Υπ.Αν.: «μόνιμη μείωση τιμής»

Μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας που θα εφαρμοστούν σταδιακά έως τον Μάρτιο

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό τα νέα μέτρα που λαμβάνει η Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και των στρεβλών εμπορικών πρακτικών στην  αγορά.

 

Στη συνέχεια ο Υπ.Αν. Κώστας Σκρέκας προχώρησε στην εξειδίκευση των μέτρων στο Υπουργείο Ανάπτυξης, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου και του Διοικητή της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), Χαράλαμπου Μελισσινού.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε μεταξύ άλλων: «Οι διεθνείς κρίσεις των τελευταίων ετών είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία έντονων πληθωριστικών πιέσεων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Βεβαίως όλο το προηγούμενο διάστημα έχουμε λάβει μία δέσμη μέτρων για να τιθασεύσουμε τον πληθωρισμό και να ελέγξουμε την αγορά από φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας και παραπλανητικών εκπτώσεων. Οι έλεγχοι για την αισχροκέρδεια και τις παραπλανητικές εκπτώσεις συνεχίζονται».

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023 διενεργήθηκαν από τη ΔΙΜΕΑ συνολικά 25.267 έλεγχοι και επιβλήθηκαν συνολικά 1.865 πρόστιμα ύψους 13.416.790 ευρώ.

Μέχρι τώρα στην πρωτοβουλία «μόνιμης μείωσης τιμής» έχουν ενταχθεί 1.300 προϊόντα από 100 προμηθευτές τα οποία έχουν μειωμένες τιμές, με ειδικές σημάνσεις που έχουν τοποθετηθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ με ευκρινή τρόπο, κατά τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες.

Παράλληλα, παραμένει σε ισχύ και το «Καλάθι του Νοικοκυριού» που παρέχει πρόσβαση σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

«Εντούτοις, έχει διαπιστωθεί από τους ελεγκτικούς μας μηχανισμούς ότι σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις των τιμών στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Καταδικάζουμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και δεν πρόκειται να τις ανεχτούμε» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Τα μέτρα που θα εφαρμοστούν σταδιακά έως τον Μάρτιο είναι τα εξής:
  1. Περιορισμός των συνολικών εκπτώσεων των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30%. Μεταφορά του όφελους στον καταναλωτή, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις.
  2. Για την αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων: «δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις  τιμές επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών».
  3. Για την διασφάλιση της απόλυτης διαφάνειας στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, οι προμηθευτές υποχρεούνται να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές πθροϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.
  4. Πλαφόν στις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος, στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.
You might also like