Brands In Greece – ΕΣΒΕΠ: οικονομία και επώνυμα προϊόντα
Στη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε με θέμα την οικονομία και τα επώνυμα προϊόντα συζητήθηκε η συμβολή τους στην εθνική οικονομία και η συνήθεια των καταναλωτών να δοκιμάζουν νέα επώνυμα προϊόντα.
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Brands In Greece – ΕΣΒΕΠ, την Τρίτη 28 Μαρτίου 2023 σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της Γενικής του Συνέλευσης, με θέμα την οικονομία και τα επώνυμα προϊόντα, η οποία έλαβε χώρα με φυσική παρουσία των μελών του, μια εβδομάδα νωρίτερα, τη Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2023.
Στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του Brands In Greece-ΕΣΒΕΠ, η Καθηγήτρια του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης, Διευθύντρια Εργαστηρίου και ΠΜΣ Βιοοικονομίας, Κυκλικής Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, Κωνσταντίνα Κοτταρίδη τοποθετήθηκε αναφορικά με τα επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα, αναδεικνύοντας τη σημαντική συμβολή των brands στην εθνική οικονομία αλλά και την ευρωπαϊκή, από πλευράς καινοτομίας, απασχόλησης, εξαγωγών, επενδύσεων και νέων επιχειρηματικών μοντέλων.
H κυρία Κοτταρίδη εμφανίστηκε σχετικά αισιόδοξη τονίζοντας ότι: «η σαφή βελτίωση των οικονομικών δεικτών, η οποία αντικατοπτρίζεται και στην αντίληψη των καταναλωτών αλλά και ο πληθωρισμός, είναι σημαντικά προβλήματα καθώς αποτελούν τον πληθωρισμό προσφοράς, δηλαδή προέρχονται από το κόστος ενέργειας και στενότητας πρώτων υλών οπότε θα χρειαστεί χρόνος ώστε να αντιμετωπιστούν πλήρως».
Όσον αφορά την επόμενη Ημέρα, η κυρία Κοτταρίδη εντόπισε δύο κύριους διαμορφωτές: «Ο πρώτος είναι η Βιώσιμη Ανάπτυξη, και ο καθοριστικός της ρόλος, τόσο από κανονιστικής άποψης, όσο και ως μια άλλη στρατηγική η οποία διαπερνά όλη την αλυσίδα αξίας μιας εταιρείας. Ο δεύτερος είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία εξελίσσεται πάρα πολύ γρήγορα και θα επιφέρει τεράστιες αλλαγές στο τρόπο λειτουργίας επιχειρήσεων και αγοράς. Συνεπώς, όσες επιχειρήσεις είναι κατάλληλα προετοιμασμένες, όπως επιδιώκουν να είναι οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, με βασικούς άξονες την εγρήγορση, την εστίαση στις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού και την προσαρμοστικότητα, θα είναι και αυτές που θα πρωτοστατήσουν στο μέλλον».
Ο Παναγιώτης Μπορέτος, Managing Director, της Circana (IRI), τόνισε πως «είναι απαραίτητο για τις επιχειρήσεις να γίνουν ακόμη πιο πελατοκεντρικές μέσα από τη συνεχή παρακολούθηση και εστίαση στις αλλαγές στις συνήθειες του καταναλωτή, ο οποίος πλέον έχει αλλάξει πάρα πολύ τη διαδικασία δοκιμής, αγοράς και χρήσης καθημερινών προϊόντων. Οι καταναλωτές θα συνεχίζουν να δοκιμάζουν νέα επώνυμα προϊόντα, λαμβάνοντας υπόψη τους ως πρώτη επιλογή την καλή τιμή, τις προσφορές και τη διαθεσιμότητα στο ράφι, ενώ θα ακολουθούν πιο υγιεινές επιλογές, τις περισσότερες φορές, φυτικές και με σεβασμό προς το περιβάλλον».
Η νέα πρόεδρος του Brands In Greece, Κυριακή Ηλία επεσήμανε τη δέσμευση του ΕΣΒΕΠ για την ανάδειξη της αξίας των επώνυμων προϊόντων τόσο για την ελληνική οικονομία όσο και για τους καταναλωτές: «Ο ΕΣΒΕΠ οραματίζεται και εργάζεται για τη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος ανταγωνισμού για τα επώνυμα προϊόντα, όπου θα εξασφαλίζεται η μέγιστη αξία για τον καταναλωτή του σήμερα, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Μέσα από τους πυλώνες δράσης που υλοποιεί το Διοικητικό Συμβούλιο, ο Σύνδεσμος βρίσκεται πάντα παρών στις επερχόμενες αλλαγές και επιδιώκει να πρωτοστατεί αλλά και να ενδυναμώνει τη «φωνή» των brands συμβάλλοντας ενεργά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης για τα επώνυμα προϊόντα».