Σε διπλό ταμπλό κινούνται αυτό το διάστημα οι εταιρίες που παράγουν πίτα για τα ψητοπωλεία και αρτοσκευάσματα για τη μαζική εστίαση: από τη μια, πρωτεύει ο έλεγχος του κόστους παραγωγής που έχει ήδη εκτιναχθεί, κι από την άλλη απαιτείται διαφοροποίηση στην αγορά για να διατηρηθούν οι συνεργασίες. Οι επιχειρηματίες καλούνται να λύσουν τη δύσκολη εξίσωση.
Ρεπορτάζ: Θανάσης Αντωνίου
Αν και το άνοιγμα της αγοράς της εστίασης, στο πλαίσιο της φιλόδοξης τουριστικής περιόδου του 2022, φέρνει αέρα αισιοδοξίας στην αγορά της πίτας και των αρτοσκευασμάτων, εντούτοις η ασταμάτητη αύξηση του κόστους εδώ κι ένα χρόνο καθηλώνει τις προσδοκίες αρκετών παικτών του κλάδου.
Ζητάμε από τον Γιάννη Κατσαρό, Διευθυντή Πωλήσων της Elviart να μας περιγράψει το πώς κινήθηκε συνολικά η αγορά στην Ελλάδα κατά την προηγούμενη χρονιά. «Το 2021 ήταν έτος το οποίο θα μπορούσαμε να το χωρίσουμε σε τρία μέρη: Στο πρώτο 5μηνο κατά το οποίο η αγορά της μαζικής εστίασης λειτουργούσε υπό καθεστώς lockdown αλλά λειτουργούσε λίγο καλύτερα από το 2020, στο δεύτερο μέρος όπου με την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν πιαστήκαμε εξαπίνης καθώς υπήρχε τρομερή πίεση για ζήτηση προϊόντων, κάτι που με τη σειρά του πίεσε την παραγωγή και τη διανομή των προϊόντων και στο τρίτο μέρος όπου μετά τη λήξη της σεζόν -τον Σεπτέμβριο-ακολούθησε ένα κύμα ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, ενέργεια και υλικά συσκευασίας. Για να είμαστε πιο ακριβείς, οι ανατιμήσεις είχαν ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο αλλά κανείς δεν περίμενε αυτό που έχει γίνει μέχρι σήμερα» μας είπε το στέλεχος της Elviart.
Οι ανατιμήσεις
Σχολιάζοντας το ζήτημα των ανατιμήσεων στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, ο Χρήστος Λαμπρίδης, δεύτερη γενιά στην εταιρία Lampridis Family, μας πληροφορεί πως «οι τιμές στα άλευρα έχουν αυξηθεί περίπου 40% από τη αρχή του 2021 ενώ η ενέργεια έχει αυξηθεί κατά 300%». Μεγάλη είναι η αύξηση στα καύσιμα και το διαπιστώνει καθημερινά ο ίδιος από το αυξημένο κόστος της διανομής των προϊόντων του.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον υπάρχουν ασφαλώς και τα ‘διαμάντια’ κι ένα τέτοιο είναι η Elviart. « Η Elviart Kaloidas SA το 2021, είχε ανάπτυξη πωλήσεων 29,56% σε τζίρο και 27,88% σε όγκο. Η ανάπτυξη αυτή ήρθε απ’ όλα τα κανάλια πωλήσεων και όλες τις κατηγορίες προϊόντων» μας λέει ο Γιάννης Κατσαρός και εξηγεί: « Αυτό επιτεύχθηκε διότι μείναμε πιστοί στις αξίες που πρεσβεύουμε από το 1952 μέχρι και σήμερα. Συνέπεια στην κορυφαία ποιότητα πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε. Συνέπεια στον άρτιο τρόπο παραγωγής των προϊόντων μας. Συνέπεια στην υποστήριξη του πελατολογίου μας. Συνέπεια στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων».
Μάλιστα η πορεία αυτή θα συνεχιστεί αφού, σύμφωνα με τον κ. Κατσαρό: «Το 2022 για την Elviart Kaloidas SA θα είναι ένα έτος στο οποίο έχουμε στοχεύσει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσω του δικτύου πωλήσεών μας αλλά κυρίως και μέσω των νέων συνεργασιών που έχουμε κλείσει σε Ελλάδα και εξωτερικό».