Upupa Epops: Μια αυλή για όλους και για όλες τις ώρες
Το Grill ...βολτάρει στα Πετράλωνα που απέκτησαν μεγάλο ενδιαφέρον
Το Upupa Epops ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2016 και έκτοτε έχει γίνει ορόσημο στην περιοχή των Πετραλώνων. Η Μάρφη Μπαλή, συνιδιοκτήτρια του μαγαζιού, μας μιλάει για το όραμα και την υλοποίησή του.
Ρεπορτάζ: Γιάννης Μουρατίδης
Grill | Γιατί εδώ και όχι σε κάποια άλλη γειτονιά της Αθήνας;
Μάρφη Μπαλή | Οι δύο συνεργάτες μου, ο Ρένος Γραμμένος και ο Πέτρος Μανώχης, είναι γέννημα θρέμμα των Πετραλώνων, οπότε εξ αρχής υπήρχε μια αγάπη για την περιοχή. Επίσης, παρότι δεν κατάγομαι από την Αθήνα, ζω πολλά χρόνια στα Πετράλωνα. Οπότε όλοι είχαμε κάποια… σχέση με τη γειτονιά και θέλαμε να συμμετέχουμε στην ανάπτυξή της. Άλλωστε, θεωρούμε ότι τα Πετράλωνα είναι μια περιοχή του κέντρου. Είμαστε μόλις 15 λεπτά με τα πόδια από αυτό που θεωρούμε ‘κέντρο’ Αθήνας.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι πρόκειται για μια περιοχή που έχουν επιβιώσει αρκετά παλιά σπίτια με αυλές και στις σκέψεις μας ένα τέτοιο σπίτι θα θέλαμε να φιλοξενήσει το όραμά μας. Κάπως έτσι, ένα οίκημα που επρόκειτο να γίνει πολυκατοικία, τώρα έχει μετατραπεί σε έναν χώρο που προσφέρει ξεκούραση και διασκέδαση, με πολύ μικρές παρεμβάσεις στην αρχική του εικόνα.
Όταν ήρθατε στα Πετράλωνα, τι βρήκατε ως… δώρο ή ως πρόβλημα;
Όταν ήρθαμε εδώ, το 2016, βρήκαμε μια πολύ ήσυχη γειτονιά κι έναν σχεδόν σκοτεινό δρόμο, όπου η ανάπτυξη ήταν κυρίως οικιστική. Ο πεζόδρομος που γειτνιάζει σχεδόν με το μαγαζί ήταν παρατημένος, οπότε η καλύτερη ανάμνηση από τότε ήταν το εργοστάσιο του Παυλίδη, το οποίο έδινε ένα άρωμα σοκολάτας στην περιοχή και ακόμη δίνει. Το θέατρο Αλκμήνη ήταν ήδη απέναντί μας και είναι γεγονός ότι μας βοήθησε πολύ στα πρώτα βήματά μας. Αρκετά αργότερα από την παρουσία μας εδώ, άρχισαν να ανοίγουν και άλλα μαγαζιά και, σχετικά πρόσφατα, οι συνεργατικοί χώροι έχουν δώσει έναν αέρα νεότητας στην γειτονιά.

Υπάρχει ένα κομβικό σημείο στην ανάπτυξη των Πετραλώνων, όπως τη βιώσατε εσείς;
Μετά την κρίση το 2010, τα Πετράλωνα είχαν ραγδαία ανάπτυξη. Πιστεύουμε ότι παίξαμε ένα σημαντικό ρόλο σε αυτήν την ανάπτυξη, διότι πρωτοπορήσαμε, παίρνοντας το ανάλογο ρίσκο. Θεωρούμε ότι ήταν μια παράτολμη επιχειρηματικά ενέργεια να δημιουργήσουμε εδώ ένα κατάστημα, αλλά πιστεύαμε ότι με αυτό που θα δημιουργήσουμε, θα φέρουμε κόσμο στην γειτονιά, όχι μόνο από τα κοντινά μέρη, αλλά απ’ όλη την Αθήνα και απ’ όλον τον κόσμο.
Χωράει επιπλέον ανάπτυξη στην περιοχή;
Υπάρχει χώρος για ανάπτυξη, χωρίς αυτό απαραίτητα να σημαίνει τον χώρο της εστίασης.
Υπάρχουν ‘καλές’ μέρες;
Εκτός από τις γνωστές, θα έλεγα ότι η Τετάρτη και η Πέμπτη έχουν γίνει δυνατές μέρες.
Με την πρώτη ματιά, ο επισκέπτης νιώθει ότι έχει μπει σε καφέ – μπαρ. Ωστόσο, έχετε και πλούσιο μενού. Πώς μοιράζονται οι πελάτες σας;
Δε θέλουμε να αποκλείσουμε κανέναν πελάτη κι αυτό ήταν στόχος μας εξ αρχής. Θέλαμε και αυτόν που θα έρθει για τον καφέ του, να απολαύσει ένα brunch, που θα πάρει κάποιο γεύμα ή δείπνο και θα χαλαρώσει με ένα ποτό. Γι’ αυτό και ο κατάλογός μας είναι διαμορφωμένος για όλους τους ανθρώπους και όλες τις τσέπες. Θεωρώ ότι έχουμε πετύχει τον στόχο μας, διότι, όποια ώρα κι αν έρθετε, θα δείτε ένα μωσαϊκό ανθρώπων.

Το μενού κινείται εξίσου όλες τις ώρες;
Ναι, μαζί με τις επιλογές που έχουμε για brunch, οι οποίες είναι και ένα από τα δυνατά μας σημεία, το μενού μας έχει ζήτηση εξίσου όλες τις ώρες της ημέρας. Αυτό το έχουμε πετύχει με μεγάλη δυσκολία, διότι όλες οι παρασκευές μας είναι χειροποίητες και η κουζίνα μας δεν είναι πολύ μεγάλη. Με τη βοήθεια, όμως, της Κατερίνα Χατζάκη, που έχει τη θέση της σεφ από το ξεκίνημα του μαγαζιού, παρέχουμε όλες τις επιλογές για τους πελάτες μας.
Κοιτώντας το μενού δεν παρατήρησα κάποια τάση. Είναι επιλογή;
Εφόσον έχουμε αποφασίσει να απευθυνόμαστε σε όλους δεν θα μπορούσαμε να έχουμε κάθετο μενού. Το μενού μας στήθηκε σταδιακά και σε μεγάλο ποσοστό διαμορφώθηκε και από τις επιλογές των πελατών μας. Ξεκινήσαμε με φρέσκα χειροποίητα pizzeti, για τα οποία ακόμη έρχεται κόσμος, οπότε είναι ένα πιάτο- ορόσημο του μαγαζιού. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε ένα μαγαζί που κοιτάει μόνο προς την ιταλική κουζίνα. Νομίζω έχουμε ένα fusion μενού, με στόχο κάθε πιάτο να είναι νόστιμο για τον πελάτη.
Πώς ονομάζει το μαγαζί ο κόσμος στις συζητήσεις του;
Ουπούπα. Μαζί με το Epops είναι η επιστημονική ονομασία του τσαλαπετεινού. Ήταν μια προσωπική επιλογή και πάνω σε αυτήν έχει βασιστεί και σε ένα μεγάλο ποσοστό η διακόσμηση του μαγαζιού.
Αλκμήνης 7, Κάτω Πετράλωνα