Deloitte, εστιατόρια: Δημιουργώντας αξία στο μέλλον
Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να θέλουν να επισκέπτονται τα εστιατόρια
Καθώς οι προκλήσεις συνεχίζονται και καινούργιες ευκαιρίες συνεχώς παρουσιάζονται, τα εστιατόρια πρέπει να είναι προετοιμασμένα να καινοτομήσουν και να εφαρμόσουν δελεαστικές πρακτικές για τους δυνητικούς
τους πελάτες.
Η Deloitte, μέσα από την έρευνα της στους πελάτες εστιατορίων για την έκθεση των τάσεων στην εστιατορική αγορά του 2021, διαπίστωσε ότι η πανδημία COVID-19 δημιούργησε τεράστια αβεβαιότητα στη βιομηχανία και πολλοί φοβούνταν ότι η πελατεία των εστιατορίων ενδεχομένως να μην επιστρέψει στα δεδομένα της προ-COVID εποχής.
Η επιθυμία για dine in εμπειρία δεν έχει εξαφανιστεί
Σε πιο πρόσφατη μελέτη της Deloitte για τα εστιατόρια, που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2023, το 55% των ερωτηθέντων – πελατών δήλωσε ότι η ποσότητα των φυσικών επισκέψεων που πραγματοποίησαν ήταν πραγματικά η ίδια ή μεγαλύτερη από πριν την πανδημία. Και ένα μεγάλο ποσοστό, 69% ανέφερε ότι παράγγελναν φαγητό για πακέτο ή παραγγελία με την ίδια συχνότητα ή ακόμα πιο συχνά από πριν μερικά χρόνια.
Συνολικά, φαίνεται ότι πολλές αλλαγές που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και μετά, είναι εδώ για να μείνουν. Στη έρευνα του 2021, δύο θέματα προέκυψαν: μια τάση ήταν η ανάγκη άνεσης των καταναλωτών, η οποία αντανακλάται στην κυριαρχία των παραγγελιών παράδοσης και παραλαβής φαγητού, αλλά και η άνεση που προκύπτει από την ψηφιακή εμπειρία, η οποία παραμένει ένα κύριο χαρακτηριστικό για τα εστιατόρια καθώς η προτίμηση των καταναλωτών για ψηφιακά κανάλια συνεχίζει να αυξάνεται και ούτε πρόκειται να σταματήσει.
Δημιουργώντας αξία!
Τα εστιατόρια θα πρέπει να βρουν τρόπους να προσφέρουν υψηλής ποιότητας φαγητό σε λογικές τιμές. Έτσι θα καταφέρουν να αυξήσουν τα έσοδα τους αλλά και την ίδια την αντίληψη των πελατών για την αξία.
Στην ερώτηση: Τι θα σας έκανε να παραγγείλετε από εστιατόρια πιο συχνά, οι απαντήσεις ήταν παρόμοιες τόσο για την παραλαβή φαγητού αλλά και για την επίσκεψη σε ένα εστιατόριο. Οι πελάτες θέλουν πιο οικονομικές επιλογές συν τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Και λαμβάνοντας υπόψη τις πληθωριστικές πιέσεις που θα φέρει το μέλλον, αναμένεται ότι αυτή η επιθυμία θα γίνει ακόμα πιο έντονη.
Καθώς οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των πελατών εξελίσσονται, τα εστιατόρια θα πρέπει να εξετάσουν τη δημιουργία ενός μοντέλου που να επιτρέπει την δημιουργία ευκαιριών, όπως:
- εξατομικευμένες προσφορές για την παροχή όλο και πιο σταχωμένων καμπανιών και εκπτώσεων
- ποικιλία προσφορών και ειδικές προτάσεις με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών
- διαφορετικές προσφορές ανάλογα με την ποικιλομορφία της εμπειρίας του πελάτη (take away, take in & dine in)
Η παράδοση φαγητού από εστιατόρια έχει αυξηθεί τα τελευταία 10 χρόνια, όπως φαίνεται από την αύξηση χρήσης των εφαρμογών delivery.
Αν θέλουν να δουν τα κέρδη τους να αυξάνονται, οι εταιρείες θα πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν στην ψηφιακή τους εικόνα και στην απρόσκοπτη λειτουργία των ψηφιακών τους ενεργειών. Όπως προέκυψε από την έρευνα της Deloitte, οι πελάτες γενικά προτιμούν να παραγγέλνουν μέσω των εφαρμογών delivery, ενώ το 50% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα παράγγελνε από μια κουζίνα “φάντασμα”.
Λύσεις αυτοματοποίησης και τεχνολογίας στα εστιατόρια
Η φετινή μελέτη της Deloitte για τα εστιατόρια έδειξε ότι οι περισσότεροι πελάτες δεν αποθαρρύνονται από την αυτοματοποίηση και θα συνεχίσουν να πηγαίνουν στα καταστήματα που χρησιμοποιούν αυτές τις καινοτομίες.
Για παράδειγμα, οι πελάτες είναι όλο και πιο άνετοι με τη χρήση drones για παράδοση φαγητού ή με αυτόνομα οδηγούμενα αυτοκίνητα, με το 47% να δηλώνει ότι θα παράγγελνε από ένα εστιατόριο που διαθέτει τέτοιες επιλογές παράδοσης, έναντι 44% που ήταν το 2021. Η παράδοση χωρίς επαφή είναι επίσης εξαιρετικά δημοφιλής ακόμα και μετά την πανδημία, επιτρέποντας ταχύτερες παραδόσεις και ευελιξία στους πελάτες και τους ιδιοκτήτες.
Σίγουρα στο μέλλον η αυτοματοποίηση στα εστιατόρια θα κατέχει μεγαλύτερο ρόλο. Παρ’ όλα αυτά, αυτές είναι σίγουρα δαπανηρές επενδύσεις, που αφομοιώνουν συνήθως μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού.
Καθώς εξετάζουν πού και πώς θα επενδύσουν σε αυτές τις νέες τεχνολογίες, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις, τα λειτουργικά και ενεργειακά κόστη, τη μειωμένη καταναλωτική δύναμη των πελατών τους, αλλά και το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό.