίο γραφείο διακόσμησης του Μίμη Τσίτσου με τον οποίο φτιάξαμε πολλά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ορισμένα από αυτά στα Λαδάδικα.

Τελείωσα την Αρχιτεκτονική σε μια εποχή που οι αρχιτέκτονες ήταν λίγοι και σχετικά ισχυροί. Πέρασε μια περίοδος όμως κατά την οποία στην οικοδομή κυριαρχούσαν οι εργολάβοι. Κάποιοι από αυτούς ήταν άνθρωποι ανεπάγγελτοι που απλώς είχαν χρήματα και οι οποίοι συνεργάζονταν μόνο με πολιτικούς μηχανικούς. Η αρχιτεκτονική, δυστυχώς, παραγκωνίστηκε, με αποτέλεσμα να ανεγερθούν πολλά άσχημα κτίρια, βλάπτοντας την εικόνα της Αθήνας κι άλλων πόλεων, που εξελίχθησαν ως κακέκτυπά της. Η απουσία των αρχιτεκτόνων –επιστημόνων που γνωρίζουν ιστορία, τέχνη κ.λπ. κι έχουν διαφορετική κουλτούρα , ήταν όπως αποδείχθηκε σημαντική…».

H πιτσαρία και τζελατέρια ‘Solo Italiano’ στην Αγία Παρασκευή. Φωτογραφία: Basta Team.

 

Αθήνα: ‘μάχιμη’ πόλη

«Επέστρεψα στην Αθήνα το Δεκέμβρη του 1993 και στις αρχές του Ιανουαρίου του 1994 έπιασα δουλειά στην εταιρεία επαγγελματικού εξοπλισμού Δ. Αντωνόπουλος ΑΒΕΕ, μια από τις πρωτοπόρες και πιο δυνατές επιχειρήσεις του χώρου. Εργάστηκα εκεί μέχρι το 1999 και είχα την ευκαιρία να διαφοροποιήσω σε κάποιο βαθμό την αισθητική των έργων που υλοποιούσε η εταιρεία, καθώς είχα άλλη νοοτροπία αλλά και το know hοw της Θεσσαλονίκης. Εκείνη την εποχή οι επαγγελματίες του χώρου όπως οι αρτοποιοί και οι ζαχαροπλάστες, ήταν άνθρωποι που δούλευαν πολλές ώρες στο εργαστήριο, δεν είχαν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν, δεν είχαν εικόνες και προσλαμβάνουσες. Προφανώς, δεν υπάρχει καμία σχέση με τα σημερινά νέα παιδιά που δραστηριοποιούνται στην αρτοποιία- ζαχαροπλαστική- εστίαση.

Την περίοδο 1995-96, η έναρξη λειτουργίας των πρώτων αλυσίδων στο χώρο της εστίασης, όπως ήταν το Απολλώνιο άλλαξαν εντελώς την αισθητική των καταστημάτων και σε συνδυασμό με την είσοδο νέων ανθρώπων από τη δεύτερη γενιά στις επιχειρήσεις, κατάφερε να αλλάξει η εικόνα του κλάδου συνολικά. Μέσα από τη συγκεκριμένη εργασία, μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστώ με αυτές τις νεότερες γενιές. Εκείνη την περίοδο -ως καλή μαθήτρια – διδάχτηκα τι σημαίνει βιτρίνα, ψυγείο, και τι κατάψυξη. Τι σημαίνει ασφάλεια, κατάλληλη επιλογή υλικών, λειτουργικότητα».

Το ‘Τζίτζικας & Μέρμηγκας’ στην Μητροπόλεως. Η Basta Team ανέλαβε την ανακαίνισή του. Φωτογραφία: Basta Team.

 

Basta Team: πριν 20 χρόνια

«Το 2000, αισθάνθηκα ότι είχε έρθει η ώρα και πήρα μια μεγάλη απόφαση, να κάνω κάτι δικό μου, ιδρύοντας την εταιρεία Basta Team, ξεκινώντας με κάτι που γνώριζα πολύ καλά, με το σχεδιασμό- διακόσμηση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Διανύοντας μια μακρόχρονη διαδρομή, φτάσαμε σήμερα, να απευθυνόμαστε τόσο στον τελικό πελάτη, που θέλει να δραστηριοποιηθεί ατομικά στο χώρο της εστίασης, όσο και σε κατασκευαστικές ή εταιρείες επαγγελματικού εξοπλισμού, οι οποίες αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος αλλά δεν έχουν οργανωμένο σχεδιαστικό τμήμα για να μπορέσουν να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους.

