Αντ. Συριόπουλος: «Δεν ματαιώσαμε καμία επένδυση, πουθενά»

Ο γενικός διευθυντής της Farm Frites στην Ελλάδα μιλάει στο Grill

Ο Αντώνης Συριόπουλος, ο γενικός διευθυντής της Farm Frites στην Ελλάδα, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους  Έλληνες managers καθώς αναπτύσσει με επιτυχία,  παρά τις δύσκολες συνθήκες που τον περιβάλλουν,  το δίκτυο της ολλανδικών συμφερόντων πολυεθνικής εταιρείας στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Αλβανία. Λίγο πριν την πολυπόθητη επανεκκίνηση της εστίασης μας μίλησε για όσα αφορούν την εταιρεία του και την αγορά στην οποία κινείται.
Συνέντευξη: Θανάσης Αντωνίου

 

Από το 2014, όταν κι απέκτησε εταιρική παρουσία στην Ελλάδα – αν και δραστηριοποιείται πάνω από τρεις δεκαετίες στη χώρα μας- η Farm Frites υπό τη διεύθυνση του Αντ. Συριόπουλου κατάφερε να εδραιώσει την παρουσία της, να αυξήσει το μερίδιο αγοράς που κατέχει, να λανσάρει νέα προϊόντα και να δημιουργήσει ένα δίκτυο αντιπροσώπευσης και διανομής των προϊόντων της, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει και η είσοδός της στη μεγάλη λιανική.

Το Grill συνομίλησε με τον επικεφαλής της Farm Frites και κατέγραψε τα πιο πρόσφατα βήματα σε αυτή τη μακρά κι επίμονη προσπάθεια για περεταίρω διεύρυνση στην αγορά αλλά και την προσφορά ποιοτικών προϊόντων σε έναν κλάδο που εδώ κι ένα χρόνο δοκιμάζεται από μια πρωτοφανή πανδημία.

Αφήνοντας πίσω το 2020

«Η Farm Frites είχε ανεπαίσθητη μείωση πωλήσεων, χαμηλού μονοψήφιου ποσοστού, το οποίο σημαίνει ότι από την άποψη του μεριδίου αγοράς το 2020 κρίνεται ως πολύ πετυχημένο. Μειώθηκε ο τζίρος μας βέβαια, αλλά λόγω του ότι κάναμε προσφορές κι εκπτώσεις προς τους πελάτες μας εξαιτίας της πανδημίας» μας εξηγεί ο Αντω. Συριόπουλος ο οποίος μέσα στο 2020 χρειάστηκε να πάρει γρήγορες αποφάσεις στο ξεκίνημα της πανδημίας για να προλάβει να επεκταθεί σε κανάλια κι αγορές που δεν ασχολείτο μέχρι τότε. «Πιστωθήκαμε αρκετά μεγάλο κομμάτι της εποχικότητας – που δεν ήταν στόχος μας τα προηγούμενα χρόνια- η οποία όπως γνωρίζεται είναι φθηνότερη. Το κάναμε όμως το 2020 έγκαιρα και με σωστές συμφωνίες…».

Μέχρι τον Μάιο του 2020, όταν ολοκληρώθηκε το πρώτο κύμα της πανδημίας η εταιρία ήταν ήδη έτοιμη για να αντιμετωπίσει την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί στην  αγορά ενώ κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος, το φθινόπωρο του 2020 λάνσαρε νέα προϊόντα όπως τα Chef’s Special Crispy Coated (σειρά διπλοπαναρισμένων κωδικών) των οποίων η απήχηση ήταν απίστευτη για το μικρό διάστημα που έχει μεσολαβήσει μέχρι σήμερα.

Στην αγορά του retail η  Farm Frites τα πήγε ακόμα καλύτερα αφού η αύξηση εκεί ήταν της τάξης του 40%, η οποία προκλήθηκε σε δύο φάσεις, από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο του 2020 και ξανά πάλι στο τέλος της χρονιάς.  Αξίζει να σημειώσουμε ότι η εταιρία συμφώνησε με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη διανομή του κωδικού Fantasy τον Νοέμβριο του 2020 (μετά τις ανάλογες συμφωνίες με τα καταστήματα Κρητικός και Σκλαβενίτης που ήδη υφίστανται).

