Οι κλάδοι κρέατος και γάλακτος έδωσαν δυναμικό “παρών” στο καθιερωμένο ραντεβού της αγοράς, σε μια διπλή έκθεση γεμάτη επαγγελματικές, επιχειρηματικές κι επιστημονικές εκδηλώσεις. Ενάντια στην εσωστρέφεια και με αναπτυξιακό πνεύμα, εκθέτες και επισκέπτες αντάλλαξαν απόψεις, μοιράστηκαν θετικές εντυπώσεις και κατέστρωσαν φιλόδοξα σχέδια. Η αγορά δεν λέει να το βάλει κάτω…
Κείμενο: Χριστίνα Σούρα. Φωτογραφίες: Γιώργος Διαμαντάκης
Οι δυναμικοί και πολλά υποσχόμενοι κλάδοι του κρέατος και του γάλακτος έδωσαν δυναμικό «παρών» στην 5η έκθεση MEAT DAYS και στην 4η έκθεση Dairy Expo, που πραγματοποιήθηκαν μαζί από τις 30 Σεπτεμβρίου έως και τις 2 Οκτωβρίου 2016 στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η διοργανώτρια εταιρεία o.mind creatives κατάφερε για άλλη μια χρονιά να δημιουργήσει ένα εκθεσιακό/ συνεδριακό γεγονός που έδωσε την ευκαιρία ανάδειξης και προβολής στους κλάδους κρέατος – αλλαντοποιίας και γαλακτοκομίας – τυροκομίας. Σε μια εποχή που όλοι οι παραπάνω κλάδοι, καλούνται να συμμετάσχουν – και μάλιστα από θέση ισχύος κι ευθύνης- στην αναμενόμενη επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.
Οι 120 εταιρείες και τα εκατοντάδες στελέχη που συμμετείχαν στο εκθεσιακό και συνεδριακό τριήμερο, πραγματοποίησαν εποικοδομητικές συνεργασίες και εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για το γεγονός ότι ο κόσμος που επισκέφτηκε την έκθεση ήταν γνώστης του χώρου και οι επαφές που έγιναν ήταν στοχευμένες και αποδοτικές. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μεγάλο ποσοστό επισκεπτών προερχόταν από την περιφέρεια ενώ αρκετοί ήταν οι επισκέπτες και από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Το τριήμερο που δοργανώθηκε η διπλή έκθεση διανθίστηκε από πολλές παράλληλες εκδηλώσεις οι οποίες απέσπασαν τα θετικότερα σχόλια και προσέδωσαν ενημερωτικό και επιμορφωτικό ενδιαφέρον στη διοργάνωση. Όλες οι ημερίδες, οι παρουσιάσεις, οι επιδείξεις και οι διαγωνισμοί, που πραγματοποιήθηκαν είχαν την υποστήριξη του κοινού, το οποίο και τις τρεις μέρες κατέκλυσε τις αίθουσες εκδηλώσεων και συνεδρίων για να τα παρακολουθήσει αποκομίζοντας χρήσιμες γνώσεις και πληροφορίες.
Μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή είχε και φέτος η 5η Οργανοληπτική Αξιολόγηση Ελληνικών Προϊόντων με βάση το κρέας, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 1 Οκτωβρίου και στην οποία συμμετείχαν 18 Έλληνες παραγωγοί με συνολικά 114 δείγματα. Την ίδια μέρα έλαβε χώρα στο πλαίσιο της έκθεσης Dairy Expo η 4η Επιστημονική Ημερίδα Γαλακτοκομίας και Τυροκομίας, στην οποία παρουσιάστηκαν όλες οι εξελίξεις στην παραγωγή γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων καθώς και οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου.
Όπως ήταν αναμενόμενο, φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας όπως η μάχη που δίνουν τα ελληνικά προϊόντα (η φέτα και το γιαούρτι) στις διεθνείς αγορές και οι προτάσεις για αναγραφή της προέλευσης του γάλακτος σε κάθε συσκευασία γαλακτοκομικού/ τυροκομικού προϊόντος, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας. Η ημερίδα ήταν μια συνδιοργάνωση του περιοδικού Dairy News και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Αγροτικών Προϊόντων – Τμήμα Γάλακτος Ιωαννίνων – ΕΛΓΟ Δήμητρα με συμμετοχή εισηγητών από Γιάννενα, Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
Με μεγάλη προσέλευση –κυρίως από νέους τεχνολόγους τροφίμων- πραγματοποιήθηκε επίσης το Σάββατο η ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων / ΠΕΤΕΤ με τίτλο «Κρέας – γαλακτοκομικά, από τη θεωρία στην πράξη». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και ο 3ος διαγωνισμός κρεοπωλών Black Box που έλαβε χώρα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και κατά τη διάρκεια του οποίου 12 δυναμικοί κρεοπώλες παρουσίασαν ενώπιον του εκθεσιακού κοινού τις προτάσεις τους για τη δημιουργία κρεατοσκευασμάτων στο πλαίσιο ενός πρωτότυπου διαγωνισμού που συγκέντρωση το ενδιαφέρον (και τις ψήφους…) εκατοντάδων επισκεπτών.
