Hard Rock Café: Επενδύσεις …στα δύσκολα

Το Grill συζητάει με το Σταμάτη Τσαμτσουκάκη

Σε μια περίοδο κρίσης, όταν η ελληνική οικονομία είχε τα ‘θέματα’ που όλοι γνωρίζουμε, η Hard Rock Cafe, η οποία φέτος γιορτάζει 50 χρόνια από την ίδρυσή της στο Λονδίνο το 1971, αποφάσισε να επανέλθει στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην Αθήνα.  Επί της οδού Αδριανού 52 στο Μοναστηράκι επένδυσε σε ένα καλόγουστο εστιατόριο όπου φιλοξενείται και η κολεξιόν των ενδυμάτων της.
Κείμενο: Θανάσης Αντωνίου. Φωτογραφίες: Θ.Α. & Hard Rock Cafe Athens

 

Μετά από περίπου δύο χρόνια και πιο συγκεκριμένα το 2017, οι άνθρωποι της Hard Rock Café Athens είδαν μια νέα ευκαιρία στην κρουαζιέρα: άνοιξαν λοιπόν στον προβλήτα Θεμιστοκλή στον Πειραιά ένα pop up boutique κατάστημα για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της κρουαζιέρας και στα τέλη Ιουλίου 2021 δημιούργησαν ένα δεύτερο, πιο μεγάλο boutique κατάστημα στην Ακτή Μιαούλη. Αν και δεν είναι στις προθέσεις της εταιρείας η δημιουργία άλλου εστιατορίου στην Αθήνα – είναι γνωστό πως η Hard Rock Cafe είθισται να δημιουργεί ένα μόνο εστιατόριο σε κάθε πόλη που δραστηριοποιείται –  λειτουργεί ήδη δύο μπουτίκ ρούχων γιατί, όπως διαπίστωσαν τα στελέχη της, δεν θέτει η μια σε κίνδυνο την άλλη.

Πίσω από την επιτυχία της Hard Rock Cafe στην Αθήνα βρίσκεται ο γενικός διευθυντής της, Σταμάτης Τσαμτσουκάκης, τον οποίο συναντήσαμε στο εστιατόριο της εταιρίας στο Μοναστηράκι μια από τις καυτές ημέρες του φετινού καλοκαιριού. Είναι εδώ και 7 χρόνια γενικός διευθυντής της εταιρίας Hard Rock Cafe Athens, θυγατρικής της Hard Rock International η οποία συμπλήρωσε μισό αιώνα επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στο παρελθόν έχει εργαστεί σε διάφορες διευθυντικές θέσεις στον χώρο της μαζικής εστίασης όσο και στον ξενοδοχειακό κλάδο. Είναι απόφοιτος της Σχολής τουριστικών επαγγελμάτων  Alpine Center, έχει λάβει πτυχίο στο Hospitality Management από το  IHTTI School of Hotel Management στη (Ελβετία) και Bachelor’s Degree σε Hospitality Management Field από το Bournemouth University (Αγγλία).

Το Hard Rock Café Athens στεγάζεται σ’ ένα από τα πιο όμορφα και πλήρως ανακαινισμένα οικοδομήματα στο Μοναστηράκι.

 

Η εφ’ όλης της ύλης συζήτηση  δεν θα μπορούσε πάρα να ξεκινήσει από το ξέσπασμα της πανδημίας. «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας πράξαμε ότι όριζε ο νόμος. Κάναμε και κάνουμε  όλα όσα ορίζει ο νόμος κι όπου μπορούμε πάμε κι ένα βήμα παραπέρα για να προστατέψουμε τους εργαζόμενους τους καταστήματος και τους πελάτες που μας τιμάνε με την παρουσία τους»  μας λέει ο επικεφαλής του διάσημου brand στην Ελλάδα.

Και συμπληρώνει: «Έχουμε εκπαιδεύσει κατάλληλα τους εργαζόμενους έτσι ώστε να καθοδηγούν σωστά τον πελάτη ώστε να μην υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Πρέπει να προστατέψουμε εργαζόμενους, επιχείρηση και πελάτες – τρία στοιχεία που συνδέονται μεταξύ τους και το ένα εξαρτάται από το άλλο για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία ενός εστιατορίου στις εποχές που διανύουμε. Έτσι δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε κι όπου μπορούμε -μέσα σε λογικά πλαίσια- κάνουμε και περισσότερα απ΄ όσα ζητούνται χωρίς ασφαλώς να ενοχλήσουμε ή προσβάλουμε κανέναν».