Αυτή τη στιγμή, είμαστε σε θέση να μελετήσουμε και να στήσουμε σωστά κάθε είδους παρασκευαστήριο, καθώς συνεργαστήκαμε και συνεργαζόμαστε με κορυφαίους σεφ οι οποίοι μας μετάδωσαν τις γνώσεις τους. Παράλληλα, ως εταιρεία έχουμε επεκτείνει τις δραστηριότητές μας στην αδειοδότηση κάθε είδους καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος  όπως εργοστάσια κι εργαστήρια τροφίμων, εργαστήρια catering και ζαχαροπλαστικής,  αρτοποιεία κ.ά.  Έχουμε τη δυνατότητα να αδειοδοτήσουμε κάθε είδους επιχείρηση, εφόσον είμαστε πιστοποιημένη εταιρεία κατά ISO για άδεια λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Απασχολούμε οκτώ μόνιμους εργαζομένους, διαφόρων ειδικοτήτων, πολικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, διακοσμητές, καθώς και τεχνολόγος τροφίμων, ο οποίος χειρίζεται και συντάσσει τις μελέτες του HACCP, ενώ συστεγαζόμαστε με μηχανολόγο, τοπογράφο και ηλεκτρολόγο μηχανικό. Τα τελευταία χρόνια διαθέτουμε τη δυνατότητα να παρουσιάζουμε στον πελάτη ολοκληρωμένο concept. Υλοποιούμε- μορφοποιούμε τις ιδέες των πελατών μας και τα σχέδια τους. Δημιουργούμε brands, παρέχουμε πλήρη γραφιστική υποστήριξη και παρακολουθούμε με ολοκληρωμένο τρόπο τα social media των πελατών μας».

Το εσωτερικό στο εστιατόριο ‘Τζίτζικας & Μέρμηγκας’ στην Μητροπόλεως. Φωτογραφία: Basta Team.

 

Βόλτα στην Αθήνα

«Θεωρώ ότι έχει φθάσει η στιγμή να αλλάξει η Αθήνα· είναι πλέον μονόδρομος αυτό. Ορισμένες περιοχές της υποβαθμίστηκαν, προφανώς για κάποιους λόγους φθήνυναν τα τελευταία χρόνια και τώρα έφθασε η ώρα της ανάπτυξης. Επιτέλους, η Αθήνα θα γίνει μια εξαιρετική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Οι τάσεις της εξέλιξής της, έχουν ξεκινήσει να διαφαίνονται και τα πρώτα δείγματα βρίσκονται στην αναβάθμιση της εικόνας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, πολλά από τα οποία παίρνουν τη θέση των  παλαιών εμπορικών καταστημάτων του ιστορικού κέντρου. Παράλληλα, διαμορφώνονται όμορφες κατοικίες, lofts, μοντέρνες και λειτουργικά αυτόνομες πολυκατοικίες, ανακαινίσεις διατηρητέων κτιρίων.  Η αισθητική έχει αλλάξει, ο κόσμος έχει ωριμάσει και οραματίζεται την πόλη του με διαφορετικό τρόπο.

Υπάρχουν όμως και πολλά προβλήματα- ειδικά στο κέντρο της Αθήνας. Προβλήματα με τις άδειες λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που δημιουργούνται, κυρίως, από την γραφειοκρατική διαδικασία που απαιτείται να ακολουθηθεί . Μεγάλες είναι οι καθυστερήσεις από τις διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και κυρίως από τις διαδικασίες για την έγκριση των Αρχαιολογιών. Δυστυχώς, η γραφειοκρατία δεν έχει περιοριστεί ειδικά στα κτίρια που ανήκουν στο -εξαιρετικό κατά τα άλλα- ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Το αποτέλεσμα είναι πως η κατάσταση αυτή ‘κουράζει’ τους επιχειρηματίες και είτε τους οδηγεί να εγκαταλείψουν είτε να λειτουργήσουν χωρίς άδεια.

Ο τουρισμός είναι πλέον συνεχόμενος καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και το AirBnB έχει αλλάξει την αγορά. Ήδη παρατηρούμε αλλαγές στις περιοχές της Αθήνας: ξεκίνησε η περιοχή Ψυρρή και στη συνέχεια υποχώρησε για να ξανανέβει τώρα πάλι· το Γκάζι άνθησε γρήγορα και σήμερα υποχωρεί κάπως – χρειάζεται να έρθουν νέοι επιχειρηματίες και να επενδύσουν σε διαφορετικά concept όπως π.χ. οι εθνικές κουζίνες. Η εκτίμησή μου είναι, πως οι διεθνείς κουζίνες, θα αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο το επόμενο διάστημα.

