Ο Γιώργος Μωραΐτης, διευθυντής πωλήσεων της Condito η οποία έχει ανεβάσει ‘στροφές’ το τελευταίο διάστημα με το λανσάρισμα νέων προϊόντων για τους επαγγελματίες και το ευρύ κοινό, εξηγεί στο Grill το πως κινείται η αγορά και η εταιρεία του μέσα στο νέο, μετά Covid-19 σκηνικό.
Grill | Τρεις μήνες μετά την επανεκκίνηση της μαζικής εστίασης, σε ποια κατάσταση βρίσκεται αυτή τη στιγμή η Condito όσο αφορά την ανάκαμψή της;
Γιώργος Μωραΐτης | Όπως όλοι γνωρίζουμε η μαζική εστίαση δέχθηκε ένα σημαντικό πλήγμα από την πανδημία. Οι πωλήσεις μειώθηκαν στο ελάχιστο, δεδομένου της αναστολής λειτουργίας της εστίασης, των μειωμένων χρημάτων που διέθεταν οι καταναλωτές κατά την περίοδο της πανδημίας αλλά και ως επακόλουθο αυτών, την πλήρη αναστολή της λειτουργίας πολλών επιχειρήσεων. Ωστόσο αυτό οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων στο κανάλι του Retail και ιδιαίτερα στις μεγάλες αίθουσες των super markets. H Condito λόγω των συνεχών επενδύσεων σε εγκαταστάσεις, μηχανολογικό εξοπλισμό κι ανθρώπινο δυναμικό αλλά και της αύξησης της γκάμας των προϊόντων της, κατάφερε να διατηρήσει το μερίδιο της στην αγορά και ταυτόχρονα να αναπτύξει σημαντικά τον τζίρο της στον κλάδο του Retail.
Μετά την επανεκκίνηση, η εστίαση αλλά και ο τουρισμός ανακάμπτουν αργά, αλλά σταθερά. Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του τζίρου στην εστίαση, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές, γεγονός που συνδέεται φυσικά με το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν. H Condito σταθερά ανακάμπτει, με τις πωλήσεις της στο χώρο της εστίασης να πλησιάζουν τον αριθμό πωλήσεων του 2019.
Ποιοι από τους επιμέρους κλαδικούς πελάτες σας κινούνται καλύτερα αυτό το διάστημα;
Το Α’ τρίμηνο τα καταστήματα λιανικής είχαν μια ελαφρά κάμψη σε σχέση με το 2020 (το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 ήταν πολύ υψηλό λόγω του πολύ αυστηρού lockdown), με το Β’ τρίμηνο ωστόσο να επανέρχονται με αυξητικούς ρυθμούς. Ταυτόχρονα οι πελάτες της HO.RE.CA (χονδρέμποροι και ειδικοί συνεργάτες), οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να διατηρήσουν την δύναμή τους στα σημεία εστίασης, ανακάμπτουν αργά αλλά σταθερά, δίνοντας έμφαση στην τιμή, την ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη. Αντίστοιχα, στον τουρισμό παρατηρείται μια ιδιαίτερα σημαντική άνοδος σε σχέση με το 2020, με τους επαγγελματίες τουριστικών επαγγελμάτων να προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Θα πρέπει ωστόσο να αναφερθεί ότι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια σταθερότητα κι ένα ενδεχόμενο 4ο κύμα πανδημίας μπορεί να έχει άμεσες συνέπειες στην πορεία του τουρισμού αλλά και της εστίασης.

Ποια είναι τα επιχειρηματικά σχέδιά σας για το επόμενο διάστημα;
Η Condito, όντας μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες στον κλάδο της, συνεχίζει αδιάλειπτα τις επενδύσεις της σε εγκαταστάσεις, μηχανολογικό εξοπλισμό, Logistics, ανθρώπινο δυναμικό και R&D. Όσον αφορά το εμπορικό κομμάτι, η εταιρεία εδώ και 4 περίπου χρόνια δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο κανάλι του retail (μέσω της ανάπτυξης νέων, καινοτόμων προϊόντων) αναπτύσσοντας συνεχώς τα μερίδιά της, χωρίς ωστόσο να παραγκωνίζεται αυτό της HO.RE.CA.
Ποια είναι τα νέα σας προϊόντα;
Το 2020, η εταιρεία λάνσαρε το νέο της brand, Condito The Green Line, χωρίς ζωικά παράγωγα και γλουτένη, το οποίο έρχεται να αποδείξει ότι η απόλαυση της γεύσης μπορεί να κρύβεται και στο ‘χωρίς’. Η γκάμα της Condito The Green Line περιλαμβάνει 3 κατηγορίες: mayo vegan sauces, vegan σαλάτες και vegan τυριά οι οποίες αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω πολύ σύντομα. Η επένδυση στο Condito The Green Line δεν περιορίζεται στην αγορά του retail αλλά αφορά και το κομμάτι του Food Service. Ήδη η εταιρεία προχωράει στο λανσάρισμα του δημοφιλούς κωδικού Mayo Vegan Sauce σε συσκευασία κουβά 3L. Η επένδυση της Condito στα ‘green – free from’ προϊόντα υλοποιείται και σε επίπεδο επικοινωνίας και διαφήμισης με το Τμήμα Marketing να σχεδιάζει ήδη τη 2η πανελλαδική τηλεοπτική καμπάνια της σειράς.