H wine list ‘διαφοροποιεί’ το εστιατόριο
Η κάβα των ελληνικών εστιατορίων είναι ρίσκο για πολλούς επιχειρηματίες
Το Grill συνάντησε τον Ντίνο Στεργίδη, διοργανωτή του Οινοράματος, της κορυφαίας έκθεσης για το ελληνικό κρασί, στο πλαίσιο εκδήλωσης για τους ροζέ οίνους. Αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της διαφοροποίησης του μενού των εστιατορίων, με την προσθήκη μιας καλής wine list αλλά και στην αλλαγή που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στη σχέση μεταξύ εμφιαλωμένου οίνου και εστιατορίου.
Ο ίδιος τόνισε τη σημαντικότητα της διαφοροποίησης, προκειμένου να ξεχωρίσει ένα μενού. Όπως δήλωσε στο Grill «Νομίζω, ότι πρέπει οι επαγγελματίες της γαστρονομίας να μπουν σε μια διαδικασία όπου θα δίνουν σημασία στο κρασί που σερβίρουν και γενικότερα στο ποτό. Είναι τρομερά ενοχλητικό να πηγαίνει κανείς σε πάρα πολύ καλά ψητοπωλεία και να βλέπει μέσα μόνο μπίρες περιπτέρου, ενώ υπάρχουν τόσα μικρά ελληνικά ζυθοποιεία με εξαιρετικά προϊόντα. Και το ίδιο συμβαίνει και με το κρασί».
Ένας πολύ έμπειρος διοργανωτής εκθέσεων και βαθύς γνώστης της ελληνικής αμπελουργίας και οινοποίησης θεωρεί ότι τα ψητοπωλεία οφείλουν να μπουν στη διαδικασία να ανακαλύψουν τι θα πει ποιοτικό κρασί και να μην κρύβονται πίσω από εύκολες δικαιολογίες του τύπου «ο πελάτης δεν μας το ζητά» ή «ο πελάτης δεν ξέρει» ή «δεν τους ενδιαφέρει». Είναι δικαιολογίες οι οποίες όπως μάς λέει ακούγονται χρόνια, ενώ ο ίδιος εκτιμά ότι η ενσωμάτωση στο μενού των εστιατορίων μιας καλής wine list, μόνο κέρδος μπορεί να φέρει. «Υπάρχει εκεί έξω ένα ποσοστό κόσμου που αναζητάει την ποιότητα» συμπληρώνει.
Έχοντας δώσει κι ο ίδιος μάχες για να μπει το ελληνικό κρασί στην ευρεία εστίαση ο Ντίνος Στεργίδης σημειώνει στην παρέμβασή του ότι «Το να μπορέσει ένα εστιατόριο να διαφοροποιηθεί, προσφέροντας στον πελάτη ένα συνοδευτικό ποτό, που είναι πιο ‘ψαγμένο’, είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που θα του φέρει κόσμο». Ο ίδιος μέσα από τις εκθέσεις του βρίσκεται στο σταυροδρόμι μεταξύ καταναλωτή και παραγωγού. Μας αναφέρει, ότι στο πρώτο Oenorama, το μεγάλο θέμα συζήτησης ήταν το εμφιαλωμένο κρασί και πως αυτό θα μπορέσει να μπει στο εστιατόριο. Σήμερα, 30 χρόνια μετά, δεν υπάρχει εστιατόριο αλλά ούτε και ταβέρνα που να μην έχει λίστα κρασιών. Γι’ αυτόν, το γεγονός αυτό είναι μια τεράστια πρόοδος!
Διαβάστε επίσης: Έρχεται η MEAT / DAIRY / FROZEN EXPO 2024