Κ. Αντάρας (Pizza Fan ):«Επανήλθαμε γρήγορα στη σταθερότητα»

Συνέντευξη με τον πρόεδρο της κορυφαίας ελληνικής αλυσίδας εστίασης

Ο Κωνσταντίνος Αντάρας,  πρόεδρος της Pizza Fan κι ένας από τους ισχυρότερους παίκτες της εστίασης στην Ελλάδα, απαντάει σε ερωτήσεις του Grill για την πορεία της εταιρίας του και τις μελλοντικές κινήσεις του σε μια αγορά στη διαμόρφωση της οποίας έχει παίξει κι ο ίδιος σημαίνοντα ρόλο.
 Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου. Φωτογραφίες: Pizza Fan

 

Ο Κωνσταντίνος Αντάρας,  πρόεδρος της Pizza Fan, στην πρώτη του συνέντευξη στο περιοδικό Grill,  παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο κινήθηκε η εταιρία του από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι και μετά την επανεκκίνηση του Μαΐου  2021, ανακοινώνει την πρόθεσή του να δημιουργήσει άλλα 10 καταστήματα εντός του 2021 και εξηγεί ποιες είναι οι σχέσεις του με τις πλατφόρμες, το διαδίκτυο και τις πολιτικές για την περιβαλλοντική διαχείριση. Η συζήτησή μας ξεκίνησε ασφαλώς από το σοκ της πανδημίας που άλλαξε την εικόνα της αγοράς.

Grill | Μπορείτε να θυμηθείτε τις πρώτες ημέρες του πρώτου lockdown; Πώς κινηθήκατε;

Κωνσταντίνος Αντάρας | Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου του 2020 ήταν αρκετά δύσκολο, όπως ήταν για όλες τις επιχειρήσεις στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να έχουμε μια πτώση τζίρου. Κινηθήκαμε άμεσα και εστιάσαμε τις ενέργειες μάρκετινγκ περισσότερο σε προσφορές επικοινωνώντας πιο αποτελεσματικά με τον πελάτη, που ανταποκρίθηκε και είδε θετικά ότι ήμασταν κοντά του σε μια δύσκολη στιγμή. Στη αρχές Απριλίου η στρατηγική αυτή λειτούργησε και είδαμε τη σταθεροποίηση των πωλήσεων.

 Πώς αντιμετωπίσατε -από την άποψη της διανομής- το πρώτο κύμα παραγγελιών; Χρειάστηκε να προσλάβετε έκτακτο προσωπικό;

Όπως γνωρίζετε η Pizza Fan έχει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στο χώρο της εστίασης στην Ελλάδα καλύπτοντας όλες τις περιοχές της Αθήνας και τη Θεσσαλονίκης αλλά και το σύνολο της επαρχίας. Παρόλα αυτά χρειάστηκε να προσλάβουμε άμεσα περισσότερο προσωπικό πανελλαδικά για να ανταποκριθούμε στις νέες συνθήκες της αγοράς.  Επειδή όμως το delivery είναι η βασική μας δουλειά η κατάσταση αποκαταστάθηκε πολύ γρήγορα και ήμασταν σε θέση να παραδίδουμε με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς καθυστέρηση.

Επιβάρυνε το κόστος λειτουργίας σας η λήψη μέτρων προστασίας προσωπικού και η τήρηση των αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων λόγω της πανδημίας;

Όπως συνέβη με όλες τις επιχειρήσεις στη χώρα μας είχαμε ένα κόστος για τη λήψη μέτρων προστασίας του προσωπικού μας και την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, αλλά σε αυτή την περίπτωση το κόστος ήταν το τελευταίο που μας απασχόλησε όταν το σημαντικότερο ήταν η προάσπιση της υγείας των ανθρώπων της μεγάλης οικογένειας της Pizza Fan που ξεπερνάει σήμερα τα 2.000 άτομα πανελλαδικά.

Το νέο κατάστημα της αλυσίδας στο Μενίδι.

 

Επιστροφή στο σήμερα για να εξετάσουμε με τον κ. Αντάρα το πώς κινείται η εταιρία στις παρούσες συνθήκες  αλλά και το τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πρόγραμμά του.

 Πως κινήθηκε η εταιρία τους τελευταίους μήνες; Έχετε διαπιστώσει κάποια ύφεση στις πωλήσεις;

Είμαστε μια εταιρία που έχει δομηθεί με το delivery με αποτέλεσμα να μας δίνεται η δυνατότητα να απορροφούμε άμεσα τα αποτελέσματα που προκύπτουν από μια δύσκολη συγκυρία σαν αυτή που ζήσαμε τους τελευταίους μήνες, με συνέπεια σχετικά γρήγορα να έχουμε επανέλθει σε μια σταθερότητα. Δεν βλέπουμε κάποια ύφεση στις πωλήσεις μας ούτε και κάποια αισθητή αλλαγή στη σύνθεση της παραγγελίας.