Το Κουκάκι έχει αναβαθμιστεί πολύ, έχει χαρακτηριστεί μια από τις πιο όμορφες γειτονιές του κόσμου αλλά νομίζω πως είναι κάπως υπερεκτιμημένο· είναι πάντως ιδιαίτερα ‘in’ αυτή την εποχή. Τελευταία, αρχίζει να κερδίζει έδαφος και η Νέα Σμύρνη. Η περιοχή της Κυψέλης αναβαθμίστηκε, κυρίως, λόγω του AirBnB και των μεσιτών, καθώς επίσης και το Παγκράτι. Η περιοχή του Μπουρναζίου στο Περιστέρι, μεσουρανούσε πριν κάποια χρόνια, ακολούθησε μια μεγάλη κάμψη και σήμερα πλέον διαθέτει κάποια από τα πιο σπουδαία εστιατόρια gourmet που δουλεύουν εξαιρετικά καλά, μαζεύοντας κόσμο από εντελώς διαφορετικές περιοχές ».

Ο ‘Χαβέλας’ στην περιοχή του Περιστερίου, με το διάσημο πεϊνιρλί του. Φωτογραφία: Basta Team.

 

Φεστιβάλ & food court: η νέα Αθήνα

«Μας έχει δοθεί η ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην αδειοδότηση και οργάνωση των περισσοτέρων μεγάλων ελληνικών φεστιβάλ γαστρονομίας στην Αθήνα, μεταξύ αυτών και εκείνα που οργανώνονται στο Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο τέρμα της Ερμού. Θεωρώ πολύ σημαντικές για την πόλη της Αθήνας καθώς και την υπόθεση της γαστρονομίας τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Για ακόμα μια φορά όμως, ορισμένα πράγματα δεν γίνονται σωστά και σε αυτό η ευθύνη της πολιτείας είναι μεγάλη. Για παράδειγμα, ο χώρος του Αμαξοστασίου βρίσκεται υπό ρυμοτόμηση, αλλά ο Δήμος δεν έχει τους πόρους για να καταφέρει να το απαλλοτριώσει, με αποτέλεσμα το κτίριο να μην είναι νόμιμο.

Θα έπρεπε να εκδοθεί ένα ΦΕΚ ή να υπογραφεί μια υπουργική απόφαση προκειμένου να μπορούν να υλοποιούνται εκδηλώσεις εκεί. Το σημείο είναι εξαιρετικό, δεν μπορούμε όμως να κάνουμε στο χώρο αυτό όσα θέλουμε, να παρέμβουμε για παράδειγμα διαμορφώνοντάς τον κατάλληλα για τη φιλοξενία γαστρονομικών φεστιβάλ κ.ά. Δίνουμε ένα πολύ μεγάλο αγώνα, για να μην σταματήσουν αυτές οι εκδηλώσεις.

Όταν ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα εμπορικά κέντρα, υπήρχε η εντύπωση ότι δεν θα δουλέψουν εξαιτίας του ότι ο Έλληνας λόγω νοοτροπίας και καιρού, δεν θα ήθελε να ‘κλειστεί’ σε ένα τέτοιο χώρο. Η άποψη αυτή δεν επιβεβαιώθηκε. Τα εμπορικά κέντρα μπήκαν στην κουλτούρα μας και σε αυτό βοήθησαν και οι νέοι που είχαν ταξιδέψει και τα είχαν γνωρίσει στο εξωτερικό. Το ίδιο θα συμβεί και με τα food court που αναμένουμε στην Αθήνα. Αν στηθούν σωστά, θα θυμίζουν, ως ένα βαθμό τη ‘λαϊκή αγορά’ που ο Έλληνας αγαπάει. Αν βέβαια γίνουν με μια άλλη φιλοσοφία και δεν είναι απλές αντιγραφές από το εξωτερικό. Ο κόσμος ψάχνεται για καινούργια πράγματα».

Πελάτες και ρίσκο

«Ο χώρος δεν είναι ούτε η μόνη ούτε η σημαντικότερη επιλογή για την επιτυχία ενός καταστήματος, διότι γνωρίζω περιπτώσεις όπου στο ίδιο σημείο ένας επιχειρηματίας με το κατάστημά του δεν πέτυχε κι ένας άλλος το απογείωσε. Την περίοδο της κρίσης πολλοί άνεργοι με αποζημιώσεις αλλά και γονείς που ήθελαν να ‘αφήσουν’ κάτι στα παιδιά τους, προσπάθησαν να δημιουργήσουν καταστήματα. Σε κάποιες περιπτώσεις ήταν κινήσεις ‘απελπισίας’ που κατέστρεψαν περιουσίες. Κάποια περίοδο όλοι άνοιγαν καταστήματα frozen yogurt. Σας πληροφορώ ότι έχω εκδώσει άδειες για περίπου 50 καταστήματα frozen yogurt κι από αυτά σήμερα λειτουργούν μόνο τρία.

