«Ανερχόμενο trend στην Ελλάδα το μπάρμπεκιου»
Συνέντευξη με τον Νίκο Κυριακόπουλο της KYSO/ Stubb’s.
Ο Νίκος Κυριακόπουλος αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα μέσω της εταιρείας KYSO μια ιδιαίτερη, αναγνωρίσιμη ασφαλώς και αγαπητή από τους καταναλωτές κουλτούρα, αυτή του αμερικανικού BBQ και των χαρακτηριστικών γεύσεων με τις οποίες συνδέεται εδώ και πολλές δεκαετίες.
Οι σάλτσες Stubb’s τις οποίες διακινεί και εμπορεύεται στην Ελλάδα η εταιρεία KYSO του Νίκου Κυριακόπουλου είναι ένα ‘σήμα κατατεθέν’ της αμερικανικής διατροφικής κουλτούρας, καθώς αφορούν την αγαπημένη συνήθεια των Αμερικανών, το BBQ.
Η άνοδος και στην Ελλάδα της συγκεκριμένης τεχνοτροπίας ψησίματος, η οποία συνοδεύεται από μια συνολική μαγειρική πρόταση/ φιλοσοφία, ήταν επόμενο ότι θα δημιουργούσε κινητικότητα και στις σάλτσες που αφορούν την κουζίνα αυτή· εκεί η εταιρεία KYSO βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Στο πλαίσιο αυτό, ζητήσαμε από το στέλεχος της KYSO να μας απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν την επαγγελματική αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων και τις τάσεις που αναπτύσσονται στο εσωτερικό της.
Grill | Ποια από τα προϊόντα της εταιρείας σας κινούνται εντονότερα;
Νίκος Κυριακόπουλος | Όλες οι σάλτσες Stubb’s συνδυάζονται μοναδικά με όλα τα είδη κρέατος, ψάρι και φαγητών. Αυξημένη ζήτηση έχουν οι σάλτσες Hickory Bourbon και Smokey Mesquite που είναι καπνιστές γεύσεις.
Τι καινούργιο έχετε λανσάρει τελευταία και που ακριβώς απευθύνεται;
Φέτος λανσάραμε για πρώτη φορά στην χώρα μας το υγρό καπνίσματος Stubb’s Hickory Liquid Smoke με μεγάλη επιτυχία. Αυτό το προϊόν προσδίδει εύκολα τη γεύση και την αίσθηση του καπνιστού στα φαγητά. Τα προϊόντα Stubb’s απευθύνονται σε burger-άδικα, καλά εστιατόρια και γενικά σε ότι έχει να κάνει με καλό street food.
Πως κινείται η αγορά της μαζικής εστίασης το τελευταίο 12μηνο στον κλάδο σας;
H μαγειρική BBQ είναι σε αρχικό στάδιο στη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να ασχολούνται με αυτό το είδος μαγειρικής– διασκέδασης– απόλαυσης όλο και περισσότεροι. Σε αυτό το σημείο δημιουργείται η ανάγκη για τις σάλτσες Stubb’s. Είμαστε μια νέα εταιρεία στον ελληνικό χώρο και, όπως αντιλαμβάνεστε, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για τα δικά μας προϊόντα.
Τελευταία όλο και περισσότεροι Έλληνες έρχονται σε επαφή με άλλες, ethnic κουζίνες. Βλέπε αυτή την τάση να διευρύνεται κι αν ‘ναι’, πως σκοπεύετε να ανταποκριθείτε;
Απευθυνόμαστε σε ένα χώρο που έχει να κάνει με αμερικανική και ευρωπαϊκή κουζίνα, αλλά λόγω των γεύσεων που έχουμε, θεωρούμε πως ταιριάζει απόλυτα και με στοιχεία της ελληνικής κουζίνας γιατί τα προϊόντα που διακινούμε με τις σάλτσες έχουν βάση τη ντομάτα.