Υπάρχει μια ‘γκρίνια’ των εστιατόρων σχετικά με τις τιμές των πρώτων υλών. Πως βλέπετε εσείς αυτή τη στιγμή την αγορά των πρώτων υλών;

Υπάρχει όντως μια αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών στην αγορά. Στη δική μας περίπτωση το κόστος που έχουμε δεχτεί είναι μικρότερο λόγω του πολύ μεγάλου όγκου των αγορών μας με συνέπεια να μην μας έχει επηρεάσει σημαντικά. Έχουμε πάντως απορροφήσει εμείς αυτό το κόστος και δεν το έχουμε μετακυλήσει στον πελάτη μας.

 Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πρόγραμμά σας για το επόμενο διάστημα;

Το επενδυτικό μας πρόγραμμα περιλαμβάνει άνοιγμα 10 νέων καταστημάτων φέτος, κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά εξετάζουμε και άλλες περιοχές. Υπάρχει ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον από νέους υποψήφιους franchisee τους τελευταίους μήνες προφανώς γιατί το μοντέλο της Pizza Fan  είναι ένα μοντέλο που έχει αποδείξει ότι λειτουργεί με επιτυχία ακόμα και στις πιο δύσκολες περιστάσεις της αγοράς. Πάντα είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες αλλά είμαστε βασικά εστιασμένοι σε άνοιγμα καταστημάτων στα όρια του αστικού ιστού.

Κάνατε μια κίνηση για καταστήματα με καθήμενους αλλά δεν τη συνεχίσατε…

Όπως είπαμε και προηγουμένως είμαστε βασικά μια εταιρία εστιασμένη στο delivery και αν και δοκιμάζουμε νέες στρατηγικές για να έχουμε feedback από την αγορά και να αναλύουμε τις νέες τάσεις και συνήθειες όπως αυτές εξελίσσονται διαχρονικά, μένουμε πιστοί στη βασική μας στρατηγική που είναι ο κορμός τους επιχειρηματικού μοντέλου της Pizza Fan.

 Στον απολογισμό του έτους αναφέρατε ότι μέρος της καλής εικόνας της Pizza Fan οφείλεται στο «πιο ανθρώπινο win-win μοντέλο» franchising. Τι ακριβώς εννοείτε;

Η Pizza Fan στηρίζει πολύ τον franchisee και είναι βασικό μας μέλημα καθημερινά η βελτίωση της κερδοφορίας των καταστημάτων του δικτύου μας. Οι τιμές αγοράς των προϊόντων από τους συνεργάτες μας βρίσκονται πάντα στο μικροσκόπιο του τομέα λειτουργίας και γίνεται μια συνεχής υπερπροσπάθεια βελτιστοποίησης και μείωσης τους σε χαμηλότερα επίπεδα. Χρησιμοποιούμε για το σκοπό αυτό την πολύ μεγάλη διαπραγματευτική δυνατότητα που μας δίνει ο αυξανόμενος τζίρος της Pizza Fan μεταφέροντας το όφελος στους συνεργάτες μας. Επιπλέον έχουμε δημιουργήσει ένα μεγάλο, δυναμικό και αποτελεσματικό τμήμα μάρκετινγκ που στηρίζει καθημερινά τις παραγγελίες όλου του δικτύου.

Το νέο κατάστημα της εταιρίας στον Κολωνό.

 

Τα τελευταία χρόνια η Pizza Fan λάνσαρε πολλά νέα προϊόντα ενώ, ανταποκρινόμενη στις αλλαγές που παρατηρούνται διεθνώς,  ανοίχτηκε και στο χώρο των φυτικών πρώτων υλών και με την ευκαιρία ρωτήσαμε σχετικά τον πρόεδρο της εταιρίας.

 Ποιες είναι οι γευστικές τάσεις που διαβλέπετε στην αγορά; Ποιο ήταν το πιο ευπώλητο από τα νέα σας προϊόντα;

Τα τελευταία χρόνια έχουμε λανσάρει πολλά καινοτόμα προϊόντα δίνοντας έμφαση σε ένα πιο νεανικό κοινό αλλά και σε ένα κοινό που έχει συνηθίσει από την Pizza Fan να λανσάρει νέα προϊόντα. Έχουμε παρουσιάσει μερικές μοναδικές ιδέες για την ελληνική αγορά όπως η Double Pizza που είναι διώροφη με εξαιρετικά πλούσια υλικά, η Pizza Crosscut που έχει βάση από πατάτες crosscut και πολλές άλλες. Πάντα οι κλασσικές γεύσεις είναι η βάση των πωλήσεών μας σε συνδυασμό με τις νέες καινοτόμες συνταγές που παρουσιάζουμε.

