Πιάτσα Καλαμάκι: Επένδυση στην ‘καρδιά’ της Κυψέλης

Συνομιλούμε με τον επιχειρηματία Γιάννη Σάββα που αναπτύσσει την αλυσίδα

Το τρίτο κατάστημα της αλυσίδας Πιάτσα Καλαμάκι, σήμα το οποίο αναπτύσσει με πολύ φροντίδα και προσοχή ο επιχειρηματίας Γιάννης Σάββας, ξεκίνησε τη λειτουργία του στις αρχές Ιουλίου στη Φωκίωνος Νέγρη. Είναι ένα ευρύχωρο, ανοιχτόκαρδο  ψητοπωλείο, που μαγνήτισε αμέσως τα βλέμματα των κατοίκων της Κυψέλης. Μέσα στο γκριζωπό τοπίο της μετά κορωνοϊό εποχή είναι κάτι παραπάνω από ακτίνα φωτός.
Συνέντευξη: Θανάσης Αντωνίου. Φωτογραφίες: Πιάτσα Καλαμάκι

 

Αν και σπούδασε στο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Ναυπηγών, ο Γιάννης Σάββας δεν ακολούθησε το επάγγελμα του μηχανικού. Αξιοποίησε μόνο την πανεπιστημιακή παιδεία που έλαβε, τον αναλυτικό τρόπο σκέψης και την εξοικείωσή του με τα μυστικά των κατασκευών.  Μετά από μια μακρά πορεία στο χώρο του εμπορίου, κάποια στιγμή αποφάσισε να μπει στην εστίαση, δημιουργώντας το κατάστημα Κρέπες Κηφισιάς στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Εδώ και μερικά χρόνια δραστηριοποιείται με το σήμα Πιάτσα Καλαμάκι και έχει ήδη τρία καταστήματα στη Νέα Σμύρνη, το Χαλάνδρι και την Κυψέλη. Σε αυτόν, το νεώτερο κρίκο της αλυσίδας βρέθηκε το Grill, τις πρώτες μέρες της λειτουργίας του, στις αρχές Ιουλίου και συνομίλησε με τον Γιάννη Σάββα.

Πιάτσα Καλαμάκι στη Φωκίωνος Νέγρη: ένα από τα ωραιότερα ψητοπωλεία του κέντρου της Αθήνας.

 

Grill | Κύριε Σάββα, πείτε μας δύο λόγια σχετικά με το νέο κατάστημά σας στη Φωκίωνος Νέγρη.

Γιάννης Σάββας | Το συνολικό κόστος της επένδυσης ήταν σημαντικά υψηλότερο από το αναμενόμενο, εξαιτίας κάποιων αστάθμητων παραγόντων. Δυστυχώς η περίοδος της καραντίνας και του lockdown, συνέπεσε με την εκκίνηση της περιόδου των κατασκευών, οπότε η προετοιμασία του καταστήματος καθυστέρησε αρκετά και ολοκληρώθηκε σε περίπου 9 μήνες.

Γιατί επιλέξατε τη Φωκίωνος,  με δεδομένο ότι, όπως πιστεύουν ορισμένοι, η περιοχή της Κυψέλης και των Πατησίων δεν έχουν τη ‘δυναμική’ που θα δικαιολογούσε μια φιλόδοξη επένδυση;

Θα διαφωνήσω με όσους έχουν την άποψη αυτή. Θεωρώ ότι η Κυψέλη και κυρίως το κομμάτι του πεζοδρόμου, όπου δραστηριοποιούμαστε εμείς, φιλοξενεί αρκετά άτομα αλλά και οικογένειες υψηλού μορφωτικού και βιοτικού επιπέδου, άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα, αρκεί να μείνουν ικανοποιημένοι. Οι άνθρωποι της περιοχής περίμεναν με ανυπομονησία ένα κατάστημα όπως το δικό μας, που χαρακτηρίζεται από την άρτια αισθητική και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων του.

Πως θα διαμορφωθεί το μενού στη Φωκίωνος; Θα υπάρξουν νέα πιάτα;

Το μενού στο νέο κατάστημα είναι κατά 99% ίδιο με τα υπόλοιπα καταστήματα. Προσθέσαμε πρόσφατα τρία εξαιρετικά νέα προϊόντα σε όλα μας τα μαγαζιά: καλαμάκι από προβατίνα, καλαμάκι από μοσχαράκι γάλακτος και καλαμάκι από τρυφερό μοσχαρίσιο συκώτι, σε τεμάχιο, τυλιχτό και μερίδα. Η μόνη διαφοροποίηση στον χώρο της Φωκίωνος Νέγρη είναι ότι δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας, να απολαύσουν λαχταριστό κοντοσούβλι από χοιρινό και κοτόπουλο, σε μερίδα ή σε τυλιχτό.

