Φώτης Μακρής, Piccanta:«Θέμα χρόνου η εξομάλυνση της αγοράς»

To Grill συζητάει με τον επιχειρηματία του κλάδου των τροφίμων

Ο Φώτης Μακρής,  επικεφαλής της Piccanta, μιας από τις σημαντικότερες προμηθεύτριες εταιρίες του κλάδου της εστίασης, παρουσιάζει την εικόνα που επικρατεί στην αγορά, τα νέα προϊόντα του κι απαντά στις αιτιάσεις για την αύξηση των τιμών στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

 

Η επιθυμία για δημιουργία εκλεκτών προϊόντων, που απουσίαζαν από την ελληνική αγορά, έδωσε την ώθηση στον Εμμανουήλ Μακρή να ιδρύσει το 1975 την εταιρία παραγωγής τροφίμων Piccanta. Ο Εμμ. Μακρής είχε σπουδάσει Χημικός Μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Λωζάνης  και είχε ειδικευτεί στις αρωματικές ύλες τροφίμων στο Ινστιτούτο Χημείας του Πανεπιστημίου Neuchatel της Ελβετίας. Ήδη από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας, η Piccanta  κατακτά μια θέση στα ράφια των μεγαλύτερων super markets.

Ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του, ο Φώτης Μακρής έχοντας ολοκληρώσει το 2013 τις σπουδές του στον τομέα της Οικονομίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων, εστιάζει στην παραγωγή εκλεκτών προϊόντων με γνώμονα την άριστη ποιότητα και τη συνέπεια.  Το 2017, λόγω της διαρκούς αύξησης του όγκου παραγωγής, αλλά και του αριθμού των προϊόντων της, η Piccanta επενδύει σε νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στις Αχαρνές, σε εξοπλισμό αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό.

Τμήμα του παραγωγικού χώρου της Piccanta στις εγκαταστάσεις της στις Αχαρνές. 

 

Στη συζήτηση που ακολουθεί ο Φ. Μακρής παρουσιάζει όχι μόνο την πιο πρόσφατη δραστηριότητα της εταιρίας του αλλά απαντάει και σε ερωτήματα που αφορούν στην ευρύτερη αγορά των τροφίμων και της εστίασης.

 Grill | Ποιοι από τους επιμέρους κλαδικούς πελάτες σας κινούνται καλύτερα αυτό το διάστημα; Πως πάει ειδικά ο τουρισμός;

Φώτης Μακρής | Ο τουρισμός είναι ο κλάδος που έχει δεχθεί το βαρύτερο πλήγμα από τη συνεχιζόμενη πανδημία. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στην εστίαση, η οποία κινείται συντηρητικά αλλά σταθερά. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι οι πολίτες αλλά και οι επισκέπτες της χώρας μας από το εξωτερικό, δικαίως έχουν κουραστεί από μια κατάσταση πρωτόγνωρη και αναζητούν στιγμές ξεγνοιασιάς και διασκέδασης. Επομένως, υπάρχει αρκετή κινητικότητα στη μαζική εστίαση των νησιών μας και δεδομένων των συνθηκών είμαστε αισιόδοξοι για την εξέλιξη της θερινής περιόδου. Όσον αφορά το υπόλοιπο πελατολόγιο της εταιρίας μας, υπάρχουν αρκετά δραστήριοι επαγγελματίες στον κλάδο μας, οι οποίοι βρίσκουν λύσεις για τις επιχειρήσεις τους και αυτό αποτελεί μία πολύ θετική εξέλιξη.

Τελευταία λανσάρατε νέα προϊόντα, προφανώς  βλέποντας ότι κινείται η αγορά.

Όσον αφορά τις νέες γεύσεις, κάθε άλλο παρά παγιωμένη θα τη χαρακτήριζα την κατάσταση. Από την αρχή της πορείας μας, έχουμε στοχεύσει την ανάπτυξη της εταιρίας μας στην ευελιξία και την καινοτομία, ώστε ο επαγγελματίας της εστίασης να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε μια τεράστια γκάμα sauces, η οποία περιλαμβάνει περισσότερους από 180 κωδικούς. Προϊόντα εξειδικευμένα στο street food και φυσικά, με δυνατότητα customized οποιουδήποτε κωδικού. Ακόμη και εν μέσω πανδημίας, το τμήμα RnD της Piccanta δε σταμάτησε καθόλου να ‘βγάζει’ νέα προϊόντα στην αγορά, καθώς υπήρχε ζήτηση. Άλλωστε, υπήρχε αρκετός ελεύθερος χρόνος από την πλευρά των επαγγελματιών του κλάδου, ώστε να εστιάσουν σε αλλαγές και στην αναβάθμιση των μενού τους.

Η αποθήκη της εταιρίας. Η μαγιονέζα ήταν ένα από τα πρώτα και πιο επιτυχημένα προϊόντα της.

