Η Ioniki ξεκίνησε το 1991 από την Θεσσαλονίκη και εδώ και 30 περίπου χρόνια, προμηθεύει την αγορά με πάνω από 400 είδη και προϊόντα ζύμης και σφολιάτας, ενώ οι εξαγωγές της φτάνουν σε περισσότερες από 35 χώρες σε Ευρώπη, Αυστραλία, Αμερική και Μέση Ανατολή.
Ο Γιάννης Πορτοκαλίδης, International Sales & Marketing Director στην Ioniki, μιλάει στο Grill για τους φιλόδοξους στόχους της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια. Όπως μας περιγράφει ο ίδιος, η εταιρεία επενδύει κατά κύριο λόγο σε εξαγωγικές δραστηριότητες και στην ανάπτυξη και επικοινωνία της εταιρικής της εικόνας στην αγορά προϊόντων φύλλου, αφουγκραζόμενη πάντα τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών και τις απαιτήσεις της αγοράς.
Grill | Ποια είναι η στρατηγική της « Ioniki» για τα επόμενα χρόνια;
Γιάννης Πορτοκαλίδης| Η εταιρεία σχεδιάζει να ενισχύσει την παρουσία της σε διεθνές επίπεδο, τόσο σε νέες χώρες, όσο και σε αγορές όπου ήδη δραστηριοποιείται. Σημαντικό κοινό-στόχος για την εταιρεία είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπως και ο Καναδάς με την ανάπτυξη και την εξέλιξη του brand Filosophy. Όσον αφορά την Ευρώπη, η ενίσχυση της αγοράς της Γερμανίας είναι εξίσου σημαντική. Επόμενος και βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη νέων προϊόντων Horeca στην κατηγορία «αρτοζύμες», ώστε να προσφέρουμε καινοτόμα προϊόντα που να ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και η βελτίωση των παραγωγικών μας διαδικασιών, μιας και θα υπάρξει νέα γραμμή παραγωγής στριφτού φύλλου για να καλύψει τον επιπρόσθετο όγκο πωλήσεων.

Πώς αξιολογείτε την οικονομική πορεία της εταιρείας έως σήμερα ;
Η οικονομική πορεία της Ionikiστον κλάδο των κατεψυγμένων σφολιατοειδών είναι αξιοσημείωτη. Αρχικά, έχει επιτύχει σταθερή αύξηση των εσόδων της, γεγονός που αντανακλά την αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα της. Η αύξηση των εσόδων μας προέρχεται κυρίως από τις ισχυρές συνεργασίες με πελάτες του εξωτερικού σε όλο τον κόσμο, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Γερμανία, που αποφέρουν σημαντικό μερίδιο εσόδων. Σημαντική είναι και η αύξηση των Private Label προϊόντων με την παροχή νέων πρωτοπόρων κωδικών σε ήδη υπάρχουσες συνεργασίες με μεγάλους retailers.
Συνολικά, η Ioniki έχει επιδείξει σταθερή ανάπτυξη, καινοτομία και ισχυρή παρουσία στην αγορά των κατεψυγμένων σφολιατοειδών. Με έμφαση στην ποιότητα, την καινοτομία και την επέκταση, η εταιρεία είναι ορθά τοποθετημένη για να διατηρήσει και να ενισχύσει την ανταγωνιστική της θέση στο μέλλον, με υγιείς δείκτες κερδοφορίας και ρευστότητας, ηIonikiεπενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και υλοποιεί τα στρατηγικά της σχέδια χωρίς να αντιμετωπίζει σημαντικούς χρηματοοικονομικούς κινδύνους.
Πώς εξασφαλίζετε τη διατήρηση υψηλής ποιότητας στις συνεργασίες σας με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες σας;
Η Ioniki εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα στις συνεργασίες της με προμηθευτές και συνεργάτες, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει νέες B2B συνεργασίες σε διεθνές επίπεδο, για ανάπτυξη και αύξηση της παγκόσμιας παρουσίας της και εστιάζει στην ικανοποίηση των τελικών καταναλωτών μέσω συγκεκριμένων στρατηγικών. Για τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας στις συνεργασίεςμας με τους προμηθευτές και συνεργάτες, εφαρμόζουμε αυστηρά κριτήρια επιλογής προμηθευτών, επιλέγοντας εκείνους που πληρούν αυστηρά τα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας και διενεργώντας τακτικές αξιολογήσεις και επιθεωρήσεις για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης. Παράλληλα, διατηρούμε μακροχρόνιες σχέσεις με προμηθευτές και συνεργάτες που μοιράζονται τις αξίες της εταιρείας για ποιότητα και αξιοπιστία.
Συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια για την προβολή προϊόντων μας και τη δικτύωση μας με πιθανούς συνεργάτες. Έτσι, ως εταιρεία διασφαλίζουμε τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας στις συνεργασίες μας, προωθώντας την ανάπτυξη νέων διεθνών συνεργασιών και εξασφαλίζοντας την ικανοποίηση του τελικού καταναλωτή.

Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων σας, σε όλες τις φάσεις της παραγωγής και διανομής;
Η Ioniki εφαρμόζει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των προϊόντων της σε όλες τις φάσεις της παραγωγής και της διανομής.
