Λούης Παπασπύρου, Φαέθων: “μικραίνει η αγορά, αλλά πάντα θα υπάρχουν ευκαιρίες”

Συνέντευξη με τον διευθυντή μάρκετινγκ της βορειοελλαδίτικης εταιρείας.

Στο 6ο χιλιόμετρο  της οδού Σιδηροκάστρου- Προμαχώνα και σε υπερσύγχρονες βιομηχανικές εγκαταστάσεις 4.000 τ.μ. εδρεύει μια από τις σημαντικότερες εταιρείες παραγωγής κρεατοσκευασμάτων, η Φαέθων. Με αφετηρία το 1992, η εταιρεία ακολουθεί σταθερή πορεία διαρκούς ανάπτυξης. Ο διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας, ο Λούης Παπασπύρου, μας μεταφέρει την πολύτιμη εμπειρία του από την καθημερινότητα της αγοράς.
Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

 

Grill| Ποια είναι η τρέχουσα κατάσταση της εταιρείας και ποια η θέση της μέσα στο πλαίσιο της ευρύτερης αγοράς; 

Λούης Παπασπύρου| Η εταιρεία με σταθερά βήματα στο κομμάτι των προϊόντων και της εξυπηρέτησης έχει αποκτήσει ένα μεγάλο ποσοστό στην αγορά της Μακεδονίας αλλά και ένα κομμάτι της αγοράς στην Νότια Ελλάδα με νέες και υπάρχουσες συνεργασίες. Δεν έχουμε πάρει το μερίδιο της αγοράς που αναλογεί στην εταιρεία ακόμα, και ειδικότερα στην Νότια Ελλάδα, αλλά υπάρχει υπομονή και θέληση. Τα τελευταία χρόνια έχουμε σταθερά πάνω από 12% του τζίρου της εταιρείας στο εξωτερικό, με αυξητικές τάσεις και αυτό το έχουμε καταφέρει με όλη την γκάμα των κρεατοσκευασμάτων. Τα best selling products είναι ο χοιρινός γύρος και ο γύρος κοτόπουλο, που παράγονται σε δύο διαφορετικές γεύσεις ο κάθε ένας, αλλά και όλα τα παρασκευάσματα των κιμάδων, που είναι διαχρονικά ποιοτικά.

Πως πήγε η τουριστική περίοδος ανά την Ελλάδα;

Η τουριστική περίοδος, εάν εξαιρέσουμε τους δημοφιλείς προορισμούς, έχει συρρικνωθεί αρκετά. Παρατηρήθηκε ότι σε μερικά νησιά του Αιγαίου όπως η Πάρος και η Νάξος άργησε να ξεκινήσει παρόλ’ αυτά το τελικό αποτέλεσμα ήταν θετικό. Στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, δυστυχώς λόγω των γνωστών προβλημάτων, υπήρχε πτωτική τάση ενώ σε άλλα σημεία και ειδικότερα στην Αλεξανδρούπολη και στην Σκιάθο ήταν παραπάνω από ικανοποιητικά τα αποτελέσματα. Οι νέες συνεργασίες (Σίφνος, Ναύπλιο, Χαλκιδική) που έγιναν άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις αλλά εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Η εικόνα που είχαμε από όλους του συνεργάτες ήταν σχεδόν ίδια και μπορούμε να την συνοψίσουμε σε μία πρόταση: κόσμος αρκετός, λίγη κατανάλωση, ακόμα λιγότερος Έλληνας καταναλωτής.

 

 Πως βλέπετε να κινείται αυτό το διάστημα η συνολική αγορά της μαζικής εστίασης και τι περιμένετε για τη φθινοπωρινή- χειμερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε;

Υπάρχει μία ελαφριά πτώση στην αγορά της εστίασης και αυτό παρατηρείται, οριακά μερικές μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων. Είναι αναμενόμενο να υπάρχει αυτό καθώς οι υποχρεώσεις, φορολογικές ή μη, είναι πλέον αρκετές για όλες τις οικογένειες. Πιστεύουμε ότι θα έρθει μεγαλύτερη καθίζηση στην αγορά, και ειδικότερα Αττικής και Θεσσαλονίκης που είναι και οι μεγαλύτερες της χώρας. Εμείς σαν εταιρεία θα συνεχίσουμε να είμαστε κοντά στον κάθε συνεργάτη μας, με τη σταθερότητα και την αξιοπιστία που μας διακρίνει όλα αυτά τα χρόνια. Πιστεύουμε ότι ευκαιρίες πάντα θα υπάρχουν, απλά θα πρέπει να είσαι εκεί για να την «αρπάξεις».

Τα τελευταία το κοτόπουλο αποκτάει μια όλο  και πιο σημαντική θέση στη μαζική εστίαση και ειδικά στα ψητοπωλεία. Συμμερίζεστε αυτή την εντύπωση;

Οι διατροφικές συνήθειες έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και παρατηρείται μία στροφή προς το κοτόπουλο ειδικότερα στις νεώτερες ηλικίες και στις γυναίκες. Είναι ένα προϊόν που συνιστάται στις δίαιτες έντονα, θεωρείται σαν κρέας πιο καθαρό και οι τάσεις στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές κουζίνες είναι να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο. Πριν μερικά χρόνια το χοιρινό κρέας ήταν τέσσερα προς ένα σε σχέση με το κοτόπουλο. Σήμερα, η τάση είναι δύο προς ένα και θεωρώ ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα είμαστε ένα προς ένα. Εμείς, προσφέρουμε όλη την γκάμα των προϊόντων που χρειάζεται ένα ψητοπωλείο. Σουβλάκι στήθος και μπούτι, κοτομπουκιές φιλέτου στήθους, μπιφτέκι κοτόπουλο stick – το οποίο είναι νέος κωδικός-, σνίτσελ κοτόπουλο και τέλος, η ναυαρχίδα της εταιρείας σε εξαιρετικές γεύσεις, ο γύρος κοτόπουλο.

Δημοσιεύτηκε στο 7ο τεύχος του Grill, Σεπτέμβριος 2016.Φωτογραφίες: Φαέθων.

You might also like