Θρακόψωμο με γύρο, ένα από τα νέα προϊόντα που θα βρει ο πελάτης στην αλυσίδα Πιάτσα Καλαμάκι.

 

Πως είδατε τα μέτρα στήριξης που λήφθηκαν από την πολιτεία για τη στήριξη της εστίασης;

Δυστυχώς θεωρώ ότι όποιος συνάδελφος αδυνατεί να σταθεί μόνος του στα πόδια του, θα μείνει τραγικά απογοητευμένος. Τα μέτρα στήριξης τα βρίσκω ανεπαρκή, ειδικά αν περιμένουμε νέο κύμα Covid 19.

Υπάρχει μια συζήτηση για την άρνηση των ιδιοκτητών καταστημάτων να μειώσουν τα ενοίκια στους επαγγελματίες της εστίασης. Τι γνώμη έχετε εσείς;

Συμφωνώ ότι τα ενοίκια σε ορισμένες περιοχές είναι υπέρογκα και αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για τη δυσκολία στην ανάπτυξη της εστίασης. Στην περιοχή της Κηφισιάς όπου δραστηριοποιούμαι με μια διαφορετική επιχείρηση, δυστυχώς υπάρχουν πολλά κλειστά καταστήματα και ένας από τους βασικούς λόγους είναι τα εξαιρετικά υψηλά μισθώματα.

Ακούγεται όλο και πιο συχνά ότι είναι δύσκολο για τον μεμονωμένο επιχειρηματία να σταθεί στην αγορά και ότι η ανάπτυξη δικτύου είναι η μόνη λύση για μακρόχρονη επιβίωση. Συμφωνείτε με τη ‘θεωρία’ αυτήν;

Δεν συμφωνώ. Πιστεύω ότι ο συνδυασμός της καλής ποιότητας και του σωστού σημείου, μαζί με την αδιάκοπη προσπάθεια του επιχειρηματία αλλά και της ομάδας που τον περιβάλλει, μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα. Τα αρχικά αλλά και τα μηνιαία κόστη ενός franchise brand είναι συνήθως δυσβάσταχτα για τον μέσο επιχειρηματία.

Κατά την περίοδο της καραντίνας, το delivery και ο ρόλος που παίζουν οι πλατφόρμες παραγγελιοληψίας εκτοξεύτηκαν. Πως πάει η συνεργασία με τις πλατφόρμες; Δεν είναι υψηλό το ποσοστό τους;

Η σωστή ανάπτυξη ενός δικτύου διανομής των προϊόντων της, ήταν και συνεχίζει να είναι, βασική παράμετρος λειτουργίας για μια επιχείρηση εστίασης. Ακόμη περισσότερο στην σημερινή εποχή του lockdown και του Covid 19. Το ποσοστό που επιβάλλουν οι πλατφόρμες παραγγελιοληψίας είναι σίγουρα πολύ υψηλό, όμως η διείσδυση που παρέχουν στις οικίες και στις επιχειρήσεις των πελατών μας είναι άμεση και αποτελεσματική. Αρκεί να σας πω ότι περίπου το 70-80% των παραγγελιών στα καταστήματά μας, προέρχεται από αυτές τις πλατφόρμες.


Μέσα στην καραντίνα,  το Πιάτσα Καλαμάκι στη Φωκίωνος Νέγρη συνεχίζει τη λειτουργία στο πλαίσιο ασφαλώς των νέων κανονισμών. Στο κατάστημα ισχύουν καθημερινά προσφορές όπως αυτή του Efood 1+1 και ‘Φάε με 5 ευρώ’, ενώ παρέχεται 10% έκπτωση για online παραγγελίες. Το κατάστημα προσφέρει ένα λαχταριστό και τεράστιο burger, πατάτες, σως και αναψυκτικό 330 ml…μόνο με 5 ευρώ. Επίσης λάνσαρε νέο λαχταριστό τυλιχτό από τορτίγια καλαμποκιού. 

You might also like