Οινόραμα 2022: Επέστρεψε δυναμικά και …γευστικά

Οινικός νόστος επί ένα τριήμερο στο Ζάππειο Μέγαρο

Πριν από δύο χρόνια, οι διοργανωτές της έκθεσης Οινόραμα είχαν αναγκαστεί να την ακυρώσουν μόλις μία εβδομάδα προ της διεξαγωγής της λόγω της πανδημίας. Φέτος, ωστόσο, το Οινόραμα επέστρεψε με έναν αναπάντεχο δυναμισμό ο οποίος προκάλεσε κύματα αισιοδοξίας ανάμεσα στους συμμετέχοντες εκθέτες και επισκέπτες.

 

«Το είχαμε ανάγκη», ήταν το λάιτ-μοτίφ στα χείλη όλων καθώς δοκίμαζαν κρασιά και αντάλλασσαν απόψεις σαν σε οικογενειακή συνεύρεση μετά από πολλά χρόνια απουσίας. «Ο οινικός νόστος ήταν εκείνος που καθόρισε φέτος την ατμόσφαιρα στο Οινόραμα, όπου για τρεις ημέρες χάρη στα δώρα του Διονύσου ξεχάστηκαν τόσο οι πανδημίες όσο και οι πόλεμοι», δήλωσε ο διοργανωτής της έκθεσης Ντίνος Στεργίδης.

Η τελευταία φορά που οι περισσότεροι οινοποιοί της έκθεσης έτυχε να παρουσιάσουν τα κρασιά τους στην Αθήνα ήταν το 2019, με αποτέλεσμα οι 6.000 επισκέπτες να είναι φέτος εμφανώς …διψασμένοι να δοκιμάσουν τα αγαπημένα τους κρασιά από τις ‘χαμένες’ λόγω Covid εσοδείες του 2019 και του 2020, αλλά και να ανακαλύψουν νέους έρωτες ανάμεσα στις 400 και πλέον νέες κυκλοφορίες της έκθεσης.

 

Από το 1994 που οργανώθηκε για πρώτη φορά στο Ολυμπιακό Στάδιο, το Οινόραμα έχει εξελιχθεί σε αδιαμφισβήτητο θεσμό για το ελληνικό κρασί με επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Φέτος, για άλλη μία φορά, εκατοντάδες παραγωγοί, εισαγωγείς και διανομείς απ’ όλη τη χώρα δειγμάτισαν περισσότερα από 2.300 ελληνικά και ξένα κρασιά και αποστάγματα σε καταναλωτές και επαγγελματίες του κρασιού.

Ο δυναμισμός του ελληνικού κρασιού δεν είναι θέμα μόνο εικόνας αλλά και αριθμών: τα τελευταία δέκα χρόνια οι εξαγωγές μας έχουν αυξηθεί κατά 35%, με την ετήσια αξία τους να ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ. Ειδικά στις Τρίτες χώρες, η περασμένη δεκαετία (2009-2019) εμφάνισε μία σημαντική αύξηση, της τάξης του 130% σε όγκο και 70% σε αξία.

«Οι τάσεις αυτές είναι σημαδιακές ενός κλάδου υγιή και εξωστρεφή, που σχεδιάζει, επενδύει και υλοποιεί χωρίς να έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το κράτος, με γνώμονα τη συνεχή βελτίωση της προσφερόμενης ποιότητας. Ακριβώς όπως το Οινόραμα, που υπηρετεί το ελληνικό κρασί τα τελευταία 28 χρόνια», σχολιάζει ο διοργανωτής της έκθεσης Ντίνος Στεργίδης.

You might also like