Πως πήγε το περυσινό καλοκαίρι;

«Πέρυσι το καλοκαίρι δουλέψαμε περίπου δύο μήνες, τόσο μας επετράπη και στη συνέχεια δουλέψαμε delivery το οποίο και συνεχίζουμε μέχρι και σήμερα. Πήγε καλά το delivery και μας βοήθησε  σημαντικά ώστε να συνεχίσουμε να έχουμε εισπράξεις αλλά και για να συνεχίσουν  αρκετοί εργαζόμενοι να εργάζονται. Το delivery για εμάς λειτούργησε ως ένα συμπληρωματικό  κανάλι πωλήσεων. Δουλέψαμε με την Wolt και την Ε-food, και θα συνεργαστούμε ενδεχομένως και με άλλες εταιρείες για να εξυπηρετούμε και να πάμε εμείς το προϊόν μας στο σπίτι κάθε  πελάτη   που δεν έχει τη δυνατότητα να έρθει σε εμάς  πάντα με το εύρος που αυτές οι δυο παραπάνω  επιχειρήσεις εξυπηρετούν».

Ο Στ. Τσαμτσουκάκης, βλέπει με χαρά ότι από τον Μάιο του 2021  μέχρι σήμερα, κάθε μέρα είναι καλύτερη από την προηγούμενη κι όσο αυξάνεται ο τουρισμός αυξάνεται η δουλειά του. Δεν θεωρεί όμως πως είναι δυνατόν  να πιάσει η ελληνική εστίαση τους τζίρους του 2019 διότι τότε η χρονιά ξεκίνησε τον Ιανουάριο και φέτος ξεκίνησε τον …Ιούνιο. «Μπορούμε να πλησιάσουμε κάποιους μήνες του 2019 μέσα στο 2021, όχι όμως στο σύνολό του» μας εξηγεί.

Όμορφα διακοσμημένο, το Hard Rock Café Athens στεγάζει μια διατροφική κι ενδυματολογική κουλτούρα η οποία μισό αιώνα μετά την εμφάνισή της, συναρπάζει ακόμα εκατομμύρια ανθρώπους.

 

Πως βλέπετε τη σύνθεση του κοινού και πως του μέσου λογαριασμού αυτό το διάστημα;

«Η σύνθεση της κατανάλωσης στο κατάστημα της Hard Rock Cafe Athens, συνδέεται άμεσα με τη σύνθεση του τουρισμού που έχουμε, δηλαδή το ποια γκρουπ και από ποιες χώρες επισκέπτονται το εστιατόριο σήμερα σε σχέση με το παρελθόν. Επίσης κάθε περίοδος έχει τις δικές της κατηγορίες ή/και εθνικότητες τουριστών, επομένως είναι δύσκολο να εξάγει κανείς αυτή τη στιγμή και κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες ασφαλή συμπεράσματα όσο αφορά την κατανάλωση και τις αιτίες αυτών. Άλλες πωλήσεις κάνουν, για παράδειγμα, τα ιταλικά γκρουπ, άλλες τα βρετανικά. Άλλα γκρουπ ενδιαφέρονται περισσότερο για την εστίαση κι άλλα για την ένδυση».

Όσο αφορά το ελληνικό κοινό που είναι μειοψηφικό, το εστιατόριο αξιοποιεί σύγχρονα εργαλεία του μάρκετινγκ – εορτασμοί, διαγωνισμοί, προσφορές, happy hour- για να προσεγγίσει την ελληνική αγορά και το delivery λειτουργεί προς αυτή την κατεύθυνση για να προσφέρει επιπλέον τζίρο. Τα μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης για τη στήριξη της εστίασης δεν επέπληξαν τον Στ. Τσαμτσουκάκη καθώς επειδή ο ίδιος  τυγχάνει να συνομιλήσει καθημερινά με συναδέλφους του σε άλλα μέρη του κόσμου, διαπίστωσε από νωρίς  ότι 8 στα 10 μέτρα που λήφθηκαν στη χώρα μας για την πανδημία είχαν ληφθεί η και δοκιμαστεί ήδη σε χώρες του εξωτερικού. «Όλοι κινούμαστε σ’ ένα διεθνές πλαίσιο, είναι πρωτόγνωρο για όλους και είναι δύσκολο να κάνουμε εμείς ως Ελλάδα κάτι το διαφορετικό» σχολιάζει.

Πως βλέπετε την επανάκαμψη της κρουαζιέρας;

«Η κρουαζιέρα είχε πληγεί πάρα πολύ όπως και πολλοί άλλοι κλάδοι από κάθε άλλο τομέα. Οι πληρότητες των κρουαζιερόπλοιων είναι σήμερα μικρότερες απ΄ αυτές που ήταν παλαιότερα, παρόλα αυτά, είναι θετικό ότι έχουν ξεκινήσει και χιλιάδες άνθρωποι αγοράζουν πακέτα στην κρουαζιέρα. Αυτό είναι το ενθαρρυντικό διότι, κάτι κινείται…».

Κλείνουμε τη συζήτησή μας, ζητώντας από τον γενικό διευθυντή της Hard Rock Café Athens έναν μικρό απολογισμό για τα πεπραγμένα της περιόδου. « Έχουμε αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι ως εταιρία πραγματοποιήσαμε επενδύσεις όταν τα πράγματα ήταν δύσκολα» μας λέει και συμπληρώνει: «Αυτό από μόνο του δείχνει τη θέληση αλλά και την αποφασιστικότητα να επενδύσουμε στην Ελλάδα».

 

You might also like