Σουπερμάρκετ & γαστρονομία: Με στόχο το κέρδος

Τα ζεστά γεύματα μπορούν να αποτελέσουν πηγή κέρδους για τη σύγχρονη λιανική

Τα σουπερμάρκετ ανακαλύπτουν εκ νέου τον ‘εαυτό’ τους. Δεν πωλούν μόνο συσκευασμένα ή χύμα τρόφιμα, αλλά γίνονται όλο και περισσότερο χώροι με κύριο παράγοντα την … καταναλωτικήεμπειρία. Προσφέροντας, μεταξύ άλλων, έτοιμα γεύματα και ενδιαφέρουσα γαστρονομία.
Κείμενο & φωτογραφίες: Rational

 

Η γαστρονομία στα σουπερμάρκετ είναι ένας σχετικά νέος τομέας δραστηριότητας ο οποίος οφείλει να αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο τετραγωνικό μέτρο. Κατά συνέπεια, τα concepts που προτιμώνται είναι αυτά που απαιτούν λίγο χώρο και υπόσχονται σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών.«Η γαστρονομία στη λιανική πώληση αναπτύχθηκε παρά  την πανδημία του κορωνοϊού», λέει ο Μάριος Σαββάτης, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της Rational στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η προσπάθεια αυτή αποδίδει και ο χρόνος που ξοδεύεται στο σουπερμάρκετ για ένα γεύμα είναι περίπου 20 λεπτά. Αρκετός χρόνος για τους καταναλωτές να περιπλανηθούν και να εξερευνήσουν τι άλλο προσφέρεται. Επιπλέον, μια νόστιμη ιδέα γαστρονομίας μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες στο σουπερμάρκετ, να αυξήσει την αφοσίωση των πελατών και να επιτύχει υψηλότερα κέρδη με το έτοιμο φαγητό. Πρόκειται για μια κερδοφόρα επιχείρηση – υπό την προϋπόθεση ότι η ιδέα και η εφαρμογή της είναι σωστές.

Ο Μ. Σαββάτης εξηγεί: «Το σουπερμάρκετ δεν είναι εστιατόριο. Κατά συνέπεια, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχει λίγος χώρος για την προετοιμασία φαγητού, επειδή κάθε τετραγωνικό μέτρο σημαίνει περισσότερα χρήματα. Υπάρχει, επίσης, έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων». Στην ιδανική περίπτωση, ωστόσο, το εύρος και η ποιότητα της γαστρονομίας δεν εξαρτάται από το μέγεθος του σουπερμάρκετ ή το επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού, αλλά από τον εξοπλισμό. Γι ‘αυτό έξυπνες λύσεις, όπως το combi steamer iCombi Pro και το iVario της Rational, χρησιμοποιούνται όλο και πιο συχνά.

Το το iVario είναι ένα από τα μηχανήματα που προτείνει η Rational για τα καταστήματα λιανικής που επιθυμούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στα έτοιμα, ζεστά γεύματα.

 

Ημερήσια διαδικασία

Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή: το iCombi Pro, για παράδειγμα, χρειάζεται μόνο ένα τετραγωνικό μέτρο  χώρου – αφήνοντας περισσότερο χώρο για την περιοχή των πωλήσεων. Ωστόσο, τα ψάρια, το κρέας, τα λαχανικά, τα συνοδευτικά πιάτα και τα ψημένα προϊόντα μπορούν πάντα να παρασκευάζονται σε αυτό με σταθερή ποιότητα, ενώ εξοικονομεί επιπλέον εξοπλισμό και καθιστά δυνατή την παραγωγή διάφορων πιάτων όλη την ημέρα. Φρέσκα ψωμάκια το πρωί, μεγάλη ποικιλία από ζεστά πιάτα το μεσημέρι, αρτοσκευάσματα το απόγευμα και φρέσκο ​​κοτόπουλο στο μεταξύ – εν ολίγοις, δεν υπάρχουν όρια στις μαγειρικές ιδέες.

Ταυτόχρονα, το iCombi Pro είναι τόσο εύκολο στη χρήση που ακόμη και ημι-ειδικευμένο προσωπικό μπορεί να το χειριστεί γρήγορα και με ασφάλεια – κάτι που διευκολύνει τον μάγειρα. Και η τοποθεσία του μπορεί να επιλεγεί ελεύθερα, καθώς το iCombi Pro μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς ιδιαίτερες προεγκαταστάσεις (χρόνoς και κόστος), εάν το επιθυμείτε. Αυτό μειώνει τις δαπανηρές ρυθμίσεις στην κουζίνα.