 

Η πορεία το 2021

Το 2021 συνολικά έχει όμως μια διαφορετική, ζοφερή εικόνα. Σύμφωνα με τον Αντ. Συριόπουλο και άσχετα με το πώς κινήθηκε η εταιρεία του, η πραγματική εικόνα του κλάδου της εστίασης είναι κάκιστη. «Το food service έχει χάσει 35-40% ενώ αν υπολογίσουμε και τον ξενοδοχειακό κλάδο που υποχώρησε σύμφωνα με επίσημα στοιχεία κατά 90% κι  ο οποίος δούλεψε πέρυσι περίπου ενάμιση μήνα, τότε αντιλαμβανόμαστε τι έχει συμβεί. Μόνο από εκεί έχει  χαθεί τζίρος 25-30 δισ. ευρώ».  Τα πράγματα όμως είναι πολύ ‘νωχελικά’ φέτος. «Το παρατεταμένο lockdown μετά τα μέσα Ιανουαρίου χειροτέρεψε τα πράγματα σε σχέση με πέρυσι αν και σε απόλυτους αριθμούς η εικόνα του πρώτου τριμήνου της χρονιάς είναι ελαφρά καλύτερη» σχολιάζει ο συνομιλητής μας.


« Το μέλλον της πατάτας είναι το value for money και το delivery. Καλή πατάτα θα είναι αυτή που προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που ζητά– να είναι ζεστή και τραγανή, να φτάνει στο πιάτο του και να μπορεί να φαγωθεί ευχάριστα, ειδικά στο delivery. Δεν ξέρω αν θα μείνει πλήρως αλώβητη στο μέλλον, αλλά θα είναι λιγότερο επηρεασμένη σε σχέση με άλλα τρόφιμα διότι είναι κομμάτι της διατροφής μας. Είναι κάτι εύκολο στην προετοιμασία του, εύγευστο και καθημερινό!» Αντώνης Συριόπουλος


Έχοντας καθημερινή επικοινωνία με την κεντρική διοίκηση στην Ολλανδία, αλλά και μια εποπτεία του τι συμβαίνει στην εταιρία στις διάφορες αγορές όπου δραστηριοποιείται πανευρωπαϊκά, μας σκιαγραφεί την εικόνα που παρουσιάζει η Ευρώπη υπό το βάρος της πανδημίας που δεν λέει να κοπάσει στις περισσότερες χώρες της.

«Στην Τσεχία και την Πολωνία, οι οποίες  κατά την αλλαγή του έτους  είχαν σκληρό lockdown, το πρώτο τρίμηνο του 2021 είναι εξίσου καλό αν όχι καλύτερο από πέρυσι. Στην Ολλανδία και το Βέλγιο η εικόνα είναι πολύ χειρότερη από πέρυσι, ενώ πολύ κακό ήταν το κλείσιμο της χρονιάς στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο κλάδος έχει χτυπηθεί παντού κι ένας λόγος είναι ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη δεν λειτουργεί το delivery με την ίδια ένταση για να ισορροπήσει κάπως τα πράγματα. Τα εστιατόρια στην Ευρώπη δεν κάνουν  όπως εδώ και δεν υπήρξε τρόπος γι΄ αυτούς να προσαρμοστούν γρήγορα και να διασώσουν τους τζίρους τους. Σε εκείνες της χώρες, το λουκέτο είναι πραγματικό …λουκέτο» μας εξηγεί.

 

Αναδιάρθρωση & επενδύσεις

Η Farm Frites βρήκε την ευκαιρία μέσα στο 2020 να αναδιαρθρώσει τη δομή της ενώ και διεθνώς ο όμιλος βρισκόταν στο πλαίσιο αναπτυξιακών προγραμμάτων τα οποία καθυστέρησαν αλλά δεν ματαιώθηκαν. «Η πανδημία μας πέτυχε σε μια από τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας μας διότι εκείνο το διάστημα υλοποιούσαμε επένδυση 80 εκατ. ευρώ για την κατασκευή εργοστασιακών γραμμών για τα προϊόντα διπλού παναρίσματος στο Βέλγιο. Τον Μάρτιο διεκόπησαν οι εργασίες στο εργοστάσιο λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων αλλά καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το project τον Οκτώβριο- τότε λοιπόν κυκλοφόρησαν τα νέα μας προϊόντα».

Στην Ελλάδα, παρά την καθυστέρηση κάποιων σχεδίων της,  η εταιρία ολοκλήρωσε  στις αρχές του 2021 την πρόσληψη περιφερειακού διευθυντή για τη Βόρεια Ελλάδα με έδρα τη Θεσσαλονίκη και  περιφερειακού διευθυντή για την Δυτική Ελλάδα με έδρα την Πάτρα. Η εταιρία συνεχίζει να δείχνει την εμπιστοσύνη της στην Ελλάδα ενώ τουλάχιστον άλλες δύο προσλήψεις για το τμήμα πωλήσεων θα πραγματοποιηθούν μέσα στο 2021.

You might also like