 

Που πέφτει πλέον το βάρος σας; Σε νέες γεύσεις; Στις νέες χρηστικές συσκευασίες;

Όσον αφορά τις νέες συσκευασίες που στοχεύουν στην ‘πρακτικότητα’ και θα προσθέσω και τη λέξη ‘ασφάλεια’, οι Mini Sauces Piccanta 38γρ. έχουν λανσαριστεί από το 2019. Λίγο πριν τεθεί σε ισχύ η νέα Εθνική Νομοθεσία που απαγορεύει την ανασυσκευασία ετοίμων σαλτσών από τα καταστήματα μαζικής εστίασης και την πώληση τους δίχως συστατικά, αλλεργιογόνες ουσίες, ημερομηνία λήξης και όλα τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζει ο τελικός καταναλωτής. Σαφώς, με την πανδημία οι πωλήσεις τους εκτοξεύτηκαν για ευνόητους λόγους και σε αυτό το σημείο για μεγαλύτερη ευελιξία προστέθηκαν και οι νέες ατομικές μερίδες Sticks 15 γρ. Τέλος, έπειτα από μια πολυετή και επιτυχημένη πορεία στο χώρο του HO.RE.CA. αποφασίσαμε τη δημιουργία μίας νέας σειράς προϊόντων που απευθύνονται και στη retail αγορά και δεν είναι άλλη από τα νέα Squeeze Piccanta 500 γρ., τα οποία και λανσάραμε τον περασμένο μήνα σε έξι διαφορετικές γεύσεις. Ήδη το feedback είναι εντυπωσιακό!


«Η πανδημία του κορωνοϊού, ευαισθητοποίησε περαιτέρω τους καταναλωτές στα ζητήματα της υγείας και της διατροφής. Η υψηλή ποσοστιαία ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρίας μας που αφορά τις Vegan Sauces, αποτελεί ένδειξη της δυνητικής αυτής τάσης»


Ποια είναι τα επιχειρηματικά σχέδιά σας για το επόμενο διάστημα; Που θέλετε να ρίξετε το βάρος σας; Σε νέα προϊόντα ή σε νέες εκδοχές των υφιστάμενων;

Ζούμε στον κόσμο της πληροφορίας και της εξέλιξης. Η ανάπτυξη των καταναλωτικών τάσεων είναι ραγδαία. Τις ακολουθούμε και τις ενστερνιζόμαστε ως εταιρία. Στην παραγωγική μας διαδικασία έχουμε συμπεριλάβει γεύσεις από όλον τον κόσμο. Από οποιαδήποτε διεθνή κουζίνα. Στόχος μας είναι πάντα να βρισκόμαστε ‘μέσα στα πράγματα’ και να προσφέρουμε ανώτερη γευστική εμπειρία σε όποιον δοκιμάζει τα προϊόντα μας. Πάντα με γνώμονα την ποιότητα και την ασφάλεια θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε μόνο θετικά σχόλια για τη δουλειά μας Αυτός ήταν και είναι ο σκοπός μας!

Ακούμε ότι  ορισμένες πρώτες ύλες έχουν ακριβύνει. Έχετε να κάνετε κάποιο σχόλιο γι’  αυτό;

Είναι γεγονός ότι διανύουμε περίοδο όπου οι πρώτες ύλες τροφίμων έχουν σημαντική αύξηση τιμής. Σαφώς, η πανδημία έχει διαδραματίσει μεγάλο ρόλο σε αυτή την εξέλιξη. Ενδεικτικά, ο Δείκτης Πρώτων Υλών Τροφίμων και Ποτών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (Commodity Food and Beverage Price Index Monthly Price) καταγράφει σε ένα μόλις χρόνο εξαιρετικά μεγάλη αύξηση άνω του 30%. Ένας από τους λόγους της αύξησης που διατρέχει σχεδόν όλα τα αγαθά, από τις πρώτες ύλες μέχρι τα τελικά προϊόντα είναι η εκτίναξη του κόστους μεταφοράς, καθώς η μια χώρα μετά την άλλη αναγκάστηκε να κατεβάσει τα ρολά της οικονομίας. Η προσφορά η οποία μειώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 εξαιτίας της πανδημίας, δεν ήταν εφικτό να επιστρέψει άμεσα στα πρότερα επίπεδα προκειμένου να ικανοποιήσει την αύξηση της ζήτησης από την αρχή του 2021. Χρειάζεται τον χρόνο της! Κατά τη γνώμη μου, είναι θέμα χρόνου να εξομαλυνθεί η ισορροπία στις εφοδιαστικές αλυσίδες όσο προχωρούν οι εμβολιασμοί και επανερχόμαστε στην κανονικότητα. Όσον αφορά τη δική μας πολιτική για το συγκεκριμένο φαινόμενο, αποφασίσαμε ως εταιρεία ν’ απορροφήσουμε τη μεταβολή αυτή και να μην προχωρήσουμε σε αύξηση τιμών των προϊόντων μας.

You might also like