Σας απασχολεί η ολοένα αυξανόμενη διείσδυση των φυτικών προϊόντων; Πως έχετε ανταποκριθεί σε αυτό;

Η Pizza Fan αφουγκραζόμενη την τάση της αγοράς δημιούργησε μια εξαιρετική γκάμα vegan και vegetarian προϊόντων που δεν έγιναν απλά περιστασιακά. Αντίθετα υπήρξε μια πολύ μεγάλη έρευνα και μελέτη όλων των προτάσεων που θα κάλυπταν τις ανάγκες του κοινού μας που ενδιαφέρεται για αυτή τη τάση και δημιουργήθηκαν προϊόντα με πολύ υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές που ήδη κυκλοφορούν με μεγάλη επιτυχία. Ο τομέας αυτός όπως είναι φυσικό σήμερα αντιπροσωπεύει ένα μικρό τμήμα των πωλήσεών μας αλλά σίγουρα έχει αυξανόμενη προοπτική για το μέλλον.

 Ποιες είναι οι σχέσεις σας με τις πλατφόρμες παραγγελειοληψίας & παράδοσης;

Στην δική μας περίπτωση, εμείς δεν έχουμε συνεργασία με εταιρείες που κάνουν delivery γιατί προτιμάμε να επενδύουμε στους δικούς μας ανθρώπους προκειμένου να ελέγχουμε απόλυτα την ποιότητα και την ταχύτητα της διαδικασίας μεταφοράς της παραγγελίας από το κατάστημα στον πελάτη.  Συνεργαζόμαστε με το e-food και το box  μόνο σε επίπεδο προώθησης των πωλήσεών μας.

Ποιες πολιτικές ακολουθείτε  για την υλοποίηση της ‘κυκλικής’ οικονομίας και τον περιορισμό της  σπατάλης πρώτων υλών/ τροφίμων;

Η οργάνωση της λειτουργίας των καταστημάτων μας στηρίζεται σε συγκεκριμένο μοντέλο, που μέσα από κατάλληλο προγραμματισμό μειώνει στο ελάχιστο τη φύρα των καταστημάτων μειώνοντας παράλληλα αισθητά και την επίδραση στο περιβάλλον που προκύπτει από την ανακύκλωση των αντίστοιχων υλικών. Φυσικά έχουμε συνεργασία με γνωστή εταιρεία ανακύκλωσης για τον καλύτερο προγραμματισμό των ενεργειών που απαιτούνται για τη μείωση του αποτυπώματος της λειτουργίας μας στο περιβάλλον και είμαστε απόλυτα συμμορφωμένοι με τις αντίστοιχες οδηγίες της ΕΕ. Στόχος μας είναι η συνεχής μείωση της χρήσης πλαστικών υλών από τα υλικά συσκευασίας και η αντικατάσταση τους με υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν.

Η Pizza Fan δημιούργησε μια γκάμα vegan και vegetarian προϊόντων. «Δεν έγιναν απλά περιστασιακά» υποστηρίζει ο Κ. Αντάρας.

 

Το 2020 σε συνεργασία με την εταιρεία Koolmetrix και χρησιμοποιώντας πλατφόρμα της Google πραγματοποιήσατε μια καμπάνια προσωποποιημένων διαφημίσεων. Διαβάσαμε ότι ήταν πολύ πετυχημένη.

Ναι, πράγματι ήταν μια πολύ πετυχημένη καμπάνια γιατί ήταν η πρώτη φορά που η Google έτρεχε μια τέτοια καμπάνια στην Ελλάδα. Επειδή είμαστε γενικά μια εταιρεία εστιασμένη απόλυτα στον πελάτη και στην ικανοποίηση των αναγκών του, το να μπορέσουμε να απευθυνθούμε πιο προσωπικά σε ένα κοινό με εντελώς διαφορετικά ενδιαφέροντα με ένα πιο εστιασμένο μήνυμα, ήταν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση και μια καινοτομία μάρκετινγκ που άνοιξε νέους δρόμους για την ομάδα μας.

 Ποια πιστεύετε ότι είναι η ενδεδειγμένη τακτική marketing στην μετά την πανδημία εποχή;

Στην Pizza Fan ακολουθούμε μια στρατηγική που δίνει έμφαση στην καινοτομία με λανσάρισμα νέων πρωτότυπων ποιοτικών προϊόντων όλο το χρόνο, η οποία ακολουθείται και από μια στρατηγική προσφορών που ικανοποιεί την ανάγκη για οικονομικότερες αγορές που πάντα ενδιαφέρει το κοινό μας σε όλα τα ηλικιακά γκρουπ.

You might also like