Η εστίαση δεν είναι απλή υπόθεση και για να πετύχει κάποιος πρέπει να βρίσκεται από μικρός στο χώρο, να δουλεύει πολύ, να έχει γνώσεις και να παρουσιάζει κάτι διαφορετικό μέσα σε μια αγορά που πολλοί επαναλαμβάνουν τα ίδια concept.Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν ένας που πωλούσε μέχρι χθες π.χ. διακοσμητικά κι εποχικά είδη να ασχοληθεί ξαφνικά με το φρέσκο τρόφιμο και το μαγειρεμένο φαγητό. Δεν είναι δυνατόν να περιμένει να πετύχει κάποιος προσφέροντας άλλο έναν ίδιο καφέ ή άλλο ένα ίδιο σάντουιτς».

Το Pita Yeero Greek Mediterranean Grill, κατάστημα ελληνικής ιδιοκτησίας στη Νέα Υόρκη. Φωτογραφία: Basta Team.

 

Αδειοδότηση: δύσκολη εξίσωση

«Όποιος ξεκινά σήμερα να επενδύσει στη λειτουργία καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος χωρίς να στηρίζεται στην εμπειρία ειδικών, είναι σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Ο επενδυτής πρέπει να έχει τα στοιχεία του καταστήματος, να γνωρίζει την οικοδομική άδεια και θα πρέπει να γνωρίζει τις όποιες αυθαιρεσίες του καταστήματος τις οποίες θα κληθεί να αντιμετωπίσει – δεν έχω συναντήσει κατάστημα χωρίς κάποια αυθαιρεσία. Θα πρέπει να γνωρίζει την ‘επικινδυνότητα της περιοχής’ γιατί σε ορισμένες δεν επιτρέπεται η λειτουργία καταστημάτων, χρειάζεται έλεγχος στο ακίνητο όσο αφορά τη νομιμότητα του και τις τυχόν αυθαιρεσίες, ενώ θα πρέπει να γνωρίζει αν  χρειάζεται αλλαγή της οικοδομικής άδειας, μια κοστοβόρα και χρονοβόρα διαδικασία. Στη συνέχεια, ο σχεδιασμός είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί και γνώσεις νομοθεσίας όσο αφορά τη λειτουργικότητά του (χώρος αποδυτηρίων, παραλαβή πρώτων υλών, αποθηκευτικοί χώροι, παρασκευαστήρια, αποθήκες ετοίμων κ.λπ.).

Ως γραφείο, έχουμε την εμπειρία και τη γνώση για να καθοδηγήσουμε τον πελάτη, ώστε να υλοποιήσει ασφαλώς αυτό που επιθυμεί να υλοποιήσει. Δεν μας αρέσει να επαναλαμβανόμαστε και να δίνουμε προκάτ λύσεις στους πελάτες μας , για να κερδίσουμε χρόνο και να μειώσουμε κόστη. Ο συνδυασμός της εικόνας του καταστήματος με το προφίλ του πελάτη είναι αυτός που δημιουργεί το τελικό σωστό αποτέλεσμα».

Basta Team: Συνεργασίες

Η Κωνσταντίνα Μπάστα έχει συνεργαστεί με κορυφαίες κι εμβληματικές επιχειρήσεις εστίασης όπως το ιστορικό οβελιστήριο ‘Λειβαδιά’ στο κέντρο της Αθήνας και η αλυσίδα ψητοπωλείων ‘Σάββας’. Από τις τελευταίες συνεργασίες της ξεχωρίζουν το ‘Σουσαμάκι Κουλουροποιείον’ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και η πιτσαρία ‘Solo Italiano’ στην Αγία Παρασκευή, καθώς και ο ‘Χαβέλας’ στην περιοχή του Περιστερίου. Ως μελετητική- κατασκευαστική εταιρεία ανέβαλε την πιο πρόσφατη ανακαίνιση στο εστιατόριο ‘Τζίτζικας & Μέρμηγκας’ στην Μητροπόλεως. Στο Παγκράτι σχεδίασε το OK Bread και αδειοδότησε το Skyfall Bar ένα bar- restaurant με εκπληκτική ταράτσα. Στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, στο ύψος του Μετρό, θα κατασκευάσει δύο μεταλλικά κτίρια που το ένα θα λειτουργεί ως βιοκλιματική αίθουσα και το δεύτερο ως πρατήριο άρτου με παρεμφερείς χρήσεις.


Κεντρική φωτογραφία: Η Κωνσταντίνα Μπάστα, στο μικρό αίθριο χώρο του αρχιτεκτονικού  γραφείου της, στον Κεραμεικό.

You might also like