Ο Θέμης Αμβροσιάδης για την αγορά του κοτόπουλου
Ο νεώτερος εκπρόσωπος της Αμβροσιάδης Κοτόπουλα Εξοχής μιλάει στο Grill
Ο Θέμης Αμβροσιάδης, νεώτερος εκπρόσωπος της Αμβροσιάδης Κοτόπουλα Εξοχής, μιας ιστορικής και εμβληματικής για τη βόρεια Ελλάδα πτηνοτροφίας, εξηγεί στο Grill τις επιπτώσεις της πανδημίας της αγορά του κοτόπουλου και παρουσιάζει τις κινήσεις της εταιρείας στην μετά κορωνοϊό εποχή.
Με τζίρο ο οποίος για το 2019 έφτασε τα 93 εκατ. ευρώ, αυξημένος μάλιστα κατά 15% σε σχέση με το 2018, και με ευρύ πελατολόγιο τόσο στη λιανική όσο και στην επαγγελματική αγορά, η Αμβροσιάδης Κοτόπουλα Εξοχής, αποτελεί μια από τις κορυφαίες βιομηχανίες τροφίμων με ισχυρό ‘αποτύπωμα’ στην ελληνική πτηνοτροφία.
Grill | Πως κινήθηκε συνολικά στην Ελλάδα το κοτόπουλο το διάστημα Μάρτιος- Ιούνιος 2020;
Θέμης Αμβροσιάδης | Στις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου υπήρχε απότομη αύξηση στις πωλήσεις που προήλθε από την ανάγκη για τη γρήγορη αποθεματοποίηση των προϊόντων από τους καταναλωτές λόγω των επερχόμενων μέτρων για την απαγόρευση της κυκλοφορίας καθώς και την αβεβαιότητα εξέλιξης αυτών γενικά. Στις επόμενες εβδομάδες και για ολόκληρο τον Απρίλιο και τον Μάιο ακολούθησε μια απότομη πτώση των πωλήσεων της τάξης του 20% λόγω της προαναφερόμενης εμπορευματοποίησης και των απαγορεύσεων της κυκλοφορίας, καθώς και το lockdown των καταστημάτων εστίασης και του κλάδου της HORECA. Επίσης, πιέσεις στον κλάδο άσκησε η αποθεματοποίηση / πλεονάσματα άλλων χωρών που διέθεταν στη χώρα μας εισαγόμενα προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές.
Πως τα πήγε η δική σας εταιρεία μέσα στη συγκυρία;
Η εταιρεία μας κατάφερε να μετριάσει τις συνέπειες χάρη στην τεχνογνωσία που διαθέτει, της καλής καθετοποίησης και της γρήγορης προσαρμοστικότητας στους χειρισμούς των συγκυριών στην αγορά. Η εταιρεία έχει τη δυνατότητα τοποθέτησης ενός εκατ. πουλιών σε ιδιόκτητες μονάδες.
Ti περιμένετε για την Αμβροσιάδης το 2020;
Στην αρχή της χρονιάς πριν από την πανδημία του κορωνοϊού αναμενόταν αύξηση του τζίρου κατά 30% και στο τέλος της χρονιάς η αύξηση του τζίρου αναμένεται να κλείσει με θετικό πρόσημο αγγίζοντας τα προσδόκιμα.
Πως θα κινηθείτε εμπορικά στο εξής και μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού;
Οι πωλήσεις αναμένονται μειωμένες σε σχέση με άλλες χρονιές λόγω μείωσης του τουρισμού, τον οποίο προσδοκούμε να βελτιωθεί λόγω της μεγάλης δυσκολίας που δημιουργούν τα αποθέματα που ήδη υπάρχουν.
Πρόσφατα συμμετείχατε σε σύσκεψη, ως μέλος της Διεπαγγελματικής, με τον υπουργό Μ. Βορίδη. Τι αιτήματα θέσατε και ποια αίσθηση αποκομίσατε από τη συνάντηση;
Αιτήματα των εκπροσώπων του κλάδου ήταν η απορρόφηση του κόστους αποθεματοποίησης καθώς και η μείωση τελών και εισφορών. Ο υπουργός κατανόησε τα προβλήματα και εξέφρασε την πρόθεσή του για την παροχή βοήθειας στον κλάδο μέσω της χρηματικής βοήθειας όσον αφορά στο κόστος της αποθεματοποίησης προϊόντων και της υποστήριξης των συνεργαζόμενων πτηνοτρόφων με επιδότηση.
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ
Τι περιμένουμε, από προϊοντικής πλευράς, από την εταιρεία για το προσεχές διάστημα;
Εισάγονται οι ακόλουθοι καινούριοι κωδικοί προϊόντων: ‘Χρυσό Κοτόπουλο‘ από τις ιδιόκτητες φάρμες μας στον Όλυμπο. Η διατροφή του περιλαμβάνει γλυκάνισο, ρίγανη, σκόρδο, μείγμα αιθέριων ελαίων όπως κανέλα και θυμάρι, και λιναρόσπορο. Έχει χαρακτηριστικά κίτρινο ‘χρυσό’ χρώμα και είναι προϊόν πιο αργής εκτροφής σε σχέση με την παραδοσιακή τεχνική του κλάδου. Προψημένα προϊόντα όπως γύρος, σνίτσελ, κοτομπουκιές και Gordon bleu. Επίσης αλλαντικά όπως λουκάνικο Φρανκφούρτης, λουκάνικο χωριάτικο, σαλάμι καπνιστό, φέτες κοτόπουλο καπνιστές.