Heineken: Μειωμένα έσοδα για το 2022

Οι πωλήσεις της Heineken μειώθηκαν στο 4,2%

Τα έσοδα της Heineken ήταν μειωμένα κατά 4,2% το τρίτο τρίμηνο του 2022. Το γεγονός αυτό οφείλεται τόσο στο ότι η γερμανική ζυθοποιία αναγκάστηκε να απομακρύνει τις επιχειρήσεις από τη Ρωσία λόγω του πολέμου αλλά και στη μειωμένη αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών της.

 

«έξοδος» από τη Ρωσία για μόλις ένα ευρώ

Τον Αύγουστο η Heineken πούλησε τις επιχειρήσεις της στη Ρωσία, έναντι του συμβολικού ποσού του ενός ευρώ. Είχε ήδη ανακοινώσει την αποχώρηση της σχεδόν ένα χρόνο πριν, εξαιτίας του πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας.

Η πώληση των δραστηριοτήτων της γερμανικής ζυθοποιίας πέρασε στην εγχώρια εταιρεία Arnest Group, η οποία πήρε το 100% των μετοχών και των περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των επτά ζυθοποιών της. Εφόσον εγγυήθηκε ότι θα συνεχίσει να παρέχει απασχόληση για τους 1.800 υπαλλήλους για τρία ακόμα χρόνια.

Η εταιρεία είχε αντιμετωπίσει επικρίσεις για την καθυστέρηση της αποχώρησής της από τη Ρωσία, από την οποία υποσχέθηκε να αποχωρήσει τον Μάρτιο του 2022, λίγο μετά την πλήρη εισβολή στην Ουκρανία.  «Εργαζόμαστε σκληρά για να πετύχουμε τη μεταφορά της εταιρείας μας στη Ρωσία σε έναν αξιόπιστο αγοραστή σε πολύ δύσκολες συνθήκες», είχε απαντήσει τότε η εταιρεία.

Η Heineken και άλλες μεγάλες εταιρείες με παραγωγικές δραστηριότητες στη ρώσικη αγορά ανέφεραν ότι η αποχώρηση τους είναι μια περίπλοκη διαδικασία, με υψηλό οικονομικό κόστος. Εκτός από την Heineken, ο όμιλος περιλαμβάνει και τις  Amstel, Tiger, Sol, Desperados και τη Μπίρα Moretti.

Σταδιακά πτωτικές τιμές που συνεχίζουν και το 2023

Οι πωλήσεις της Heineken έπεσαν το τρίτο τρίμηνο του 2022, ως επακόλουθο της επικείμενης αποχώρησης της από τη Ρωσία και του πληθωρισμού.

Οι τιμές έπεσαν στο 4,2% τον προηγούμενο χρόνο, ενώ στους πρώτους 9 μήνες του 2023, το ποσοστό αυτό έφτασε στο 5,1%, ακολουθώντας μια μακρά πτωτική πορεία. Ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,2%, αφού ανέβηκαν οι τιμές, στην Ευρώπη η μείωση ήταν μεγαλύτερη, φτάνοντας το 8,6%. Τα έσοδα των πωλήσεων σε Αφρική, Μέση Ανατολή και  Ανατολική Ευρώπη μειώθηκαν επίσης κατά 15,4%.

Αν και δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες για το τρίτο τρίμηνο, ωστόσο η έξοδος από τη Ρωσία και η πτώση των πωλήσεων στο Βιετνάμ ήταν οι κύριοι λόγοι για τη συνολική μείωση του όγκου των πωλήσεων μιας από τις μεγαλύτερες ζυθοποιίες στον κόσμο. Η Heineken είχε αναφέρει ότι αυτό το καλοκαίρι υπολόγιζε ζημία 300 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επιπτώσεων από την μεταφορά των εργασιών της εταιρείας στη ρώσικη Arnest Group.

«Βλέπουμε σταδιακή βελτίωση της επιχειρηματικής μας απόδοσης, αν και κάπως πιο αργή από τη φιλοδοξία μας. Ενώ ο πληθωρισμός μειώνεται, παρατηρούμε μια επιβράδυνση της καταναλωτικής ζήτησης σε διάφορες αγορές που αντιμετωπίζουν δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες», δήλωσε ο CEO Dolf van den Brink σε δήλωση.

 

Διαβάστε επίσης: Έρχεται, τον Νοέμβρη, το Athens Bar Show 2023

You might also like