Ο Μάριος Σαββάτης προτείνει το iCombi Pro όταν ο βαθμός άνεσης στην κουζίνα είναι υψηλός και χρησιμοποιούνται πολλά προμαγειρεμένα προϊόντα. Εάν ο βαθμός ευκολίας είναι χαμηλός, δηλαδή πολλά πράγματα παράγονται επί τόπου, συνιστά το iVario εκτός από το iCombi Pro. «Τότε θα ήταν ακόμη δυνατό να αναπτυχθεί η δική σας επωνυμία», υποστηρίζει καθώς γνωρίζει ότι πελάτες του μπόρεσαν να δημιουργήσουν μια εντελώς νέα πηγή εισοδήματος με αυτόν τον τρόπο.

Σε κάθε περίπτωση, το iVario είναι επίσης έξυπνο και ευέλικτο, αλλά απαιτεί λίγο περισσότερες γνώσεις στον χειρισμό του. Επίσης είναι καλό να γνωρίζετε πως και με τις δύο συσκευές, το κόστος παρακολούθησης και το βοηθητικό κόστος δεν διαδραματίζουν ουσιαστικά κανένα ρόλο. Η κατανάλωση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας είναι σημαντικά χαμηλότερη από ότι με τον συμβατικό εξοπλισμό κουζίνας και τα διαθέσιμα προϊόντα υπηρεσιών καθιστούν το κόστος συντήρησης διαφανές και υπολογίσιμο.

Μια ολοκληρωμένη πρόταση γαστρονομίας μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες στο σούπερ μάρκετ, να αυξήσει την αφοσίωση των πελατών του και να επιτύχει υψηλότερα κέρδη με το έτοιμο φαγητό.

 

Προκλήσεις στη λιανική

Ωστόσο, η επιτυχία της γαστρονομίας εξαρτάται, επίσης, από τη θέση της προσφοράς των ζεστών γευμάτων εντός της δεδομένης περιοχής. Κατά κανόνα, γίνεται διάκριση μεταξύ ‘outside’, στη ζώνη πριν από την ολοκλήρωση αγοράς. ‘Δίπλα’, θεωρείται η μετάβαση μεταξύ της ζώνης πριν από την ολοκλήρωση αγοράς και του σουπερμάρκετ και ‘inside’, θεωρείται στη μέση του σούπερ μάρκετ. Κάθε τοποθεσία έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της. Είναι σημαντικό να είστε ξεκάθαροι για τους στόχους σας, εκ των προτέρων: Ένα γρήγορο takeaway, που προσφέρει κάτι νόστιμο και δελεαστικό ή κάτι νέο στον διάδρομο του σούπερ μάρκετ;

Ο ειδικός του λιανικού εμπορίου λέει: «Εάν υπάρχουν πολλά γραφεία στην περιοχή, μπορείτε να βρείτε μεσημεριανό γεύμα ή ζεστά, προσυσκευασμένα πιάτα στο σούπερ μάρκετ. Τότε είναι εύκολο να πάρετε και άλλα αντικείμενα μαζί σας». Αλμυρά σνακ, φρέσκα ψωμάκια και γλυκά αρτοσκευάσματα, από την άλλη πλευρά, ταιριάζουν καλά στην περιοχή πριν το ταμείο – εκεί το άρωμά τους προσελκύει τους πελάτες και ταυτόχρονα εξισορροπείται η λειτουργία του σουπερμάρκετ. «Δεν χρειάζεστε καν άλλο εξοπλισμό», λέει ο Μ. Σαββάτης, «επειδή το iCombi Pro μπορεί ακόμη και να ψήσει με ατμό, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τη χρήση του».

Τα σουπερμάρκετ βιώνουν μεγάλες προκλήσεις στο πλαίσιο της πανδημίας και οι προσφορές των υπηρεσιών διατροφής τους είναι επίσης πιο δημοφιλείς από ποτέ. Για να είναι μακροχρόνια η επιτυχία, η έννοια του ζεστού γεύματος πρέπει να είναι προσαρμόσιμη στα δεδομένα του χώρου και να αντανακλά πάντα τις ανάγκες των πελατών.


Κεντρική φωτογραφία: Ο χώρος των έτοιμων ζεστών γευμάτων στο σουπερμάρκετ Buehler, στο Brunswick του Οχάιο των ΗΠΑ. Φωτογραφία: Nicholas Eckhart/ flickr.

You might also like