Την Κυριακή οι εκδηλώσεις που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του εκθεσιακού κοινού ήταν το διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΚΚ και η θεματική παρουσίαση με τίτλο «Πρόγραμμα πιστοποίησης ΕΠΑνΕΚ για τους υπαλλήλους των κρεοπωλείων – μελών της σε συνάρτηση με τα πιστοποιημένα κρεοπωλεία». Έγινε ανάλυση του προγράμματος από τους αρμόδιους φορείς που ανέλαβαν τη μελέτη και σύνταξη του φακέλου, καταγράφτηκαν οι διαφωνίες μερίδας της αγοράς που κινείται σε διαφορετικό μήκος κύματος, ενώ συζητήθηκαν και όλα τα κλαδικά θέματα που βρίσκονται στην επικαιρότητα.
Το ενδιαφέρον του εκθεσιακού κοινού προσέλκυσε επίσης η εκδήλωση της μάρκας γαλλικού βόειου κρέατος ανώτερης ποιότητας Bovillage, που πραγματοποιήθηκε επίσης την Κυριακή 2/10 και κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν από τον επίτιμο καλεσμένο της Bovillage και βραβευμένο Γάλλο εκπαιδευτή – κρεοπώλη Luc Perez τεχνικές κοπής, δημιουργίας κρεατοσκευασμάτων και διακόσμησης βιτρίνας. Η δίωρη εκδήλωση είχε τίτλο «Η αξία και η δυναμική των παρασκευασμάτων στο κρεοπωλείο του μέλλοντος» και την παρακολούθησαν δεκάδες επαγγελματίες.
Την ίδια ώρα στο συνεδριακό χώρο έλαβε χώρα η Ημερίδα της Περιφέρειας Αττικής με τίτλο «Το κρέας και τα προϊόντα του: Από την εκτροφή…στην κατανάλωση. Ευζωία ζώων – ασφάλεια τροφίμων – επίσημος έλεγχος – ζωικά υποπροϊόντα» κατά τη διάρκεια της οποίας αναπτύχθηκαν πολύ ενδιαφέροντα θέματα όπως: Επίσημος έλεγχος και αδειοδότηση εγκαταστάσεων τροφίμων ζωικής προέλευσης, ζωικά υποπροϊόντα, νέα νομοθεσία για τους παρακείμενους χώρους, ευζωία των ζώων κ.ά. Τη διοργάνωση και επιμέλεια της εκδήλωσης είχε η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ημερίδας η εταιρεία Manager’s Office παρουσίασε ένα εφαρμοσμένο σεμινάριο Sales & Marketing για την ενδεδειγμένη ανάπτυξη στο HO.RE.CA με τίτλο «Ανάπτυξη Πωλήσεων & Μάρκετινγκ σε HO.RE.CA». Παρουσιάστηκαν οι τρόποι πωλήσεων και marketing για την προσέγγιση της συγκεκριμένης αγοράς, οι διαδικασίες, τα εργαλεία μάρκετινγκ, το απαιτούμενο προσωπικό κ.ά.
Οι παράλληλες εκδηλώσεις της Κυριακής ολοκληρώθηκαν με την ημερίδα του περιοδικού MEAT PLACE που είχε τίτλο: «Ελληνικό κρέας: Από την παραγωγή και τη μεταποίηση στη λιανική πώληση. Η πορεία του, η δυναμική του κλάδου και οι προοπτικές εξέλιξης της ελληνικής αγοράς κρέατος». Χωριζόταν σε τρία μέρη: Α’ μέρος «Το παρόν και το μέλλον του Ελληνικού κρέατος, Προτάσεις και προβληματισμοί». Β’ μέρος «Επίσημος έλεγχος στο κρεοπωλείο και τη μαζική εστίαση». Γ’ μέρος «Κοπές κρέατος και θεματικές παρουσιάσεις για το ελληνικό αρνί και τη γαλοπούλα».
Τέλος, να σημειωθεί ότι την Κυριακή 2 Οκτωβρίου η μάρκα γαλλικού βόειου κρέατος ανώτερης ποιότητας Bovillage πραγματοποίησε στο χώρο εκδηλώσεων cocktail party στο οποίο συμμετείχαν πολλοί φίλοι και συνεργάτες της.