Για τη διασφάλιση της ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων, η εταιρεία επιλέγει αυστηρά τις πρώτες ύλες, μόνο τους καλύτερους προμηθευτές που πληρούν τα αυστηρά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας, ενώ κάθε παρτίδα πρώτων υλών υπόκειται σε λεπτομερείς ελέγχους πριν χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή. Η εταιρεία διαθέτει πιστοποιήσεις ποιότητας που διασφαλίζουν την τήρηση διεθνών προτύπων ασφάλειας τροφίμων και πραγματοποιεί τακτικούς ελέγχους και επιθεωρήσεις από ανεξάρτητους φορείς για την επιβεβαίωση της συμμόρφωσης με τα πρότυπα αυτά. Η παραγωγική διαδικασία υπόκειται σε αυστηρούς ελέγχους ποιότητας, με εφαρμογή συστημάτων παρακολούθησης σε κάθε στάδιο, από την παραλαβή των πρώτων υλών έως το τελικό προϊόν, και χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και εξοπλισμού για την εξασφάλιση της σταθερής ποιότητας των προϊόντων.
Ποιες είναι οι ενέργειές σας για τη μείωση του περιβαλλοντικού σας αποτυπώματος και πώς προάγετε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση;
Η Ioniki επενδύει σε ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες και εξοπλισμό για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπου είναι δυνατόν, όπως η ηλιακή ενέργεια, για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Εφαρμόζουμε διαδικασίες ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών σε όλη την αλυσίδα παραγωγής, ενώ υλοποιούμε και προγράμματα μείωσης της σπατάλης τροφίμων με τη βέλτιστη διαχείριση των πρώτων υλών και των προϊόντων. Ταυτόχρονα, επιλέγουμε πρώτες ύλες από προμηθευτές που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές καλλιέργειας και παραγωγής και συνεργαζόμαστε με πιστοποιημένους προμηθευτές που τηρούν τα πρότυπα αειφορίας και περιβαλλοντικής διαχείρισης.
Τέλος, μέσα από τη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων, το προσωπικό μας ενημερώνεται σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές περιβαλλοντικής διαχείρισης. Προσπαθούμε επίσης να μεγεθύνουμε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και στους ίδιους τους καταναλωτές μέσω ενημερωτικών καμπανιών και συνεργασιών με περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Πώς αντιμετωπίζετε τον ανταγωνισμό στην ελληνική και τη διεθνή αγορά;
Μέσα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική που περιλαμβάνει την καινοτομία, την ποιότητα, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα στις ανάγκες της αγοράς, εφαρμόζουμε συστηματικές διαδικασίες για την παρακολούθηση και ανάλυση των τάσεων της αγοράς.
Για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού, η Ioniki δίνει μεγάλη έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων της. Χρησιμοποιούμε μόνο τις καλύτερες πρώτες ύλες και διασφαλίζουμε υψηλά πρότυπα παραγωγής και ασφάλειας, ενώ παράλληλα βελτιώνουμε συνεχώς τις διαδικασίες παραγωγής για τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας και την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών μας.
Η εταιρεία επενδύει στην έρευνα και την ανάπτυξη (R&D) για τη δημιουργία νέων και καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως vegan προϊόντα, ενώ προσαρμόζει τα προϊόντα της στις τοπικές προτιμήσεις και ανάγκες της κάθε αγοράς, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Παρέχει προσαρμοσμένες λύσεις για πελάτες B2B, όπως αλυσίδες εστιατορίων και ξενοδοχείων. Διεξάγει, επίσης, τακτικές έρευνες αγοράς για την κατανόηση των αναγκών και των προτιμήσεων των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας εργαλεία και τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων για την παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς και την ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Υπάρχουν νέα προϊόντα που σκοπεύετε να λανσάρετε σύντομα και, αν ναι, μπορείτε να μας πείτε περισσότερα γι’ αυτά;
Στην Ioniki, η ανάπτυξη νέων προϊόντων είναι στρατηγικής σημασίας για την ενίσχυση της θέσης της στην αγορά και την ικανοποίηση των συνεχώς μεταβαλλόμενων αναγκών των καταναλωτών. Μερικές κατηγορίες και τύποι προϊόντων που ενδέχεται να λανσαριστούν σύντομα, βάσει των τελευταίων τάσεων και στρατηγικών της εταιρείας, περιλαμβάνουν υγιεινές επιλογές, νέες συσκευασίες και μορφές, ανανεωμένα παραδοσιακά προϊόντα και στρατηγικές συνεργασιών. Η διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων στην Ioniki περιλαμβάνει την έρευνα και ανάλυση αγοράς, τη δημιουργία πρωτοτύπων και δοκιμές αλλά και την εφαρμογή στρατηγικής μάρκετινγκ. Η έρευνα αγοράς και η ανάλυση καταναλωτικών προτιμήσεων βοηθούν στην αναγνώριση τάσεων και ευκαιριών, ενώ η αξιολόγηση του ανταγωνισμού αναγνωρίζει τα κενά στην αγορά, που μπορούν να καλυφθούν με νέα προϊόντα. Η ανάπτυξη πρωτότυπων προϊόντων και οι δοκιμές γεύσης και ποιότητας με επιλεγμένους καταναλωτές επιτρέπουν τη συλλογή ανατροφοδότησης και τη βελτίωση των προϊόντων, βάσει των αποτελεσμάτων των δοκιμών.