Μικρός ‘Μορφονιός’: με θετική ενέργεια, στο Παγκράτι

Ο Μορφονιός είναι το νέο κατάστημα του Μένιου Στεργίου, ένα μικρό, γουστόζικο εστιατόριο κρεατοφαγίας στην Αρχελάου, στο Παγκράτι, δίπλα στο διάσημο Τρίγωνο, του ιδίου επιχειρηματία. Επρόκειτο να πραγματοποιήσει εγκαίνια στα μέσα Μαρτίου, έμεινε κλειστό σε όλη τη διάρκεια της καραντίνας και η επανεκκίνηση της εστίασης αποτέλεσε την επίσημη έναρξη λειτουργίας του. Οι καιροί δύσκολοι, αλλά η αυτοπεποίθηση στα …ουράνια.

 

Ο Μένιος Στεργίου, γέννημα θρέμμα Παγκρατιώτης, ασχολείται με την εστίαση την τελευταία δεκαετία. Η σταδιοδρομία του όμως είναι μεγαλύτερη καθώς ξεκίνησε τα επαγγελματικά βήματά του στο χώρο των πολυεθνικών επιχειρήσεων· υπήρξε για χρόνια διευθυντής πωλήσεων σε εταιρεία καλλυντικών.

Ξαφνικά, το 2010 μέσα στην κρίση,  αποφάσισε να αλλάξει κατεύθυνση δημιουργώντας στην άσημη τότε οδό Αρχελάου, στο Παγκράτι, ένα καφενείο- μεζεδοπωλείο, το διάσημο σήμερα Τρίγωνο. «Ήθελα να δημιουργήσω ένα σύγχρονο καφενείο, με ωραίες μουσικές, με ενδιαφέροντα πιάτα και ποτά, ένα παρεΐστικο στέκι για τους φίλους μου. Ξαφνικά, έγινε το Τρίγωνο που ξέρουμε όλοι…».

Την εποχή που ξεκίνησε το Μ. Στεργίου, η Αρχελάου ήταν, όπως μας την περιγράφει  ένας ‘σκοτεινός’ δρόμος, με λιγοστά καταστήματα ρούχων και τροφίμων, ενώ το Τρίγωνο ήταν το πρώτο κατάστημα εστίασης. Σήμερα, 10 χρόνια μετά μια νέα πιάτσα έχει δημιουργηθεί στην περιοχή, διάσημη σε όλη την Ευρώπη, καθώς την αποθεώνουν τα κορυφαία ειδησεογραφικά Μέσα όταν κάνουν ρεπορτάζ για το ‘ποιοτικό’ τουριστικό πρόσωπο της πρωτεύουσας. «Μου αρέσει που δημιουργήθηκε αυτή η πιάτσα και νιώθω δικαιωμένος για την επιλογή μου. Το κάθε κατάστημα εδώ έχει πλέον τη δική του ταυτότητα…» σχολιάζει.

«Μου αρέσει που δημιουργήθηκε η πιάτσα στην Αρχελάου και νιώθω δικαιωμένος για την επιλογή μου να φτιάξω εδώ ένα κατάστημα» μας λέει ο Μένιος Στεργίου, ιδιοκτήτης του ψητοπωλείου Μορφονιός.

 

Ποιοτικό κρέας

«Πιστεύω στην κατηγορία των μικρών καταστημάτων διότι τα μεγάλα χάνουν τη θετική ενέργεια που δημιουργεί ο κόσμος» μας λέει ο Μ. Στεργίου, έτσι,  ακριβώς δίπλα στο νέο χώρο, λίγα μόλις μέτρα από το Τρίγωνο, ο Μορφονιός είναι κι αυτός ένα μικροσκοπικό κατάστημα το οποίο θα λειτουργήσει με λίγα τραπέζια. Απευθύνεται στην κατηγορία που κοινού που επιθυμεί να γευτεί ποιοτικό κρέας. Είναι ένα σύγχρονο steak-house, με ενδιαφέρουσες σαλάτες, κρέατα, πατάτες και …μέχρι εκεί.