Σας ενδιαφέρει να διευρυνθεί η κουλτούρα του BBQ στην Ελλάδα;
Ασφαλώς: στόχος μας είναι να διαδώσουμε τη μαγειρική μπάρμπεκιου στην χώρα μας, μέσα από τα σεμινάρια της Grill Academy που διοργανώνουμε. Προσπαθούμε να δώσουμε ιδέες στον κόσμο μέσω κάποιου concept όπως είναι το μπάρμπεκιου το οποίο είναι ανερχόμενο trend στην Ελλάδα. Προτείνουμε νέους τρόπους για το πώς μπορούν να εμπλουτίσουν το τραπέζι τους, αλλά και στον τομέα του ψησίματος με διάφορες συνταγές που έχουμε εμείς στην Stubb’s. Λόγω της μεγάλης εμπειρίας που αποκτήσαμε στον τομέα του μπάρμπεκιου όλα αυτά τα χρόνια, μπορούμε να ανταποκριθούμε σε κάθε μαγειρική πρόκληση.
Πόσο ενημερωμένοι είναι οι επιχειρηματίες της μαζικής εστίασης για τις γεύσεις, τις χρήσεις και τους (γευστικούς) συνδυασμούς των προϊόντων που είναι διαθέσιμα στην αγορά;
Σιγά σιγά μεγαλώνει το ενδιαφέρον σχετικά με τη χρήση τους. Δεν υπάρχουν λανθασμένες χρήσεις αλλά …διαφορετικές εκτελέσεις. Φυσικά με κάθε συνεργασία οι συνεργάτες μπορούν να μας καλούν και να τους ενημερώνουμε για τα πάντα ακόμα, και για συνταγές. Στόχος της εταιρείας μας ήταν να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας τη μέγιστη εμπειρία και αυτό το πετύχαμε χρησιμοποιώντας τις #1 σάλτσες στην Αμερική.
Stubb’s: ένα αμερικανικό ‘όνειρο’
Ένας ήρωας του Δυτικού Τέξας με μέγεθος χεριών όσο ένα μοσχαρίσιο στήθος, ο CB Stubblefield, γνωστός απλά ως Stubb’s, δεν έκανε απλώς μπάρμπεκιου, έκανε φίλους. Το πλατύ χαμόγελό του, σήμα κατατεθέν, έβαζε στο κλίμα της στιγμής οποιονδήποτε, είτε τραγουδούσε τραγούδια blues είτε απολαμβάνοντας την καπνιστή μοσχαρίσια μπριζόλα του με λαχανοσαλάτα και φασόλια.
Ο Stubb είχε την ευκαιρία να μαγειρέψει για πολύ κόσμο πρώτη φορά ως λοχίας στον Αμερικάνικο στρατό, μετατρέποντας την χαώδη αίθουσα των μαγειρείων στην πρώτη ενσάρκωση του εστιατορίου του StubbsBar-B-Q. Μετά την περιοδεία του ως στρατιώτης στην Κορέα, ο Stubb μετακόμισε στο Lubbock του Τέξας το 1968 όπου και δημιούργησε το θρυλικό StubbsBar-B-Q. Το μαγαζί στεγαζόταν σε ένα ετοιμόρροπο κτίριο, στο οποίο υπήρχε διάθεση, αλλά χωρούσε μόνο 75 θαμώνες.
Σήμερα η κληρονομιά του Stubb ζει σε σάλτσες, μαρινάδες και μπαχαρικά συνεχίζοντας να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται καλά σε όλο τον κόσμο. Οι σάλτσες Stubb’s διατίθενται σε έξι γεύσεις, τρεις μαρινάδες και το υγρό καπνίσματος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα προϊόντα είναι χωρίς γλουτένη και ότι η ιδία η εταιρεία έχει και δικά της εστιατόρια στο Τέξας.
Στην Ελλάδα, η εταιρεία KYSO, η οποία αντιπροσωπεύει τα προϊόντα Stubb’s, δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον τομέα του ψησίματος και του bbq και αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ψησταριών παγκοσμίως, την αμερικανική Weber. Η KYSO έχει δημιουργήσει και μια ακαδημία ψησίματος η οποία ονομάζεται Grill Academy.