Η ποικιλία κρεάτων είναι αυστηρά επιλεγμένη από τον σεφ Πολυζώη Βασάλο, ενώ το εύρος των τιμών καλύπτει πολλές κατηγορίες πελατών. «Οδηγός μας ήταν οι επιθυμίες πελατών μας από το Τρίγωνο αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Άνθρωποι που έψαχναν να βρουν ένα εστιατόριο με ποιοτικά κρέατα» μας εξηγεί ο ιδιοκτήτης του Μορφονιού.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το πώς κύλησε το πρώτο διάστημα υπό τις συνθήκες που λειτουργούμε. Το κοινό υποδέχτηκε πολύ καλά τον Μορφονιό. Η αλήθεια είναι ότι επειδή το κατάστημα είναι μικρό και δίπλα στο Τρίγωνο, αποφασίσαμε να εξυπηρετούμε και τους πελάτες του Τριγώνου που θέλουν να φάνε κρεατικά. Αντίστροφα, κάποιοι πελάτες του Μορφονιού που δεν βρίσκουν τραπέζι στο νέο κατάστημά μας, σερβίρονται πλέον στο Τρίγωνο. Οι χρόνιοι πελάτες μας είδαν με πολύ θετικό μάτι αυτή την …επιλογή μας».

 

Επιφύλαξη

Ο Μ. Στεργίου συνομιλεί καθημερινά με πάρα πολλούς πελάτες, έχει επικοινωνία με την ευρύτερη αγορά και αντιμετωπίζει σήμερα με στωικότητα τη νέα πραγματικότητα. «Ο κορωνοϊός έχει κάνει τον κόσμο επιφυλακτικό, τόσο υγειονομικά όσο και οικονομικά. Η αβεβαιότητα για το τι θα γίνει το φθινόπωρο είναι έντονη κι αυτό τρομάζει. Ο μέσος λογαριασμός έχει μειωθεί. Ο κόσμος θέλει να βγει έξω για να ξεσκάσει, και βγαίνει. Αλλά είναι σίγουρα πιο ‘μαζεμένος’ απ΄ ότι πριν την πανδημία» παρατηρεί ο συνομιλητής μας.

Η περιοχή του Παγκρατίου ήταν μια από τις γαστρονομικές πιάτσες που είχαν αρχίσει να αξιοποιούν την άνοδο του AirBnB και μάλιστα οι τουρίστες αποτελούσαν ένα σημαντικό έσοδο ειδικά τα πρωινά όπου τα περισσότερα καταστήματα της περιοχής – του Τριγώνου συμπεριλαμβανομένου- δούλευαν πολύ με τους τουρίστες που έπαιρναν το πρωινό τους. Το έσοδο αυτό απουσιάζει πλέον.

Στον Μορφονιό ο κόσμος παραγγέλνει μοσχαρίσιες μπριζόλες και ταλιάτα αλλά και παραδοσιακά κεφτεδάκια που φαίνεται να είναι το πιο αγαπημένο πιάτο του μαγαζιού.   

 

Το μέλλον της εστίασης

Μετά από το πρωτοφανές σοκ της πανδημίας και του οικειοθελούς εγκλεισμού δισεκατομμυρίων ανθρώπων στα σπίτια τους, μετά το σαρωτικό lockdown της εστίασης και την επανεκκίνηση του κλάδου, κάτω όπως από αυστηρά υγειονομικά και λειτουργικά πρωτόκολλα, είναι φυσικό να τίθεται στην ημερήσια ατζέντα της επαγγελματικής εστίασης το ερώτημα για το μέλλον της σ’ ένα κόσμο τόσο διαφορετικό από αυτόν που γνωρίζαμε. Ο Μ. Στεργίου, αν και προβληματισμένος, δεν νιώθει φόβο για το αύριο.

«Επειδή ζούμε στην Ελλάδα δεν φοβάμαι. Ίσως σε κάποιο άλλο κράτος ο φόβος αυτός να έχει κάποια βάση. Εδώ όμως όχι- το είδαμε και την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης την προηγούμενη δεκαετία. Ο Έλληνας, όσο προβλήματα και σκοτούρες να έχει στο κεφάλι του, θα καταφέρει να βγει έξω να δει τους φίλους του και να πιει ή να φάει κάτι μαζί τους, να πει δυο λόγια και να ξεχαστεί. Θα ξοδέψει λιγότερα απ΄ ότι στο παρελθόν, αλλά πέντε- δέκα ευρώ θα βρεθούν για να περάσει λίγη ώρα και να ξεχαστεί σε ένα στέκι με τους φίλους του».


Μορφονιός και Τρίγωνο συνεχίζουν τη δραστηριότητά τους και μέσα στην καραντίνα με delivery μέσω της Wolt και take away από 12.00 μέχρι 23.00.

You might also like